În urmă cu o lună, Gabriela Firea s-a declarat nemulţumită de starea actuală a sistemului de management al traficului, care se află în sediul companiei care a câştigat contractul în anul 2008, având softuri care sunt învechite. Centrul este dotat cu tehnologie de ultimă generaţie şi reprezintă prima etapă din strategia de dezvoltare a Planului de Mobilitate Urbană a Bucureştiului pe zona de trafic.

Gabriela Firea a amintit că actualul sistem de management al traficului din Capitală a fost pus în funcțiune în anul 2008 și conține următoarele subsisteme: controlul traficului, managementul transportului public, monitorizarea video a traficului rutier și pietonal, precum și un centru de comandă.

În ceea ce privește controlul traficului, sistemul a fost prevăzut să funcționeze inițial pentru 96 de intersecții. Ulterior au fost instalate și conectate alte 81, ajungându-se la un total de 177, a menționat primarul general.

În total, anul acesta, vom avea un număr de 213 intersecții înrolate în sistem, din cele 434 existente. ”Ne dorim ca toate intersecțiile să fie prinse în acel sistem de management al traficului. Este un neajuns al orașului și ne dorim ca în acest an să depășim acest obstacol și toate intersecțiile să fie prinse în sistemul de management inteligent”, a precizat Firea.

Sistemul privind managementul transportului public — configurat pentru prioritizarea a 300 de vehicule de pe 28 de linii ale RATB — nu a fost pus deocamdată în funcțiune, deși contractul a fost semnat în urmă cu câțiva ani.

Pentru monitorizarea video a traficului sunt instalate 257 de camere, urmând alte 50, a menționat primarul general. Gabriela Firea a precizat că municipalitatea este preocupată să găsească soluțiile cele mai bune pentru ca Bucureștiul să devină un smart city.