Oficialii europeni şi americani urmează să se întâlnească în cursul zilei de miercuri pentru a discuta intenţia Washingtonului de a extinde o măsură care este în prezent în vigoare pentru zborurile care sosesc din mai multe ţări din Orientul Mijlociu şi Africa. 

IATA, principalul grup de lobby al companiilor aeriene, a estimat că în prezent acest embargou afectează, în fiecare săptămână, aproximativ 350 de zboruri care ajung în SUA, iar dacă ar fi extins la toate cele 28 de state membre UE plus Elveţia, Norvegia şi Islanda ar afecta 390 de zboruri în fiecare zi sau peste 2.500 de zboruri pe săptămână. Aceasta i-ar costa pe pasageri 650 milioane de dolari pe an din cauza productivităţii pierdute, 216 milioane de dolari ca urmare a prelungirii duratei călătoriilor cu avionul şi 195 milioane de dolari pentru închirierea unor dispozitive electronice la bordul avioanelor. 

"Călătoria cu laptopul propriu face parte din activitatea zilnică. Nu suntem siguri că acest embargou este un răspuns adecvat la ameninţarea unui atentat" a declarat directorul general al IATA, Alexandre de Juniac. Acesta a adăugat că le-a cerut oficialilor europeni şi americani să aibă în vedere măsuri alternative pentru a creşte securitatea, evitând însă interzicerea laptopurilor, precum utilizarea crescută a dispozitivelor de detectare a explozibililor, o inspecţie vizuală mai atentă a dispozitivelor la punctele de control precum şi utilizarea unor ofiţeri specializaţi în detectarea comportamentelor suspecte. 

La rândul său, Asociaţia aeroporturilor europene (ACI Europe) estimează că 60-90% din pasagerii care utilizează aeroporturile europene transportă cu ei dispozitive electronice mari iar o extinderea a embargoului ar necesita creşterea personalului de securitate la aeroporturi. "Dincolo de impactul operaţional imediat, suntem îngrijoraţi cu privire la consecinţele acestui embargou asupra călătoriilor aeriene transatlantice şi, în cele din urmă, asupra conectivităţii dintre Europa şi SUA" a declarat directorul ACI Europe, Olivier Jankovec. 

O extindere a embargoului ar afecta atât companiile aeriene americane cât şi cele europene precum United, Delta, American Airlines, Lufthansa, British Airways şi Air France-KLM. În rândul aeroporturilor europene, cele mai multe zboruri spre SUA pleacă de pe Heathrow (Londra), Charles de Gaulle(Paris), Frankfurt, Schiphol (Amsterdam) şi Dublin, susţine ACI Europe.

 AGERPRES