Potrivit unui comunicat al Executivului, documentul introduce şi noi condiţii şi criterii în acordarea ajutoarelor de urgenţă, modificând şi completând normele metodologice de aplicare a Legii 416/2001 privind venitul minim garantat, normele de aplicare a Legii 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei şi normele de aplicare a ordonanţei de urgenţă a Guvernului privind măsurile de protecţie socială pe perioada sezonului rece, pentru a le adapta modificărilor aduse prin OUG 93/2016. 

Astfel, cele mai importante modificări se referă la: reglementarea aceluiaşi formular de cerere pentru toate cele trei beneficii sociale menţionate; introducerea formularului de cerere simplificat pentru solicitarea unui nou drept dintre cele trei, în cazul în care persoana/familia este deja beneficiar al unuia dintre ele; eliminarea copiilor legalizate, documentele doveditoare putând fi prezentate doar în copie. 

Alte schimbări aduse prin actul normativ au în vedere: reglementarea schimbului de informaţii între primării – agenţiile teritoriale pentru plăţi şi inspecţie socială – agenţiile judeţene pentru ocuparea forţei de muncă/ inspectoratele teritoriale de muncă, cu privire la verificarea îndeplinirii obligaţiilor prevăzute de lege de către persoanele apte de muncă din familiile beneficiare de ajutor social; modificarea anexelor în conformitate cu modificările introduse prin OUG nr. 93/2016; introducerea unor condiţii şi criterii în acordarea ajutoarelor de urgenţă de la bugetul de stat, care să ateste situaţia de urgenţă sau deosebită în care se află familia/persoana şi, prin aceasta, asigurarea uniformităţii în elaborarea propunerilor la nivel teritorial. 

Guvernul mai informează că, potrivit datelor centralizate de Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, la sfârşitul lunii iunie 2017 erau înregistraţi 230.699 de beneficiari de venit minim garantat. 

AGERPRES