A treia ediție a evenimentului Ford GoFurther (Ford Merge mai Departe) organizat de marele grup american la Koln a marcat avanpremiera viitoarei familii de modele Fiesta. Spre deosebire de generațiile anterioare, când acest vehicul de clasă mică (B) avea o singură interpretare și trei variante de echipare – Trend, Titanium și ST Line – această a opta restilizare a modelului implică patru declinări, una premium – Vignale, una sport – ST-Line, una „stilată”, – Titanium, și una crossover – Active. Începând din vara anului 2017, acestea se vor adăuga actualului monovolum de clasă mică, B-Max, dar și micului SUV din același segment, EcoSport.

După ani buni în care Ford părea rămas în urmă în domeniul mașinilor din segmentul B, fiind reprezentat doar de Fiesta, monovolumul B-Max și, mai de curând, de KA+, anul 2017 aduce o adevărată avalanșă de noutăți. Asta pentru că, în afara înnoirii gamei Fiesta, va apărea pe piață și un nou EcoSport, confirmat pentru toamna anului viitor. Schimbarea de strategie a americanilor vine, conform lui Roelant de Waard, vice-preşedinte şi director de marketing, vânzări și service al Ford Europa „din totalul de circa 14 milioane de vehicule vândute în 29 de piețe europene, aproape 4,8 milioane sunt din segmentul B. Asta înseamnă că acesta este al doilea segment ca mărime după cel compact (C). Conform estimărilor, deși clasa B nu va crește prea mult în viitor, fragmentarea ei va continua”. Oficialul a explicat și că din totalul modelelor de clasă B, circa 10% sunt în prezent monovolume, iar 25% sunt SUV-uri de mici dimensiuni. Doar că, în timp ce numărul de monovolume este tot mai mic, cel de miniSUV-uri crește rapid. În plus, clienții caută tot mai des fie modele mai ieftine – sub 13.000 de euro, fie premium – cu prețuri peste 20.000 de euro. „Înmatriculările de modele de clasă B cu dotări superioare au crescut cu 24% față de anul anterior, în paralel cu o creștere cu 11% a cererii de modele entry-level”, a menționat Roelant de Waard.

Anul relansării producției de la Craiova

Cu o asemenea avalanșă de modele de segment B și cu o variantă Fiesta Active care presupune combinarea dinamicii specifice variantei de serie cu un stil funcțional de inspirație SUV, incluzând o gardă la sol mai mare, bare de plafon și panouri de protecție suplimentare, mulți se întreabă unde mai are loc modelul EcoSport care va fi asamblat de anul viitor la uzina românească de la Craiova. Ei bine, Rolelant de Waard a declarat pentru Capital că „varianta Active are rolul de a se plasa în zona dintre cei care vor ceva mai mult decât Fiesta, dar consideră că EcoSport este un pas prea mare. Nu toată lumea dorește un vehicul rugos  ca Ecosport. Așa că au la dispiziție mai elegantul Fiesta Active. De altfel, în segmentul SUV există o mulțime de interpretări de design. Nu am dezvăluit încă detalii despre viitorul Ecosport, dar acesta va fi cu siguranță mai funcțional și mai potent în zona off-road decât Fiesta Active”. Prin urmare, modelul care va fi produs la Craiova alături de monovolumul B-Max are un loc bine stabilit în noua strategie Ford.

Și dacă tot vorbim despre uzina din Craiova, acolo unde este produs și premiatul motor EcoBoost de 1 litru, este demn de menționat faptul că acesta va avea, tot de anul viitor, un frate mai inteligent și chiar mai eficient. Inginerii companiei au dezvoltat o tehnologie de dezactivare a cilindrilor care va îmbunătăți eficiența consumului și va reduce emisiile de CO2 „fără a sacrifica rafinamentul pe care acesta îl oferă”. Motorul compact EcoBoost de 1 litru va fi primul motor în trei cilindri din lume care va oferi funcția de dezactivare a unui cilindru. Această tehnologie poate dezactiva și reactiva elementul în 14 milisecunde – de 20 de ori mai rapid decât o clipire – iar această tehnologie, combinată cu soluții avansate de neutralizare a vibrațiilor, va fi imperceptibilă pentru șoferi în termeni de funcționare și performanță a motorului.

 

„Viitorul Ecosport va fi mai funcțional și mai potent în zona offroad decât Fiesta Active.”

Roelant de Waard, vicepreşedinte Ford Europa