„În cazul Doldora Bazaar a fost un amestec de împrejurări: iarna, lucrările la drumul de acces şi chiriaşii cu care am semnat contracte (la deschidere se anunţase un procent de ocupare de 90% n. red.) care nu au deschis la timp standurile. Practic din 315 chiriaşi erau doar o treime funcţionali“, a declarat pentru Capital Marius Roateş, acţionar alături de Gică Popescu şi George Şaguna la compania Doldora Capital.
Doldora Bazaar a fost inaugurat în decembrie 2010, în urma unei investiţii de circa 10 milioane de euro, şi se anunţa un concurent pentru retailerii de tip IDM, SIR sau Dragonul Roşu. Mai mult chiar, Gică Popescu şi partenerii săi intenţioneau să replice acest model şi în alte oraşe din ţară. Planurile însă au fost date peste cap de realitatea din piaţă. Proiectul a fost finanţat, în proporţie de 70%, de UniCredit Ţiriac Bank.
O nouă variantă
După rezultatele slabe obţinute cu bazarul, acţionarii Doldora Capital au decis să deschidă pe o treime din suprafaţa complexului un megamarkert, denumit Doldora Mega Market, în suprafaţă de circa 2.000 mp. Noul magazin se poziţionează ca un concurent pentru reţelele de retail de tip Red Market, Carrefour Express sau Billa.
„Ne poziţionăm între supermarket şi discounteri. Vom avea oferte săptămânale la produse de bază şi preţuri de discount, dar nu vrem să ne poziţionăm ca discounteri. La început vom comercializa circa 5-6.000 de produse, iar în 30-50 de zile intenţionăm să ajungem la 12.000 de produse. Sperăm ca de această dată să avem succes“, a mai spus Roateş.
Restul centrului comercial va fi ocupat tot de vechii chiriaşi: măcelării, importatori specializaţi de măsline, brânzeturi, dulciuri. Omul de afaceri susţine aceştia că vor completa oferta din megamarket şi nu o va concura. Deocamdată noul magazin are peste 120 de furnizori din întreaga ţară.
Marius Roateş şi George Şaguna au cumpărat terenul pe care s-a dezvoltat Doldora Bazar în 2007, pentru suma de 6 mil. euro. Pe acest lot a funcţionat fabrica de vopsele a Fabryo Corporation. Prima fază a Doldora ocupă doar 12.500 mp din terenul de 20.500 mp.
Faza a doua mai încolo
Tot la lansarea Doldora Bazaar, Gică Popescu anunţase că în acest an se vor începe lucrările la faza a doua a proiectului, care trebuia să se desfăşoare pe un teren alăturat şi care presupunea o investiţie de 20 mil. euro. Aceste planuri au fost amânate şi ele între timp şi acum sunt condiţionate de felul în care noul magazin va fi primit în piaţă.
„Nu am renunţat la faza a doua a proiectului, dar acum suntem concentraţi pe deschiderea megamarketului. Această fază va fi amânată, cel mai probabil pentru 2012. Să vedem cum vom merge cu noul centru. Să sperăm că vom avea mai mult noroc“, a menţionat Marius Roateş.
Averea lui Gică Popescu a fost estimată de Capital la 20 – 25 mil. euro. Fostul internaţional mai are afaceri în turism, transporturi şi energie verde.