Capital: Care sunt principalele strategii de business care v-au adus în top 3 posturi TV din țară?
Haluk Kurcer: Consider că cea mai importantă resursă în atingerea obiectivelor este cea umană. În cei zece ani de activitate, oamenii care lucreaza aici au ajuns să se cunoască foarte bine, să se susțină reciproc; au învățat să fie foarte atenți la ceea ce își dorește publicul și își doresc să fie din ce în ce mai buni. Din punct de vedere al conținutului livrat pe micile ecrane, ne-am poziționat ca o televiziune generalistă și am oferit publicului un mix format din producții proprii și formate internaționale de succes. Ne-am diferențiat de ceea ce există impunând adevărate trenduri pe piața media din România. În ceea ce privește rezultatele financiare, succesul se datorează faptului că, pe de o parte, am optimizat costurile și, pe de altă parte, odată cu creșterea audienței, au crescut și încasările. Am investiti constant în infrastructură și tehnologie. Chiar mai mult, la începutul lui 2016 am introdus imaginea full HD. Și nu ne-am oprit aici, dezvoltând constant divizia de online a Kanal D. 

Capital: Cum caracterizați piața media din România? Dar comparativ cu piața din Turcia sau din SUA? Ce credeți că ar trebui îmbunătățit la nivel de piață?
Haluk Kurcer: Piata media din România își revine încă după criză. Anul trecut, s-a inregistrat o creștere de 5% comparativ cu 2015, care se datorează investițiilor în publicitatea TV. Totuși, este nevoie de o crestere constantă a consumului TV pentru a stimula investițile în continuare. Nu întrevăd vreo schimbare spectaculoasă în viitorul apropiat, dar mizez pe talentul și intuiția producătorilor de a oferi programe care să atragă cât mai multe categorii de public.  Diferențele uriașe, atunci când comparăm piețele din Turcia sau SUA cu cea din România vin din volumul investițiilor în advertising, din considerentele demografice și culturale, dar și din puterea economică a celor trei țări. 

Capital: Ce model credeți că s-ar preta la noi?
 Haluk Kurcer: Nu aș spune că funcționează un model, nu cred în șabloane. În cazul Kanal D a funcționat empatia cu publicul nostru, atenția îndreptată în permanență asupra preferințelor lui în materie de produse TV. Am identificat nevoi de consum și tonul potrivit în comunicarea cu acesta. Ne-am raportat întotdeauna la publicul nostru ca la un prieten apropiat, iar acesta a venit către Kanal D și a rămas. Fidelizarea publicului s-a facut în timp, iar investițiile publicitare au evoluat odată creșterea audiențelor și investițiile făcute în conținut și infrastructură. 

Capital: Ce investiții pre­co­ni­zați în următoarele șase luni și ce sume ați bugetat pentru acesta?
 Haluk Kurcer: În 2017 vom continua cu investițiile în tehnologie și în <content>. De asemenea, ne propunem să investim în realizarea unui nou studio pentru Știri. Din punct de vedere al conținutului, vom continua consolidarea Day Time-ului, dar și investițiile în Prime Time, vom lansa noi producții, show-uri produse de Kanal D, dar si noi seriale turcesi. De asemenea, ne concentrăm și pe dezvoltarea diviziei online, consolidarea portofoliului și ne-am propus să împrospătăm designul site-urilor noastre. Mai precis, vrem ca interfața acestora să fie și mai prietenoasă și, totodată, mai usor de accesat de către publicul nostru.     

Capital: Ce emisiuni și seriale pregătiți pentru acest an?
Haluk Kurcer: Pregătim o serie de surprize telespectatorilor nostri, ce pot sa va dezvalui acum este lansarea, în luna martie, a  unui nou serial turcesc care a cunoscut un succes uriaș în Turcia. Acesta va fi difuzat în Prime Time, imediat după ce primul sezon Kosem ajunge la final.

Capital: Care sunt show-urile care vă aduc cele mai mari ratinguri?
Haluk Kurcer: Serialele turcesti, late-night show-ul „WOWBiz“, galele „Bravo, ai stil!“, „Roata Norocului“, emisiunea de reportaje „Asta-i România“, emisiunea de investigație „Sabbagh in actiune“, reality-show-ul „Ochii din umbră“ au consolidat Prime-Time-ul, în timpul săptămânii și în weekend. În Prime Time (20:00 24:00), pe publicurile All Urban si National, Kanal D s-a clasat pe locul 2, după Pro TV. Vorbim, deci, de o creștere semnificativă față de 2015. Pe All Urban, a crescut cu 21%, iar la nivelul publicului Național, cu 26%. 

Capital: Cât de importantă este informarea publică (comunicarea) pentru Kanal D?
Haluk Kurcer: Comunicarea cu cei care ne privesc zi de zi de acasă reprezintă o componentă  esențială în succesul înregistrat de Kanal D. Onestitatea, apropierea de telespectator, căutarea în permanență a mesajului relevant pentru acesta, optimismul, empatia, implicarea în binele comunității au constituit, de-a lungul timpului, pilonii aflați la baza comunicării cu publicul nostru. Aceste caracteristici fundamentale, declinate în toate mediile de comunicare, au creat o punte, o legătură puternică între echipa Kanal D și publicul stației, dar și partenerii de business Kanal D. Un exemplu recent de comunicare nemijlocită cu publicul nostru este campania dedicată aniversării celor 10 ani de Kanal D – „10 minute de celebritate”. 

Capital: Cum ați descrie România unui partener de afaceri turc care și-ar propune să deschidă aici un post de televiziune?
 Haluk Kurcer: I-aș spune acestui investitor că publicul din România este un mare consumator de TV, dar unul pretențios, care sancționează rapid conținutul nerelevant pentru el. Tocmai de aceea, trebuie să îl cunoasca bine, să îi afle preferințele și să îl „asculte“ cu atenție. Iar această preocupare să nu se opreasca după primul succes în audiențe, ci să devină o obisnuință. De asemenea, să nu cadă în capcană și să creadă că dacă un produs a funcționat perfect în alt spațiu geografic, acesta va înregistra același succes în România. Trebuie să aleagă produsul care se potrivește profilului publicului din România, iar, uneori, este necesar să adapteze, ajusteze un format, atunci când este posibil, pentru preferințele consumatorilor români.

Capital: Sunteți interesați de preluarea unor alte posturi de televiziune?
Haluk Kurcer: Suntem interesați să investim în continuare pe piața media din România și, dacă apar oportunități, cu siguranță le vom analiza.