CITEŞTE ŞI

Geneva Motor Show 2016

Geneva Motor Show 2016: Mașini cu... roțile pe pământ

Autor: Robert Stan | marţi, 08 martie 2016 | 0 Comentarii

An de an expoziţia auto de la Geneva atrage producători din întreaga lume dornici de a îşi prezenta cele mai noi creaţii. Zeci de concepte, studii de design şi vehicule de serie venite parcă din altă lume se aliniază la standuri, însă printre acestea pot fi descoperite şi rare autoturisme destinate oamenilor de rând.

Singura expoziţie auto europeană majoră care se desfăşoară anual, Geneva International Motor Show a ajuns în 2016 la cea de-a 86-a ediţie. Rampă de lansare a mii de vehicule în lunga sa istorie, acest Salon a rămas o locaţie preferată de majoritatea producătorilor auto din întreaga lume. În primul rând pentru că nu este „expoziţia de casă” a nimănui şi, mai apoi, pentru că se desfăşoară la începutul anului, fapt ce lasă timp constructorilor să lanseze în lunile următoare noile produse pe pieţele din întreaga lume. La ediţia din 2016 a Geneva Motor Show participă - între 3 şi 13 martie - 200 de expozanţi din 30 de ţări. Conform organizatorilor aceştia ocupă peste 77.000 de metri pătraţi în cele şapte hale de la Palexpo, centrul expoziţional de la marginea Genevei. „Între 650.000 şi 700.000 de vizitatori sunt aşteptaţi la ediţia din acest an a expoziţiei. Toţi marii producători auto, alături de case de design şi specialişti în tuning sunt prezenţi la eveniment, un semn al încrederii acestora în Geneva Motor Show şi o dovadă a plasării evenimentului printre primele cinci de acest fel din lume”, a declarat Maurice Turrettini, preşedintele expoziţiei.

Maşini „normale” ascunse printe bolizi

La fiecare expoziţie auto publicul este atras cu vehicule cu caracteristici tehnice impresionante şi un design pe care l-ar invidia chiar şi realizatorii efectelor speciale din filmele de la Hollywood. Nici în acest an nu este altfel, iar modele precum Apollo Arrow, Bugatti Chiron, Ferrari GTC4Lusso, ItalDesign GT Zero, Jaguar F-Type SVR, Koenigsegg Regera, Lamborghini Centenario, Maserati Levante, McLaren 570GT, Pagani Huayra, sau Rinspeed Etos strălucesc în lumina reflectoarelor având în jur cohorte de privitori entuziasmaţi. Mult mai puţină înghesuială este însă în zona maşinilor de volum, cele destinate muritorilor de rând. Cu toate acestea, producătorii încearcă în fel şi chip să atragă atenţia şi asupra acestor noutăţi care, fără a avea preţuri greu de acoperit chiar şi de un şeic arab, reprezintă coloana vertebrală a pieţei auto. Este adevărat că în acest an numărul maşinilor cu… roţile pe pământ a fost ceva mai redus decât în cei anteriori, însă printre acestea pot fi remarcate branduri sonore şi modele cât se poate de interesante ca Audi Q2, Fiat 124 Spider, KIA Niro, Mercedes-Benz Clasa E, Mitsubishi ASX Geoseek, Opel Mokka X, Peugeot 2008, Renault Scenic, Toyota C-HR, Volvo V90, Volkswagen up! sau Seat Ateca.

Audi Q2

Divizia premium a grupului Volkswagen are, începând din acest an, un crossover cu care poate lupta într-unul dintre cele mai efervescente segmente de piaţă. Noul Q2, cel mai mic membru al familiei de SUV-uri Audi, are o lungime de 4,19 metri şi o gamă de motoare performantă. Clienţii vor putea opta– din vara acestui an când vor fi deschise cataloagele de comenzi – între propulsoare TFSI alimentate cu benzină de 1.0, 1.4 şi 2.0 litri sau dieseluri TDi de 1.6 şi 2.0 litri. Variantele superioare au în dotare transmisii automate, iar pentru anumite versiuni clienţii pot opta pentru tracţiune integrală.

Fiat 124 Spider

Fratele italian al celui mai vândut roadster din lume, Mazda MX-5, a văzut lumina reflectoarelor la Geneva. Noul Fiat 124 Roadster este însă un italian în toată puterea cuvântului, dat fiind faptul că designul, motoarele şi setările şasiului au fost realizate de inginerii producătorului din Torino. Sunt disponibile două variante de echipare – Spider şi Spider Lusso – şi un singur motor de 1.4 litri care dezvoltă 140 CP. În următoarea perioadă va fi disponibilă şi o versiune Abarth. Numele 124 Spider nu este utilizat pentru prima dată de Fiat. În 1966 intra în producţie un cabriolet cu aceeaşi denumire care a fost comercializat până în 1985.

KIA Niro

Coreenii de la KIA au prezentat noul Niro mai întâi la Chicago Motor Show şi tot atunci l-au botezat „Hybrid Utility Vehicle” ceea ce, mai pe înţelesul tuturor, înseamnă o combinaţie a unui crossover cu o propulsie hibridă. Premiera europeană care a avut loc la Geneva ne-a dezvăluit un vehicul cu o lungime de 4,35 metri dotat cu un sistem de propulsie hibrid compus dintr-un motor termic alimentat cu benzină de 1.6 litri care dezvoltă 105 CP şi un motor electric cu o putere maximă de 44 CP. KIA Niro are unul dintre cele mai generoase spaţii pentru bagaje din segment - acesta având 421 de litri - iar detaliile tehnice arată un consum mixt de circa 3,9 l /100 km.

Mercedes-Benz Clasa E

Unul dintre cele mai vândute modele Mercedes-Benz din istorie, Clasa E, are începând din acest an o nouă înfăţişare şi caracteristici tehnice mult îmbunătăţite. Concurent al unor modele cu renume precum BMW Seria 5, Audi A6 sau Jaguar XF. noul Mercedes-Benz are un design specific mărcii germane, care îmbină clasicismul cu modernismul, iar tehnologia prezentă la bord este inspirată de conceptul F 015 Luxury in Motion, un studiu prezentat de producătorul din Stuttgart în 2015. O noutate bine ascunsă sub capota Clasei E este propulsorul de 2.0 litri cu patru cilindri în linie aferent versiunii 220d. Graţie acestuia maşina dispune de 194 CP consumând în regim mixt doar 3,9 litri / 100 km.

Mitsubishi ASX

La doar cateva saptămani după lansarea sa, în premieră mondială, la Salonul Auto de la Los Angeles, versiunea restilizată a modelului ASX ajunge şi în Europa. Printre principalele elemente care diferenţiază noul ASX de cel anterior se numără bara de protecţie faţă care a fost modificată pentru a putea fi implementate elementele cromate, în timp ce secţiunea centrală a fost înlocuită cu una asemănătoare noului concept eX. Tot la capitolul noutăţi trebuie adăugată motorizarea Turbo Diesel de 1.6 litri care dezvoltă 114 CP. Noul ASX poate fi comandat în acest an şi în ediţia specială Geoseek.

Opel Mokka X

Opel a prezentat o nouă interpretare a crossoverului Mokka, model care are ca principale elemente noi de design blocurile optice şi o grilă mai agresivă. Mokka X va ajunge pe piaţă în această toamnă, etalând un design exterior atractiv, un interior nou şi sisteme de infotainment de nouă generaţie care îl fac unul dintre cele mai bine conectate autovehicule pentru toate tipurile de teren de pe piaţă. Pe lângă noua generaţie de motoare diesel de 1.6 litri, recent lansate, noul Mokka X îşi va extinde şi oferta de motoare pe benzină cu noua generaţie a unităţii turbo de 1,4 litri cu sistem de injecţie directă, care va fi combinată cu o transmisie automată şi tracţiune integrală.

Renault Scenic

Noua generaţie Scenic a împrumutat liniile de design ale fratelui mai mare, Espace devenind astfel unul dintre cele mai atractive monovolume de pe piaţă. Conform producătorului, interiorul modular este împins la un nou nivel având o consolă centrală deplasabilă şi sistem de pliere al scaunelor din spate prin simpa apăsare a unui buton. De asemenea, pentru prima dată în segmentul MPV compact, maşina este dotată cu sistem automat pentru frânarea de urgenţă (AEBS) cu detectarea pietonilor. Modelul Renault Scenic va fi urmat, până la vară, de versiunea cu şapte locuri Grand Scenic. Din nefericire, este posibil ca modelul să nu ajung pe piaţa din România din cauza vânzărilor foarte slabe de monovolume.

Mai multe detalii despre premierele de la Geneva Motor Show veţi putea citi în Suplimentul Auto Capital care va apărea în curând împreună cu revista noastră. Tot în paginile suplimentului vor fi puse la dispoziţia cititorilor analize de piaţă, soluţii de finanţare şi asigurare pentru autovehicule, precum şi informaţii despre cele mai noi tendinţe din lumea auto.

Corespondenţă de la Geneva.

(Articol publicat în numărul 10 (1169) din 7 martie 2016 al revistei Capital)

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Geneva Motor Show 2016

24 aprilie 2016

Geneva 2016: Toyota Hilux

Geneva Motor Show 2016

23 aprilie 2016

Toyota C-HR: Stil nonconformist

Geneva Motor Show 2016

22 aprilie 2016

Geneva 2016: Spyker C8 Preliator

Geneva Motor Show 2016

21 aprilie 2016

Renault Scenic: După 20 de ani

Geneva Motor Show 2016

21 aprilie 2016

Geneva 2016: Peugeot 2008

Geneva Motor Show 2016

18 aprilie 2016

Opel Mokka X: Crossover de aventură

Geneva Motor Show 2016

18 aprilie 2016

Geneva 2016: Renault Megane Estate

Geneva Motor Show 2016

17 aprilie 2016

Mercedes-Benz Clasa E: Avangarda tehnologiei

Geneva Motor Show 2016

16 aprilie 2016

Geneva 2016: Morgan EV3

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii