SUV-urile Hyundai făceau furori în ţara noastră înainte de izbucnirea crizei economice. Modelele Tucson şi Santa Fe s-au vândut atât de bine încât, în prezent, în România, dintre cele peste 62.000 de automobile Hyundai, aproape 15.000 sunt modele Santa Fe (7.896 unităţi) şi Tucson (6.928 unităţi). Cel mai popular model al coreenilor este de departe Accent, peste 17.000 de români având un astfel de automobil.

În 2006, la nici două luni de la debutul pe piaţa românească, cea de-a doua generaţie Santa Fe devenea cel mai bine vândut autoturism de teren din România, iar Hyundai avea o cotă de piaţă de peste 20% în segmentul autoturismelor de teren. Dacă a doua generaţie a SUV-ului Santa Fe a fost un succes instant în ţara noastră, iar preţul pornea de la 19.000 de euro, cea de-a treia generaţie, care a fost prezentată în premieră mondială în cadrul Salonului International Auto de la New York din 2012, a fost „dezvoltată pentru a satisface cele mai înalte aşteptări ale clienţilor auto europeni“. Santa Fe a devenit astfel un automobil mult mai performant, mai sigur, dar şi mai scump, preţurile plecând, în prezent, de la 40.000 de euro. 

Noul Santa Fe are un aspect impunător şi agresiv. Maşina are o lungime de 4,69 m, o lăţime de 1,88 m şi o înălţime de 1,67 m. Luminile de zi cu LED şi grila masivă hexagonală fac maşina inconfundabilă. La interior, scaunele sunt îmbrăcate în piele, iar materialele folosite sunt de calitate. Spaţiul este suficient pentru cinci pasageri şi bagajele lor, portbagajul având un volum 585 litri. Scaunele pasagerilor din spate au spătarul, dar şi şezultul reglabile pentru o călătorie confortabilă.  Pe ecranul tactil de 7 inchi montat la bord se pot controla navigaţia, sistemul audio, funcţiile  Bluetooth etc. Există comenzi şi pe volan pentru sistemul audio, dar şi un buton care permite efectuarea unui apel prin comandă vocală. Ceasul nu este afişat pe ecran atunci când eşti în modul navigare, de aceea sud-coreenii au montat un buton special care, odată apăsat, afişează ceasul pe tot ecranul.  Santa Fe are o cheie inteligentă, astfel încât nu este nevoie să o scoţi din buzunar pentru a deschide portiera sau pentru a porni motorul. În plus, dacă te apropii de maşină cu cheia în buzunar, oglinzile se depliază automat, iar dacă te depărtezi se pliază la loc.

Noul Santa Fe este echipat cu un motor diesel 2,2 litri şi 197 CP, cuplat la o transmisie automată în şase rapoarte. Maşina accelerează de la 0 la 100 km/h în 10,1 secunde, iar cutia de viteze automată îşi face bine treaba. Constructorul anunță un consum mixt de 6,8 l/100 km, noi am obținut un consum mediu de 7,8 litri litri. Automobilul stă bine pe şosea, însă deşi te afli într-un SUV, suspensiile nu îţi dau această impresie, ele putând fi reglate mult mai bine. În ceea ce priveşte siguranţa, Santa Fe a fost declarat cel mai sigur model din segmentul său.  Volanul poate fi reglat în trei moduri Normal, Sport și Confort, în funcţie de necesităţile drumului, iar sistemul 4WD monitorizează condiţiile de drum şi activează automat tracţiunea optimă pe roţile din spate, pentru a beneficia de tracţiune integrală în permanenţă. Senzorii de parcare din spate sunt standard, însă ar fi fost utili şi pe faţă, deoarece indiferent modul în care îţi setezi scaunul este imposibil să vezi unde începe maşina. Opţional este disponibilă şi o cameră video pentru marşarier. La un astfel de preţ ne-am fi aşteptat ca automobilul să fie dotat şi cu un sistem start-stop al motorului pentru a economisi combustibil. În concluzie, Santa Fe este un SUV care oferă mai mult, dar pe care preţul îl trage în jos. Anul acesta, au fost înmatriculate în primele trei luni ale anului doar 18 unităţi, în timp ce modelul ix35, înlocuitorul lui Tucson, care are un preţ de pornire de 16.800 euro, s-a comercializat în 121 de unităţi.