„În funcţie de tipul de locuinţă pe care îl deţin, românii îşi prioritizează investiţiile în renovare în aşa fel încât să răspundă principalelor nevoi. Astfel, pentru un apartament dorinţa de împrospătare a ambientului sau micile accidente precum infiltraţiile sunt motivele principale pentru renovarea băii şi a bucătăriei, urmate de balcon”, a declarat Petrişor Grindeanu, National Sales Manager Distribution Sika România. 

Potrivit afirmaţiilor sale, situaţia se schimbă în cazul românilor care deţin o casă. Astfel, aceştia optează în principal pentru renovări care au ca principal scop creşterea confortului. În acest sens, principalele proiecte de renovare în care investesc sunt termoizolarea şi hidroizolarea acoperişului, a pereţilor şi, nu în ultimul rând, a fundaţiei.

„De asemenea, sigilările sunt o altă categorie de lucrări des întâlnite mai ales la proprietarii de case. Deoarece nu acordă din primul moment o importanţă crescută acestui aspect, lucrările se degradează rapid din cauza sigilărilor defectuoase şi atrag, astfel, necesitatea unei renovări”, a mai spus reprezentantul companiei.

În ceea ce priveşte cele mai importante sume investite în renovare, adezivii pentru termoizolare atrag cel mai mare buget datorită cantităţii mari ce este necesară într-o lucrare, urmaţi de mortarele pentru hidroizolare şi membranele lichide. Adezivii pentru gresie şi faianţă folosiţi în renovarea băilor şi a bucătăriilor sunt pe poziţii inferioare din cauza cantităţii mici necesare.

Românii – tot mai atenţi la calitatea produselor şi la lucrări executate corect

În ceea ce priveşte atitudinea clienţilor români, analiza Sika România a mai arătat că, în ultimii ani, aceştia au devenit mai precauţi în privinţa cheltuielilor pe care le fac şi se informează sau cer sfaturi consultanţilor din magazine şi meşterilor pentru a se asigura că fac cea mai bună alegere.

„Dacă în trecut preţul era principalul criteriu de achiziţie, acum românii sunt atenţi la raportul preţ – calitate deoarece au învăţat că un produs ieftin nu garantează calitatea şi nici durata de viaţă mai lungă a lucrării”, a mai spus Petrişor Grindeanu.

În plus, analiza Sika a mai arătat că cea mai mare parte a clienţilor au înţeles că un cost mic al produsului ascunde de fapt un consum dublu sau chiar triplu. Astfel, în final, costul întregii lucrări este mult mai mare, iar riscurile deteriorării în timp scurt sunt, de asemenea, ridicate.

„Dincolo de aceste aspecte, importanţa acordată meşterilor calificaţi este tot mai mare. Dacă în trecut românii optau chiar şi pentru realizarea în regim propriu a unei lucrări, astăzi majoritatea aleg un meseriaş calificat, ce i-a fost recomandat şi în care are încredere”, a mai spus Petrişor Grindeanu, National Sales Manager Distribution Sika România.

Noile tehnologii câştigă teren

Dincolo de atenţia tot mai mare la produsele achiziţionate şi la echipele de montatori, românii acordă o importanţă sporită şi tehnologiilor mai avansate din domeniu.

„Treptat românii încep să înlocuiască în lucrările individuale materialele folosite pentru termoizolări, spre exemplu. Astfel, polistirenul începe să piardă teren, treptat, în avantajul vatei minerale bazaltice sau a panourilor termoizolante cu spumă poliuretanică”, a exemplificat Petrişor Grindeanu.

Tendinţa în ceea ce priveşte alte materiale de renovare este de a se folosi produse care nu limitează designul – spre exemplu folosirea de adezivi elastici rezistenţi la apă speciali pentru lipirea sticlei, mai ales în băi, sau sigilanţi şi chituri care rezistă la mucegaiuri. Siguranţa este, de asemenea, foarte importantă şi, tocmai din acest motiv, membranele hidroizolante lichide rezistente chimic, la foc, sunt tot mai alese de către clienţii români.