SE INTAMPLA ACUM!

Femei de succes

Mihaela Glăvan: «Au apărut mulți producători care fac un business pentru a copia modele»

Autor: Senica Micu | luni, 14 martie 2016 | 0 Comentarii

Mihaela Glăvan creează încălţăminte. De mai mulţi ani. Încă de la început, în lumea modei, a fost numită „creatoarea de pantofi“. Treptat, numele ei a trecut graniţa, a mers pe podiumurile internaţionale, a crescut şi s-a transformat într-un adevărat business. Mihaelei îi vin idei care, mai apoi, transpuse în practică, aproape că îţi este imposibil să nu îţi doreşti să le porţi. Nici nu s-ar fi putut altfel: traseul ei, până astăzi, a fost unul lin, cu intenţii clare şi strategii bine puse la punct.

Capital: Cum defineşti „femeia de succes“?
Mihaela Glăvan:
Succesul este relativ. Sunt multe femei despre al căror succes citeşti, dar nu le-ai cunoscut niciodată. Altele, apar aici la mine, în showroom. Sunt acele femei sigure pe ele, care ştiu să delege lucruri, au o anumită atitudine şi nu sunt arogante. Pentru mine o „vedetă“ nu este, fără doar şi poate, o femeie de succes. Și aici mă refer la acele doamne şi domnişoare care apar prin tot felul de tabloide sau care vor să demonstreze „te miri ce“ pe la tot felul de emisiuni. Ce vreau să spun? Dacă eşti cunoscută nu înseamnă neapărat că eşti de succes, iar dacă eşti de succes nu înseamnă neapărat că eşti cunoscută. Și, bineînţeles, mai sunt şi excepţii. Dar, în general, oamenii puternici nu ţin să îţi arate cât sunt ei de grozavi.



Capital: În câteva cuvinte, ce înseamnă astăzi brandul „Mihaela Glăvan“?
Mihaela Glăvan:
Înseamnă 13 ani de ambiţie, de consecvenţă, de creativitate, de noroc. În 2003, când am început, lucram cu alte ateliere, iar astăzi am 20 de angajaţi, proprii mei angajaţi. Acum pot face ceea ce îmi place, lucruri la care în trecut doar visam.

Capital: Între deciziile pe care le-ai luat, în ultimii ani, care a fost cea mai inspirată?
Mihaela Glăvan:
Acum doi-trei ani, am avut o mică problemă cu acest business şi am luat decizia să schimb mulţi furnizori. Despre ce este vorba, de fapt? Să ne uităm cu atenţie la un pantof. Este o asamblare de componente. Într-adevăr, eu creez, fac un design, lucrez la un concept, ajung la un produs finit, dar tot timpul asamblez nişte lucruri într-un pantof. Este vorba despre branţul pe care nu îl faci tu, tocul pe care nu îl faci tu, talpa pe care nu o faci tu. În momentul în care apar probleme cu unul dintre furnizori, pantoful se duce de râpă. Și, în special branţul, care reprezintă temelia, ceea ce încheagă un pantof, ceea ce ţine un pantof. Dacă branţul nu este în regulă, s-a terminat povestea: tocul intră înăuntru, se duce pe spate, nu calci drept, pantoful nu e confortabil. În momentul în care eu am schimbat nişte lucruri, am fost mult mai mulţumită, designul meu era pe o bază sanătoasă, pe o talpă bună. Am găsit inclusiv furnizori pentru tălpi din piele. Mai mult, am cunoscut un furnizor din Italia, pasionat de încălţăminte la fel ca mine şi care mă sprijină cu orice idee vin.


Capital: Pentru că modelele tale sunt deosebite, tentaţia să fie copiate este foarte mare.
Mihaela Glăvan:
Și chiar se întâmplă acest lucru. S-a întâmplat în trecut, se întâmplă şi acum. Relativ recent, mi-au scris clienţii că au văzut un model foarte cunoscut promovat pe un site care nu îmi aparţinea. Am crezut că este un brand din Italia, pentru că aşa suna numele. Și mă gândeam: „Oare cum poate să circule aceeaşi idee aşa, prin lume?“. Am avut noroc că acel model a fost foarte mult promovat. Am văzut inclusiv pe pagina de Facebook a unei vedete care, probabil, l-a primit să îl promoveze. Ei l-au lansat anul trecut, în noiembrie, iar eu cu un an şi ceva înainte. Evident că i-am dat în judecată. Acum ne sună să rezolvăm, într-un fel. Este un model atât de particular, iar ei l-au făcut identic.

Capital: Dar materialele pe care acel producător le-a folosit?
Mihaela Glăvan:
Chiar am vrut să mă conving şi am cumpărat o pereche de la ei de pe site. Pentru interior au folosit sintetic, iar pielea are o calitate proastă. Totuşi, trecând peste calitatea pielii, când foloseşti sintetic în interior, s-a terminat. Nu este deloc bine pentru picior. Sintetic foloseşti dacă eşti Stella McCartney pentru că sinteticul pe care îl foloseşte ea este „The best“, are „10.000“ de teste dermatologice. Dacă nu eşti Stella McCartney, nu îl foloseşti. Acum au apărut foarte mulţi producători care pur şi simplu fac un business pentru a copia modele. Nu contează de la cine şi cum. Și citeşti la ei pe site că pot realiza orice model, la comandă.

Capital: Care sunt proiectele la care lucrezi astăzi?
Mihaela Glăvan:
Am o colaborare cu Fashion Days, pe care am început-o acum câţiva ani. Lucrez la colecţii pentru ei. Am colaborări şi cu alte industrii. De exemplu, cu un brand de maşini şi cu o companie de cosmetice. Afacerea a trecut prin schimbări, în ultimii ani: nu mai depide mult de ceilalţi clienţi, sunt propriile vânzări, inclusiv cele din showroom. Iar acum lansăm şi site-ul internaţional: ”mihaelaglavan.com”. Practic, am „sepala.ro“ pentru România şi „mihaelaglavan.com“ pentru internaţional. Este un boom tot ce se îmtâmplă în online. Grosso modo, vânzările au depăşit un milion de lei anul trecut.

Capital: Și tot ca parte a strategiei de dezvoltare, iei în calcul să te extinzi?
Mihaela Glăvan:
Nu mă gândesc la acest lucru. Nu intenţionez să mai deschid vreun magazin sau să îmi deschid o fabrică. Vreau să eficientizez munca în atelier – în prezent avem o capacitate de 1.000 de perechi pe lună - şi plănuiesc o investiţie de câteva zeci de mii de euro într-un program performant, care să comunice între comenzile din showroom, cele din online şi atelier. Îmi doresc ca acest program să devină posibil anul viitor. Și mă mai gândesc inclusiv la varianta accesării unor fonduri europene în zona asta.

Capital: Cum îţi împarţi timpul între afacere şi familie?
Mihaela Glăvan:
Petrec foarte mult timp în familie, cu cei doi copii, Iliana (6 ani) si Horia (3 ani), fac sport, citesc. Am găsit un echilibru. Acum, de exemplu, citesc „Arta simplităţii“, scrisă de Dominique Loreau, o carte care te învaţă cum să trăieşti simplu şi bine. 
   

Pe scurt, despre Mihaela Glăvan

  • La 38 de ani, este celebră în industria creatorilor de încălţăminte;
  • A început să creeze în anul 2003, iar astăzi a ajuns să aibă propria afacere;
  • Creaţiile sale au devenit cunoscute la nivel interna­ţional;
  • Vinde de 100.000 de lei într-o lună;
  • Dezvoltă parteneriate cu companii din diverse domenii.
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.