Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Guvernul Dăncilă mai face o vacă de muls pentru autostrăzile inexistente

Autor: | | 0 Comentarii

După trei tentative eșuate de construire în parteneriat public-privat a autostrăzii Comarnic - Brașov, Guvernul condus de Viorica Dăncilă a găsit o metodă genială de punere în aplicare a proiectelor în concesiune.

În ordonanţa de urgenţă care reglementează încheierea şi derularea parteneriatului public-privat, specialiştii din Executiv şi de la Ministerul Transporturilor au strecurat un paragraf privind înfiinţarea unui FOND special de finanţare a acestor contracte.

„De asemenea, actul normativ prevede constituirea, în termen de 1 an, a unui Fond special de finanţare a contractelor de parteneriat public-privat care se încadrează în categoria proiectelor strategice. Acest Fond special va fi constituit din venituri publice provenind din resurse financiare fiscale şi nefiscale, inclusiv subvenţii, prevăzute de legea specială de înfiinţare a respectivului fond special”, conform proiectului de ordonanţă de urgenţă.

Mai mult, în scopul implementării contractului de parteneriat public-privat se înfiinţează şi funcţionează, conform Legii societăţilor nr.31/1990, o societate de proiect.

Potrivit notei de fundamentare, acest proiect de OUG este întocmit pentru îndeplinirea prevederilor din Programul de guvernare 2018-2020. În realitate, numai studiul de fezabilitate pentru un proiect de autostradă, în lungime de circa 50 km, construit în perteneriat public-privat durează între 2 şi 3 ani. 

Conform unor surse guvernamenale, odată aprobată odonananţa privind parteneriatului public-privat, Guvernul prin Ministerul Transporturilor, pune pe tapet proiectul de autostrăzii Bucureşti-Alexandria -Craiova – Calafat, autostrada de centură a Capitalei şi autostrada Târgu Mureş-Iaşi.

În România nu s-a implementat niciun proiect de autostradă în parteneriat public-privat, Ministerul Transporturilor a reuşit performanţa de a rezilia de trei ori contractul de concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, respectiv 2005, 2010 şi 2015.

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

18 mai 2018

Wizz Air oferă două zile de reduceri de până la 30%

Transporturi si Infrastructura

17 mai 2018

TAROM introduce o nouă rută de la jumătatea lunii iulie

Transporturi si Infrastructura

12 mai 2018

Franţa se opune reformelor propuse de UE în transportul rutier

Transporturi si Infrastructura

11 mai 2018

Turcii construiesc cel mai lung pod suspendat din lume

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.