"În schimb, venim în sprijinul solicitării asociaţiilor taximetriştilor, cu care ne-am întâlnit de mai multe ori, şi care reclamă faptul că în Capitală acţionează taxi-uri pirat – clone, practic -, de asemenea, că numărul taxiurilor care au primit avize, licenţe, aprobări în zonele limitrofe, este mult mai mare decât permite legislaţia şi că anumite controale care se fac din partea Brigăzii Rutiere şi a Poliţiei Locale nu sunt suficiente pentru a dezarma aceste fenomene. Reprezentanţii taximetriştilor mi-au spus că sunt în pericol să intre în faliment pentru că ei au făcut credite, au luat în leasing maşini, iar concurenţa este neloială, pentru că în Bucureşti acţionează taxiuri care nu sunt autorizate. De asemenea, tot asociaţiile şi cluburile taximetriştilor mi-au semnalat un alt fenomen pe care îl observăm cu toţii, anumite taxi-uri care nu s-au licenţiat nici la Primăria Capitalei şi nici în judeţul Ilfov totuşi acţionează pe piaţă prin aplicaţii proprii şi nu plătesc taxe şi impozite şi atunci, îşi permit să aibă un tarif mai mic, inducând ideea de concurenţă neloială. Am luat în analiză toate aceste sesizări făcute şi am considerat că dacă Primăria Generală a Capitalei înfiinţează această dispecerizare la care, practic, va avea acces orice firmă legal constituită şi licenţiată de taximetrie, vom elimina împreună aceste fenomene nesănătoase", a mai spus Firea.

"Mai este un aspect, sunt cetăţeni care spun că nu îi deranjează foarte tare, de exemplu, existenţa Uber-ului, pentru că pot să plătească cu cardul. Dar cred că trebuie luat în vedere şi în analiză şi un alt aspect foarte important, şi anume că se creează un dezechilibru pe piaţa de taximetre, se aprobă practic tacit, prin existenţa acestor taximetre, o concurenţă neloială cu celelalte firme care vin să se autorizeze şi care, practic, au şi o responsabilitate în momentul în care primesc această autorizaţie. Pe când, în cazul celorlalte companii, care nu sunt autorizate ca şi firme de taxi, practic statul român nu îşi încasează banii, este în mod evident o evaziune fiscală şi am înţeles că ANAF face deja anumite controale şi verificări şi cred că toţi cetăţenii trebuie să înţeleagă faptul că banii nu pot fi folosiţi la negru în România şi în nicio altă ţară din lume. Trebuie să se găsească ori o modalitate de a fiscaliza aceste sume, ori o modalitate de acreditare, de licenţiere a acestor autoturisme ca autovehicule de tip taxi. Sunt deschisă oricăror discuţii şi negocieri, dar nu în defavoarea legii şi nu în defavoarea bugetului naţional şi a bugetului Capitalei", a mai declarat edilul Capitalei.