Potrivit unui comunicat MAE, unul dintre proiectele câştigătoare a fost aplicaţia propusă de Departamentul Politici pentru Relaţia cu Românii de Pretutindeni, care s-a axat pe promovarea campaniei de subscripţie publică lansată de Guvernul României pentru "Cuminţenia Pământului".

"Românii din diaspora vor putea, în câteva săptămâni, să contribuie la readucerea în patrimoniul naţional a celebrei sculpturi a lui Brâncuşi cumpărând pe o aplicaţie nouă, pixel cu pixel, reprezentarea fotografică a statuii. Mai mult, toţi cei care contribuie îşi vor putea posta fotografia pe spaţiul cumpărat. E important ca diaspora românească să sprijine această iniţiativă, pentru că această emblematică operă de artă a fost creată în diaspora. Brâncuşi este cu adevărat al nostru, al tuturor", a precizat ministrul Dan Stoenescu.

Oficialul a subliniat că domeniul digital este deja o parte integrantă a procesului de guvernare în relaţia cu românii de pretutindeni, mai ales că Ministerul Afacerilor Externe a lansat de curând platforma e-Consulat, care permite membrilor comunităţilor româneşti să apeleze la serviciile consulare online.

"În special pentru noi, cei care lucrăm cu politici publice destinate diasporei, uneltele digitale sunt esenţiale. Avem comunităţi diverse pe tot mapamondul – din Brazilia până în Japonia şi din Africa de Sud până în Suedia – pe care le putem conecta inclusiv în mediul digital. Conectarea românilor de pretutindeni la România dar şi realizarea unor reţele de specialişti români la nivel mondial este cea mai mare provocare pentru mine ca ministru delegat pentru relaţiile cu românii de pretutindeni şi cred că o mare parte a răspunsului la această provocare poate fi găsit la participanţii care au dezvoltat aici aplicaţii care îmbunătăţesc procesul de comunicare dintre guvern şi cetăţeni. Sprijin astfel de iniţiative şi încurajez inovaţia în domeniul digital", a declarat demnitarul, potrivit sursei citate.

Evenimentul de la TechHub Bucureşti face parte dintr-o serie de competiţii la nivel mondial care urmăresc să conecteze specialişti din domeniul tehnologiei informaţiei în scopul de a dezvolta idei şi afaceri proprii.

La competiţia care s-a desfăşurat în perioada 17-19 iunie au participat cinci echipe, formate din programatori, specialişti de marketing, design, dar şi funcţionari publici. Ei au avut la dispoziţie 48 de ore pentru a dezvolta aplicaţii digitale, care să contribuie la implementarea managementului digital în procesul de guvernare şi în relaţia forurilor de decizie cu cetăţenii.

SURSA: Agerpres