Președintele Grampet Group, cel mai mare operator feroviar de marfă, a prezentat, în cadrul conferinței Capital, oportunitățile de care ar putea beneficia România dacă autoritățile s-ar implica mult mai activ în proiectul derulat de Republica Chineză, care va investi 200 de miliarde de dolari în refacerea „Drumului Mătăsii“. Gruia Stoica a precizat că un rol important l-ar putea avea portul Constanța, deși chinezii au ales porturile grecești, după ce au fost refuzați de autoritățile române. „Partea chineză a venit și a vrut să ne dea o mână de ajutor cu portul Constanța, dar noi i-am trimis la greci, la portul Pireu, unde vor investi peste două miliarde de euro“, a spus președintele Grampet Group. Potrivit acestuia, dacă vom construi o platformă logistică pe teritoriul României, prin portul de la Marea Neagră, ar putea fi create aproximativ 100.000 de noi locuri de muncă.

„Avem noroc că Serbia nu e în comunitatea europeană“

Grupul Grampet, prin firmele pe care le deţine şi prin cei 7.000 de angajaţi pe care îi are, face transport de la Marea Nordului până la Marea Neagră, Adriatică şi în curând până la Marea Egee. „Facem transporturi din Germania, Austria, Ungaria, România spre Bulgaria şi de curând am luat licenţa şi am făcut primul transport în Serbia“, a spus Gruia Stoica. El a explicat că autoritățile de la noi trebuie să arate o deschidere mult mai mare spre investiții, având în vedere că din punct de vedere geostrategic România nu este foarte bine poziționată pe traseele și coridoarele principale ale Europei. În acest sens el a explicat că grecii și bulgarii au anunțat recent că vor derula investiții de câteva miliarde în conexiuni rapide între Salonic și Sofia, iar de aici mai departe către vestul Europei, prin Serbia. „Acestea sunt drumurile naturale, nu le inventăm noi. Deocamdată avem noroc că Serbia nu este in comunitatea europeană“, a spus Gruia Stoica.

2 miliarde de euro vor investi chinezii în dezvoltarea portului Pireu din Grecia, pentru a reface una dintre cele mai importante rute comerciale de transport

Radu Dinescu, UNTRR: Suntem pe locul 2 în UE la decese din accidente rutiere

 

Sorin Cristian, ARR: Drumurile noastre nu mai sunt potrivite pentru fluxul de vehicule

Proiectele majore de infrastructura, blocate în contestații

Problemele CFR, descrise cu sinceritate de noul șef

Ștefan Ioniță, CNAIR: Contestațiile blochează dezvoltarea infrastructurii

Lucian Șova: Trebuie să regândim fundamental modul în care lansăm proiecte