Fiecare căutare pe Google poate reprezenta o ocazie de a interacționa cu un potențial client: 76% dintre utilizatorii de Internet din România se informează online înainte să cumpere produse sau servicii (sursa: Google Consumer Barometer). AdWords Express ajută companiile să fie prezente online atunci când potențialii clienți vor să găsească ceea ce ele oferă. 

Pentru crearea unei campanii prin AdWords Express este nevoie de doar 15 minute. Utilizând tehnologia Google, AdWords Express se ocupă de aspectele costisitoare și consumatoare de timp ale creării unei campanii publicitare online, de la lista de cuvinte cheie la optimizarea pentru diferite rețele și dispozitive.

Realizarea și demararea unei campanii prin AdWords Express începe prin introducerea numelui companiei și a adresei web. Companiile care nu dețin un site web au posibilitatea să și-l creeze gratuit în câteva minute. Următorii pași constau în definirea obiectivului campaniei: apeluri telefonice, vizite în magazin sau acțiuni pe site, a zonei țintă și a serviciului/produsului care va fi promovat, apoi alegerea titlului și redactarea textului reclamei care va rula pe Google, aceasta putând fi previzualizată în timp real. Ulterior, se introduce bugetul dedicat campaniei și detaliile de plată și facturare. 

AdWords Express optimizează reclamele pentru a atinge obiectivul dorit la un cost cat mai redus. Dacă o companie dorește, de exemplu, să crească numărul de vizite în magazin, Google va optimiza anunțul astfel încât acesta sa fie afișat la momentul potrivit persoanelor care ar fi interesate de o vizita în acel magazin. Bugetul poate fi ajustat oricând, iar plata se face doar atunci când reclama funcționează, respectiv când un potențial client dă click pe reclamă sau face un apel telefonic. AdWords Express este astfel produsul potrivit afacerilor care doresc să atragă clienți noi din online și care nu au o persoană dedicată care să gestioneze campaniile publicitare.

„Google AdWords Express a apărut ca urmare a faptului că sunt multe companii mici care nu ştiu de AdWords sau cum funcţionează acesta. Cele mai multe companii care au ales AdWords Express l-au folosit o perioadă scurtă de timp, iar apoi au trecut la AdWords, care oferă o posibilitate de personalizare mai mare”, a declarat Dan Oroş, marketing manager Google România. 

 

Diferenţele dintre AdWords Express şi AdWords sunt: