Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Retail

Andrei Radu, GPeC: În România, estimăm că piața de eCommerce va atinge valoarea de 2,3-2,4 mld. euro, în 2017

Autor: | | 0 Comentarii

Europenii preferă tot mai mult cumpărăturile online. Conform estimărilor eCommerce Foundation, se așteaptă ca valoarea cumpărăturilor online să crească de la 523 miliarde în 2016 la 593 miliarde de euro în 2017.

Cea mai rapidă dezvoltare în eCommerce o au pieţele din Europa de Est cu o creştere anuală de aproximativ 21%, asta chiar dacă la nivel european, 75% din tranzactiile online europene sunt realizate în ţările din Europa Centrală şi de Vest, primele poziţii fiind ocupate de Marea Britanie, Franţa, Germania, Spania şi Italia.

Acelaşi trend ascend se resimte şi în dinamica pieţei locale. Potrivit datelor GPeC, valoarea cumpărăturilor realizate de români în mediul online în 2017 va fi cu aproximativ 30% mai mare faţă de 2016.

”În România, estimăm că în anul 2017 piaţa de eCommerce va atinge valoarea de 2.3-2.4 miliarde euro, faţă de 1.8 miliarde în 2016. Cu toate acestea, suntem încă cu mult sub ţări precum Marea Britanie, Germania sau Franţa, unde valoarea produselor achiziţionate online va depăşi în 2017 suma de 157, 79 şi respectiv 62 miliarde euro. La fel, ţări precum Polonia sau Cehia sunt peste piaţa de eCommerce locală, cu valori de aproximativ 8, respectiv 3.9 miliarde euro”, menţionează Andrei Radu, fondator şi CEO GPeC.

Valoarea medie a coşului de cumpărături

În ţările din Europa de Est, inclusiv România, valoarea medie a coşului de cumpărături se situează la aproximativ 50 euro. ”Pentru anul în curs, observăm că valoarea medie a coşului de cumpărături a scăzut foarte uşor. Nu este însă rău, asta pentru că frecvenţa cumpărăturilor online a crescut. Românii au început să comande online mai des, ori de câte ori au nevoie de un produs nou, ceea ce ne face să credem că piaţa locală este într-o etapă de dezvoltare şi de continuă maturizare”, continuă Andrei Radu. Categoriile preferate de cumpărătorii online români sunt Electronice şi Electrocasnice, Fashion & Beauty, Home & Deco, urmate de articole şi accesorii pentru copii.

Anul 2017 nu a adus schimbări majore în ceea ce priveşte metoda de plată preferată de români, aceştia optând în continuare în procent covârşitor pentru plata ramburs. Cu toate că numărul plăţilor prin cardul bancar creşte, media industriei rămâne, însă, la acelaşi nivel. ”În continuare, media pieţei este ca aproximativ 90% din plăţi să se facă numerar, odată cu primirea coletului, restul fiind tranzacţii electronice, plăţi prin sms sau prin transfer bancar. Bineînţeles, cifrele pot varia de la un comerciant la altul sau în funcţie de industrie, însă este clar că încă plata online nu este încă o metodă la care românii să apeleze necondiţionat. Cu toate acestea, datele înregistrate în România nu ne situează neapărat la coada clasamentului european. Fiecare piaţă are specificul şi preferinţele ei. Dacă ne uităm la Polonia, metoda de plată preferată este pay by link, adică un sistem de online banking clasic mai simplicat", mai spune Andrei Radu.

 

De asemenea, în România, în medie traficul înregistrat de pe platformele mobile a depăşit numărul de vizite de pe desktop. De asemenea, tendinţa în cazul magazinelor importante din România este ca, într-un orizont de 3-4 ani, peste 80% dintre vizitatori să folosească telefoanele mobile sau tabletele atunci când fac cumpărături online. Preferinţa pentru vizitele de pe mobil se vede peste tot în lume, însă comparativ cu alte pieţe din regiune, România are anumite caracteristici ce încurajează tot mai mult acest proces precum rapiditatea internetului, alături de apetitul românilor pentru cele mai noi tehnologii.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro