Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

IT & C

În plină eră digitală, arhivele de hârtie rămân la putere

Autor: | | 1 Comentarii

Criza nu a ocolit nici companiile de arhivare. Acestea au rezistat pe baricade mai ales datorită legilor care obligă firmele și instituțiile să-și păstreze documentele în format clasic.

Pentru unii jucători din domeniu, 2010 s-a încheiat cu rezultate peste aşteptări. „Cifra de afaceri a crescut cu circa 25% faţă de anul anterior; iar numărul de salariaţi s-a dublat“, spune Mihai Nicolae, director al Stefadina. Compania se ocupă, printre altele, de arhivele Preşedinţiei, CEC, Nuclearelectrica sau ale Primăriei Sectorului 2. La concurenţii de la Archivit, creşterea a fost de 110%, însă pentru alţii recesiunea s-a simţit altfel. „Am supravieţuit“, descrie foarte succint evoluţia de anul trecut Cristian Nemţeanu, de la A&B Activ Distribution, în timp ce Alexandru Labeş, directorul de marketing şi publicitate al Alvo Research, arată că firma sa a reuşit să menţină cifra de afaceri la acelaşi nivel cu cel din 2009. „Piaţa arhivării a avut de suferit din cauza crizei. Arhivarea analog (pe hârtie-n.red.) a întreţinut resursele companiei. Arhivarea digitală, în schimb, a stagnat, pentru că nimeni nu şi-a asumat riscul să investească în perioada de criză“, explică acesta. Conform legii, fiecare deţinător de arhivă (societate comercială, instituţie publică etc.) este obligat să păstreze documentele o anumită perioadă de timp, în format clasic sau electronic, pentru această din urmă situaţie fiind necesar un server de date certificat şi acreditat de autorităţi. În prezent, există în România doar şapte deţinători de astfel de tehnologie. Majoritatea firmelor specializate speră că legislaţia va fi simplificată – arhivele electronice ocupă mult mai puţin spaţiu, sunt mult mai uşor de accesat şi administrat şi sunt mai sigure decât cele pe suport de hârtie. De ce să arhivezi „Există cel puţin patru motive pentru care companiile păstrează documente: respectarea cerinţelor legislative, protejarea intereselor în cazul unui litigiu, folosirea experienţei anterioare în scopul dezvoltării afacerii şi, nu în ultimul rând, prezervarea istoriei companiei pentru posteritate“, arată Elena Geboiu, sales manager la Archivit. Indiferent de motivaţie şi de dimensiunile arhivei, reprezentanţii firmelor din domeniu susţin că externalizarea este mai avantajoasă decât administrarea arhivei „in house“. „Costurile cele mai reduse pot fi obţinute prin intermediul unei compa­nii specializate, care poate asigu­ra tot pachetul de servicii - arhivare, depozitare, arhivare electroni­că, relocare, amenanjare şi întreţinere arhive“, consideră Cristian Nemţeanu, de la A&B Distribution. În plus, arhivarea profesională asigură acces facil la informaţie, reduce spaţiul ne­cesar şi scade cheltuielile, arată Marius Gavrilescu, business ma­nager al Itella Information România. Clienţii individuali sunt viitorul? O sursă de creştere pentru firmele din domeniu ar putea fi extinderea serviciilor spre zona persoanelor fizice. Deocamdată, puţini sunt clienţii individuali care au apelat la servicii profesionale de păstrare a datelor şi documentelor, cele mai utilizate soluţii de backup fiind cele electronice (scanarea pentru hârtii, copierea pe alte suporturi pentru informaţiile aflate deja în format electronic) şi, mai rar, cutiile de valori din bănci. „Nu am avut, până în prezent, clienţi persoane fizice care să solicite servicii de arhivare documente, dar am avut colaborări punctuale cu case de avocatură şi cabinete notariale“, spune Marius Gavrilescu de la Itella. Și alţi jucători spun că au printre clienţi liber-profesionişti din domenii precum arhitectură, cadastru ori cartografiere. Lucrurile s-ar putea schimba dacă legislaţia le va impune tuturor contribuabililor să depună documentaţia aferentă taxelor şi impozitelor sub forma unei arhive electronice de documente, cum este situaţia în Germania şi în alte ţări din UE, crede Mihai Nicolae. Dacă 2010 a adus rezultate amestecate, 2011 se prefigurează ceva mai bun. „Vom ajunge la o creştere de 50%“, spune Elena Geboiu, sales manager al Archivit, în timp ce cei de la Stefadina speră să menţină ritmul din 2010. „Până în prezent, avem acoperită capacitatea de prelucrare fizică pentru primul semestru şi sunt în derulare licitaţii importante pentru alte capacităţi de prelucrare şi depozitare, inclusiv arhivare electronică“, explică Mihai Nicolae. Piaţa a avut de suferit din cauza crizei. Sectorul arhivării digitale a stagnat din acest motiv.

Alexandru Labeş, Alvo Research -------------------------------------------------------------------------------------------------------- Costurile cele mai reduse pot fi obţinute prin intermediul unei companii specializate.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

PlayTech

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.