În martie, livrările au urcat cu 1,6% pentru GM şi au scăzut cu 7,2% pentru Ford, mult sub estimările analiştilor.

Rezultatele pun sub semnul întrebării aşteptata redresare a vânzărilor auto pe piaţa din SUA, deşi producătorii auto au anunţat discounturi uriaşe pentru a-şi reduce stocurile. 

Luni, la Bursa de la New York, acţiunile GM au scăzut cu 3%, la 34,30 dolari, în timp ce titlurile Ford înregistrau un declin de 2%, la 11,41 dolari. 

Vânzările sunt sub estimări şi s-au acordat multe discounturi luna trecută. Vom vedea noi reduceri ale producţiei, a apreciat analistul Michelle Krebs, de la Autotrader.com. 

În martie, analiştii previzionau creşterea vânzărilor auto la 17,2 milioane de unităţi, faţă de 16,7 milioane de vehicule în martie 2016. 

Mulţi producători auto aşteaptă semne de stabilizare a pieţei deoarece consumatorii se îndreaptă spre camionete şi SUV-uri, susţine Jeff Conrad, vicepreşedintele diviziei Honda din SUA responsabil pentru vânzări. Honda a raportat un surprinzător declin al vânzărilor pe piaţa americană, în martie. 

Livrările Nissan au urcat luna trecută cu 3,2% în SUA, depăşind estimările analiştilor, care se aşteptau la un avans de 2,8%. 

Anul trecut, acţiunile Ford au scăzut la Bursa de la New York cu 14%, după ce producătorul auto american a avertizat că investiţiile în noile tehnologii (vehiculele autonome şi serviciile de mobilitate) vor reduce profiturile în 2016 şi 2017, înainte de a se redresa în 2018. 

Luna trecută, Ford a anunţat că se aşteaptă în 2017 la un profit înainte de taxe de nouă miliarde de dolari, "un rezultat care este mai mic decât în 2016 din cauza investiţiilor planificare în noile oportunităţi". Analiştii se aşteptau ca Ford să înregistreze în 2017 un profit înainte de taxe de 9,2 miliarde de dolari, după un profit de 10,4 miliarde de dolari în 2016. 

Scăderea profitului vine într-un moment în care Ford investeşte în noi oportunităţi precum vehiculele autonome şi intră pe segmente precum servicii de mobilitate. Obiectivul Ford vrea să lanseze un vehicul complet autonom, fără volan sau pedale, în 2021. 

Ford Motor are aproximativ 197.000 de angajaţi şi 67 de fabrici în întreaga lume. Al doilea mare producător auto din SUA, Ford, este prezent şi pe piaţa din România. 

AGERPRES