Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Începe plata polițelor după scandalul Dieselgate. CE investighează Italia

Autor: |

Comisia Europeană (CE) intenţionează să demareze o acţiune în instanţă împotriva Italiei pentru modul în care a gestionat posibile încălcări ale standardelor privind emisiile vehiculelor diesel produse de grupul italo-american Fiat Chrysler Automobiles (FCA), au declarat pentru Reuters surse UE.

Oficialii Uniunii Europene au devenit din ce în ce mai frustraţi din cauza a ceea ce au apreciat a fi o conspiraţie între Guvernul italian şi puternica industrie auto, iar acţiunea în instanţă este cea mai puternică măsură pe care o are la dispoziţie Comisia Europeană pentru a forţa statele să ia măsuri împotriva maşinilor diesel care depăşesc nivelul poluării cu oxid de azot (NOx).

Este interesant de observat că acţiunea împotriva Italiei are de fapt ca ţintă grupul FCA (Fiat Chrysler Automobiles), singurul care are în componenţă mărci americane şi nu deţine fabrici în Germania, statul în care se află sediul central şi multe uzine ale concernului Volkswagen. De asemenea, cel mai vocal acuzator al Italiei şi al FCA este chiar ministrul german al transporturilor. Chiar dacă şi alte state se află sub lupa oficialilor CE în privinţa posibilei acoperiri a marilor producători auto care produc vehicule cu rezultate „mincinoase” la testele de emisii, cazul Italia pare cel mai des menţionat în comunicările CE. Deşi este posibil ca maşinile Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep şi Chrysler vândute în Europa să merite atenţia specialiştilor în sisteme de păcălire a testelor, modul în care apar noi informaţii despre potenţialele acţiuni neconforme ale Italiei şi ale grupului FCA este cel puţin ciudat pentru cei care au urmărit evoluţia scandalului Dieselgate. Acţiunile CE par mai degrabă o „plată” pentru condamnarea grupului european Volkswagen de către americani, iar ţinta cu componentă americană din Europa cel mai simplu de atins este, fără doar şi poate, grupul Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Un alt grup american care ar fi putut fi ţinta poliţelor plătite de europeni, Ford, are uzine în Germania şi, probabil de aceea, pare ocolit de verificări şi eventuale acuze.

Ne este mai puţin adevărat că Italia nu a reuşit să convingă CE că dispozitivele care permit maşinilor să îndeplinească standardele referitoare la poluare în timpul testelor dar nu şi în timpul operaţiunilor normale sunt justificate, susţin sursele. Acestea au adăugat: „Ei (autorităţile italiene) încă trebuie să furnizeze informaţii suplimentare care să ne convingă că dispozitivele utilizate de modelele Fiat sunt justificate şi prin urmare pot fi considerate legale”. 

Şi procurorii francezi au deschis în martie o anchetă privind posibile încălcări ale standardelor privind emisiile vehiculelor diesel produse de Fiat Chrysler Automobiles. 

Pagina 1 din 3
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro