'Reuniunea din Amsterdam a fost cu totul inovativă, de la discuţiile interactive între statele participante până la premiera europeană provocată de Preşedinţia olandeză, de a pune la aceeaşi masă miniştrii Mediului şi cei ai Transporturilor. Astfel, tranziţia spre ceea ce Europa îşi doreşte într-un viitor nu foarte îndepărtat, transporturi cu emisii zero, a fost demarată prin discuţii transversale, între domenii care până acum erau tratate distinct. Această politică de abordare va fi continuată şi de Slovacia, care va prelua Preşedinţia Consiliului European şi care anunţă un viitor Consiliu Informal de Mediu la care să participe miniştrii europeni ai Mediului, Transporturilor şi Energiei. Statele europene au punctat la unison că Europa este pregătită pentru tranziţia spre transporturi cu emisii zero, fiind de acord că există atât tehnologie, cât şi o aşteptare a comunităţilor de business ca guvernele europene să creeze cadrele necesare unei tranziţii în acest sens. Trecerea la transporturi cât mai puţin poluante este deja o necesitate în Europa: în România, de pildă, mai bine de 13% din emisiile de gaze cu efect de seră provin din sectorul transporturilor, iar 96% din acestea sunt datorate strict transportului rutier (…)', a subliniat Paşca Palmer.

Potrivit ministrului Mediului, în toate oraşele din România planurile de mobilitate urbană durabilă sunt aproape de finalizare, iar ministerul de resort pregăteşte lansarea unui program de stimulare atât a achiziţiei de maşini electrice, cât şi a dezvoltării unei infrastructuri adecvate pentru acest tip de autovehicule. 

'România face paşi concreţi înainte în acest sens. În toate oraşele din ţară sunt aproape de finalizare planurile de mobilitate urbană durabilă, care trebuie să prevadă măsuri inteligente de organizare a traficului şi programe de investiţii pentru infrastructura mijloacelor de transport fără emisii. În paralel, Ministerul Mediului lansează Rabla PLUS, program prin care vrem să stimulăm populaţia să aleagă o maşină electrică în locul celei clasice. Numărul autovehiculelor electrice de pe şoselele din România este infim, comparativ cu cele din alte state europene: doar 600 faţă de zeci de mii, sau chiar sute de mii în alte state. Cred că asta se datorează în principal lipsei infrastructurii de încărcare în România a acestor tipuri de autovehicule, cu autonomie mai scăzută decât cele clasice. De aceea, prin Rabla PLUS vom finanţa de anul acesta şi iniţiative de dezvoltare a acestei infrastructuri de alimentare', a precizat Cristiana Paşca Palmer. 

În perioada 14 – 15 aprilie 2016, capitala Olandei, Amsterdam, a găzduit Reuniunea informală comună a miniştrilor Mediului şi miniştrilor Transporturilor din Uniunea Europeană. 

Delegaţia României a fost reprezentată la dezbateri de către ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Cristiana Paşca Palmer, şi ministrul Transporturilor, Dan Costescu, alături de specialişti din ambele ministere de resort.

Sursa: Agerpres