Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Frumusețe fără vârstă la Consursul de Eleganță de la Sinaia

Autor: | | 0 Comentarii

O mașină asemănătoare cu cea a celebrului Al Capone, o alta care a aparținut consulatului german de la Berna, zeci de alte vedete pe roți produse în vremuri de mult apuse și, cum altfel, o Dacia despre care mulți români nici nu știu că a existat au stârnit aplauze la ediția din acest an a deja faimosului Concurs de Eleganță de la Sinaia, cel mai important eveniment din Europa de Est dedicat mașinilor de epocă.

Aparent, între numerele 77, 83 şi 98 nu există nici o legătură. Nici măcar una legată de anii de fabricaţie ai unora dintre venerabilele vehicule care au făcut inimile celor prezenţi la ediţia din 2017 a Consursului de Eleganţă de la Sinaia să bată cu putere. Cu toate aceastea, pe aleile domeniului Peleş, aceste numere magice s-au întâlnit pentru a ţine capul de afiş al unui evenment memorabil.

În septembrie 1940, la doar 50 de kilometri de Sinaia, vuietul motoarelor destrăma liniştea din oraşul de sub Tâmpa. Trei modele BMW 328 Mille Miglia Roadster, cu piloţi germani, participau la ultima lor cursă internaţională importantă. Au trecut 77 se ani de atunci! Cu doar şase ani mai devreme, în 1934, sub înaltul patronaj al M.S. Regele Carol al II-lea, avea loc la Sinaia prima ediţie a Concursului de Eleganţă. În 2017 se împlinesc 83 de ani de acest eveniment! În 1919 se năştea la Comani, în judeţul Olt, un anume Marin Dumitrescu. Un om care a luptat în a doua conflagraţie mondială, a fost decorat cu Ordinul Naţional Serviciul Credincios, a devenit multiplu Campion Naţional la Viteză în Coastă şi Circuit şi se mândreşte cu o victorie în faţa celebrilor piloţi Petre Cristea şi Jean Calcianu în cursa de la Sinaia din 1950. Se afla la bordul unui BMW 328 reconstruit în Uzinele Vulcan din componente adunate de el de-a lungul anilor. Acum, Marin Dumitrescu are 98 de ani şi, graţie unui ambiţios angajat al BMW România, a parcurs aleile de pe domeniul Peleş la bordul unuia dintre cele doar trei vehicule BMW 328 Mille Miglia Roadster produse vreodată.

 

File de poveste

Prima ediţie a Concursului de Eleganţă de la Sinaia a avut loc în 1934, în organizarea Automobil-Clubului Regal Român şi sub înaltul patronaj al M.S. Regelui Carol al ll-lea. Pe atunci, România trecea printr-o perioadă fastă în domeniul automobilului. Piloţii români se distingeau în competiţii internaţionale, aşa cum sunt memorabilele victorii ale lui Petre Cristea la Monte Carlo în 1936, cu un model Ford V8, sau pe Nürburgring cu un BMW 328. Au loc la noi competiţii importante cu prezenţă internaţională, aşa cum este cursa de coastă de pe Feleac sau Marele Premiu Internaţional al Bucureştiului, unde, la finalul anilor ’30, în 1939 mai exact, participă celebrul pilot al vremii, Hans Stuck, cu un model Auto Union de Gran Prix. Și inginerii români au realizări importante, Aurel Persu, pune bazele aerodinamicii automobilelor iar Jean Calcianu este recrutat de marele Ettore Bugatti pentru a lucra la faimoasa marcă. În 1936, Ford deschide o primă fabrică de automobile în România la Bucureşti, în Floreasca, producând printre altele şi faimosul Ford V8.

 

Ediţia inaugurală a Concursului de Eleganţă de la Sinaia are printre câştigători trei femei din familii de vază: Lilette Butculescu, la bordul unui Chrysler Imperial, învinge la categoria „Trăsuri deschise”, Roxana Soutza, cu al său Delage, câştigă la „Trăsuri închise”, iar Marie Louise Costinescu, proprietara unui Chrysler, la „Trăsuri aerodinamice”. După prima ediţie din 1934 şi cea din anul următor, al doilea război mondial spulberă orice speranţă a organizatorilor de a continua un eveniment care situa România în rândul primelor state din lume cu astfel de manifestări.

Totuşi, Concursul de Eleganţă este reluat în 2011, în aceeaşi locaţie, dezvoltându-şi faima internaţională.  Organizat de Retromobil România, acesta se bucură de participarea proprietarilor din ţară şi statele vecine, printre aceştia fiind şi faimosul colecţionar de maşini de epocă şi fost jucător de tenis român Ion Ţiriac. Unică pentru consursurile de acest fel din lume este categoria „Made in Romania”, cea care readuce la viaţă istoria, din nefericire uitată de mulţi, a industriei auto româneşti.

 

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro