Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Industrie

Încă un director general al Automobile Dacia devine șef al gigantului rus AvtoVAZ

Autor: | | 0 Comentarii

Începând cu 1 iunie, Yves Caracatzanis, actualul director general al Automobile Dacia, va fi promovat pe postul de președinte - director general al AvtoVAZ. El îl va înlocui pe Nicolas Maure, care a ajuns la marele producător rus tot după ce a condus divizia din România a grupului Renault

Alliance Rostec Auto BV a anunţat astăzi promovarea lui Yves Caracatzanis pe postul de preşedinte - director general al AvtoVAZ, începând cu 1 iunie 2018. Nicolas Maure îşi păstrează poziţia de Preşedinte-Director General al AvtoVAZ până pe 31 mai 2018 şi va continua să monitorizeze redresarea financiară a companiei, precum şi implementarea planului strategic al Groupe Renault, în calitate de Senior Vice-President Groupe Renault, director de operaţiuni al Regiunii Eurasia şi, începând cu 2 aprilie 2018, Vice-Preşedinte al Consiliului de Administraţie al AvtoVAZ.

Yves Caracatzanis este în prezent director general Groupe Renault România, unde coordonează toate activităţile comerciale şi industriale. Este şi preşedinte - director general al Automobile Dacia SA, una din mărcile auto cu cel mai rapid ritm de creştere din Europa şi cea mai mare companie privată din România. În cadrul parcursului său, Yves Caracatzanis a ocupat anterior poziţiile de Director Industrial al Regiunii Eurasia şi Director Supply Chain Groupe Renault. Și-a început cariera în Renault în 1992.

„AvtoVAZ îşi continuă planul de redresare, îmbunătăţindu-şi considerabil vânzările şi rezultatele financiare în 2017”, a declarat Serguei Skvortsov, Preşedintele Consiliului de Administraţie al  AvtoVAZ. „Mulţumirile mele sincere lui Nicolas Maure pentru contribuţia sa la performanţa AvtoVAZ. În ciuda incertitudinilor actuale, compania este pe calea cea bună pentru redresarea sa financiară. Cu Yves Caracatzanis, prevedem continuarea creşterii vânzărilor LADA în Rusia şi în străinătate, optimizarea costurilor în intern şi a colaborării cu furnizorii, precum şi reînnoirea gamei de vehicule LADA în scopul implementării planului strategic al AvtoVAZ pe termen mediu.”

„AvtoVAZ are un rol cheie în planul strategic Drive the Future al Groupe Renault”, a declarat Nicolas Maure, Vice-Preşedintele Consiliului de Administraţie al AVTOVAZ şi Preşedintele Regiunii Eurasia a Groupe Renault, grup care deţine participarea majoritară în Alliance Rostec Auto BV, o întreprindere comună ce controlează AVTOVAZ. „Cu Yves Caracatzanis, vom continua  strategia de dezvoltare stabilită şi vom reuşi să răspundem provocărilor pe termen scurt. Suntem optimişti în ceea ce priveşte viitorul pieţei ruse pe termen lung şi al AVTOVAZ, primul constructor auto naţional.”

 

Nicolas Maure a fost numit şef al marelui producător auto rus AvtoVAZ în primăvara anului 2016, iar, după doar câteva luni, un alt înalt oficial al grupului Renault din România a ajuns în Rusia. Jan Ptacek, fost director al Renault Commercial Roumanie, entitatea care are în subordine comercializarea vehiculelor Dacia, Renault şi Nissan pe piaţa autohtonă, a preluat, de la 1 august 2016 funcţia de Executive VP Sales & Marketing AvtoVAZ. 

Constructor de automobile din 1898, Groupe Renault este prezent în 127 de ţări şi a vândut  3,76 milioane de vehicule în 2017. În prezent, are peste 127.000 de angajaţi, 36 de situri de fabricaţie şi 12.700 de puncte de vânzare la nivel mondial. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul se sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internaţional. Mizează pe complementaritatea celor cinci mărci (Renault, Dacia, Renault Samsung Motors, Alpine şi Lada), pe vehiculul electric şi pe alianţa sa unică cu Nissan şi Mitsubishi.

Compania de stat Rostec a fost creată în 2007 în Rusia pentru a promova dezvoltarea, producerea şi exportul de produse civile şi militare cu nivel de tehnicitate ridicat. Regrupează 700 de companii. Nouă dintre ele formează în prezent holdinguri care operează în domeniul militaro-industrial, iar altele cinci îşi desfăşoară activitatea în domeniul civil. Douăzeci şi două din aceste societăţi sunt controlate direct de către Rostec. Aceasta din urmă deţine numeroase mărci recunoscute: Avtovaz, Kamaz, Elicoptere Rusia, precum şi VSMPO-AVISMA. Entităţile din componenţa Rostec sunt localizate pe 60 de teritorii din Federaţia Rusă, iar produsele lor sunt comercializate în peste 70 de ţări. Rostec a realizat o cifră de afaceri de 1040 miliarde de ruble în 2013 şi beneficiază de deduceri fiscale de peste 138 de miliarde de ruble.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.