Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Ford Fiesta: Carnaval al inovațiilor în clasa mică

Autor: |

Grupul american Ford a lansat pe piața europeană o nouă generație a modelului Fiesta. Cu un comportament rutier demn de laudă și sisteme de comandă, control și divertisment preluate din segmentele superioare, vehiculul țintește fotoliul de lider în clasa B.

Când ai deja în portofoliu un model cu un succes incontestabil la clienţi, dificultatea de îl transforma într-un vehicul chiar mai performant creşte exponenţial. În cazul Ford Fiesta, această situaţie se traduce – ca şi în cazul altor producători precum Volkswagen, BMW sau Mercedes-Benz – în ajustări minore ale designului exterior şi mici corecţii ale trenului de rulare completate de acţiuni ample asupra confortului, dotărilor şi sistemelor de asistenţă a şoferului.

Prin urmare, în privinţa designului exterior nu sunt foarte multe de spus cu excepţia modificării blocurilor optice. În partea din spate a vehiculului designerii au preferat o extindere pe orizontală a acestora pentru a genera ideea de agresivitate şi stabilitate. Zona frontală este şi ea mai impunătoare şi mai puţin efeminată. Conform datelor tehnice, varianta cu cinci uşi a noului Ford Fiesta este cu 71 mm mai lungă, 13 mm mai lată şi 19 mm mai scundă decât cea anterioră. Aceste date spun, dincolo de aspect, că Fiesta anului 2017 este mai spaţioasă şi mai stabilă decât variantele anterioare, iar realitatea nu este deloc alta. Descoperite de Capital încă din iarnă – când producătorul auto american a invitat la cartierul general al diviziei sale europene din Koln jurnalişti din întreaga lume pentru a le prezenta modelele viitoare ale companiei – caracteristicile noului model de clasă B au fost din nou scoase în evidenţă în timpul testului internaţional desfăşurat la Valladolid, în Spania. Două versiuni cu cinci locuri, 1.5 TDCi - 120 CP Titanium şi 1.0 EcoBoost – 140 CP ST-Line, ne-au arătat, pe rând, cât de bine stă pe şosea micul vehicul. Cu un sistem de suspensie recalibrat, o dinamică aproape fără cusur pentru această clasă, un sistem de direcţie lăudabil, caracteristic Ford şi o stabilitate în viraje invidiată de mulţi, Fiesta are mari şanse de a urca în clasamentul european al segmentului B, acolo unde suflă deja în ceafa rivalilor Renault Clio şi Volkswagen Polo.

 

 

Pe lângă un comportament rutier ajuns clar peste orice putea oferi până acum Ford Fiesta, modelul asigură şi un confort interior ridicat, precum şi o ergonomie mult crescută pentru postul de conducere. Designerii au renunţat, în sfârşit, la consola centrală încărcată până la refuz cu butoane şi la micul ecran îngropat deasupra acestora mizând acum pe un bord curat, ascet chiar, dominat de un ecran de opt inci sensibil la atingere care face parte din sistemul de conectivitate SYNC 3 compatibil cu Apple CarPlay şi Android Auto. Acesta le oferă şoferilor posibilitatea de a controla navigaţia sau funcţiile telefonului inteligent prin utilizarea unor comenzi vocale conversaţionale simple, dar şi să selecteze melodia dorită care se va auzi apoi din cele zece incinte acustice ale sistemului B&O PLAY. De altfel, numărul sistemelor de comandă, control, confort şi divertisment aflate acum în dotarea standard sau opţională a noului Ford Fiesta poate constitui un motiv de invidie pentru majoritatea modelelor din segment. Alături de toate aceste elemente pozitive, plasticul, mai tare sau mai moale în funcţie de zonă, care te înconjoară în habitaclu este unul dintre detaliile care pot dezamăgi fanii modelului, însă evoluţii similare ale interiorului pot fi descoperite la majoritatea modelelor din segment.

O altă surpriză mai puţin plăcută pentru potenţialii clienţi este preţul cu care Ford vinde noua generaţie Fiesta. Cea mai ieftină variantă (3 uşi, motor alimentat cu benzină de 1.1 litri care dezvoltă 70 CP, cutie manuală cu cinci trepte şi echipare Trend) costă 11.190 de euro, iar un model cu aceleaşi caracteristici dar cu cinci uşi are un preţ minim de 12.400 de euro. Pentru comparaţie, cel mai ieftin Renault Clio (Life, 1.2 – 75 CP, M5) costă doar 10.650 de euro, iar Peugeot 208 (Acces, 1.2 – 68 CP, M5) are un preţ de bază de 10.601 euro.

 

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro