Ce spune Frank Wagner, președintele Consiliului de Conducere Lidl România, despre schimbările anunțate?

Capital: Care credeți că va fi impactul creșterii salariului minim și cum vă afectează lucrul acesta businessul pe care îl conduceți?

Frank Wagner: Nu suntem în măsură să facem previziuni asupra impactului creșterii salariului minim asupra întregii economii, dar, în ceea ce ne privește, putem spune că Lidl oferă deja cele mai mari salarii din retail. Niciun angajat din compania noastră nu câștigă mai puțin de 2200 de lei brut, sumă care include bonurile de masă. Mai mult, Lidl are o politică de salarizare în trepte, astfel că, în primii trei ani de activitate în companie, salariul crește în fiecare an. Ne apreciem foarte mult angajații, investim constant în evoluția lor continuă, iar salariile competitive au fost pentru noi mereu o prioritate. De exemplu, salariul unui vânzător sau al unui comisionar din depozit poate ajunge în cel de-al treilea an de activitate la 2999 de lei brut, sumă cu tichete de masă incluse. Totodată, avem și o politică de beneficii care include, printre altele, asigurare medicală de sănătate, tichete cadou cu diferite ocazii etc.

Capital: Enumerați cinci priorități pe care le considerați necesare sectorului în care activați și care ar trebui implementate în decursul acestui an.

Frank Wagner: Nu suntem în măsură să stabilim prioritățile pieței, însă noi am fixat o serie de priorități pentru compania noastră. Și în anul 2017 ne propunem să menținem ritmul constant de expansiune și să creștem rețeaua cu cel puțin 10 magazine noi pe an. Odată cu extinderea acesteia, creăm noi locuri de muncă, iar, în 2017, estimăm că vom oferi aproximativ 500 de noi locuri de muncă la nivelul întregii țări. Încă de la intrarea pe piața din România, ne-am propus să contribuim la susținerea economiei locale, astfel că am reușit ca, până în acest moment, să colaborăm cu peste 100 de producători români. Unul dintre cele mai importante proiecte prin care susținem în acest demers este parteneriatul cu USAMVB, în cadrul căruia oferim sesiuni de consultanță producătorilor locali de fructe și legume, transfer de cunoștințe de business și soluții pentru diferite probleme de sezon pe care aceștia ni le semnalează.

Capital: Cum estimați că va evolua businessul pe care îl conduceți  în acest an?

Frank Wagner: În 2016, an în care am aniversat cinci ani de activitate în România, am atins pragul de 200 de magazine, iar în anul financiar 2015 am depășit un miliard de euro cifră de afaceri. Anul financiar pentru noi se încheie în februarie, însă rezultatele înregistrate în 2016 ne încurajează să credem că vom menține acest trend pozitiv în preferințele consumatorilor din România și în 2017. 2016 a fost anul în care ne-am dezvoltat o nouă linie de business, prin lansarea Lidl Tour, magazinul nostru online cu vacanțe.  Lidl Tour se distinge prin cel mai bun raport calitate-preț al pachetelor de vacanță, un beneficiu pe care Lidl l-a oferit mereu clienților săi. După primele șase luni de la lansare, putem spune că evoluția acestui proiect este una ascendentă, depășind așteptările noastre inițiale, și preconizăm că și în 2017 vânzările vor înregistra un trend crescător.