Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

TEST Ford EcoSport, olteanul pornit să cucerească Europa

Autor: | | 3 Comentarii

Noul Ford „made in Romania” este un SUV de clasă B care poate fi comandat și cu tracțiune integrală. Mult evoluat față de varianta anterioară, EcoSport are o ținută de drum lăudabilă, însă ascunde și ciudățenii mai greu de înțeles.

Prezenţa în segmentul B al pieţei SUV a devenit obligatorie pentru orice constructor auto. Cu vânzări anuale de 1,4 milioane de untăţi în Europa, prognozate să crească până la circa 2,2 milioane în 2021, acest segement al SUV-urilor mici, cu sau fără tracţiune integrală, pare să atragă clienţii ca un magnet. Ei bine, în acest context, Ford a decis să modifice radical vehiculul său încadrat în acest segment şi să îl aducă mai aproape de piaţa-ţintă. Aşa se face că modelul EcoSport, produs anterior în India pentru piaţa europeană, este fabricat din toamna lui 2017 în România, la Craiova, şi a beneficiat de un amplu face-lift care îi schimbă radical atât ţinuta de drum cât şi confortul sau sistemele electronice.

Altă maşină

Testat de Capital în Portugalia, pe şoselele de coastă de lângă Estoril, noul EcoSport s-a dovedit un vehicul mult mai bine închegat decât predecesorul său şi, trebuie să recunoaştem, cu un comportament rutier peste aşteptările noastre. Spre deosebire de modelul anterior, comercializat şi în România, dar produs în India, pe care am avut posibilitatea de a îl testa în 2015, vehiculul ale cărui livrări încep la noi în această săptămână are nu mai puţin de 2.300 de componente noi. Cel puţin asta susţin oficialii Ford. Graţie acestora, dar şi unei redesenări a interiorului şi schimbărilor de setare a suspensiei, modelul EcoSport este mult mai stabil, confortabil şi plăcut având un comportament rutier apropiat de cel al fratelui Fiesta. Tot de la Fiesta sunt împrumutate echipamentele de comandă şi control puse la dispoziţia şoferului.

 

Pe pieţele din Europa modelul va fi oferit din această lună doar cu motorul diesel 1.5 TDCi care dezvoltă 100 CP sau cu propulsorul 1.0 EcoBoost în două variante de putere – 125 CP şi 140 CP - alimentat cu benzină. Din vara lui 2018 însă gama va fi extinsă cu un diesel nou, 1.5 EcoBlue de 125 CP, şi o nouă versiune cu doar 100 CP a motorului 1.0 EcoBoost. În timpul testului din Portugalia am putut vedea la lucru mai întâi modelul EcoSport dotat cu motorul 1.5 EcoBlue de 125 CP şi tracţiune integrală. Surprinzător de silenţios, dar destul de gurmand (circa 7 l/100km în loc de 4,5 l / 100 km raportaţi de producător) şi cu o cutie de viteze cu şase trepte cu reacţii puţin întârziate, acesta şi-a arătat atuurile în special în teren accidentat unde, în combinaţie cu tracţiunea integrală, a părut în mediul său. Dar aici apare una dintre ciudăţeniile care ne-au atras atenţia şi despre care vom vorbi mai târziu. Celalălalt model testat, 1.0 EcoBoost – 140 CP, 4x2, este mai vivace şi „ascultător” pe asfalt. Iar consumul a depăşit cu mai puţin de un litru cifrele anunţate de producător (5,2 l / 100 km). În ambele cazuri ar mai trebui menţionat că metehnele variantei produsă în India au dispărut, iar confortul a crescut substanţial. Unde mai pui că sistemul SYNC 3 cu care este dotat modelul răspunde prompt şi exact la comenzi, iar linia audio B&O PLAY face toţi banii.

Mici ciudăţenii

În ciuda unui pachet tehnic extrem de competitiv, noul Ford EcoSport ascunde şi câteva detalii mai greu de înţeles. În primul rând trebuie menţionat faptul că, în materie de consum, motorul alimentat cu benzină a părut chiar mai eficient decât cel diesel. Apoi, este important de subliniat faptul că variantele alimentate cu benzină oferă o gardă la sol mai mare (190 mm) decât cele diesel (160 mm). În ciuda acestui fapt, doar dieselul 1.5 EcoBlue poate fi combinat cu sistemul de tracţiune integrală.

Caracteristici tehnice Ford EcoSport:

Motor                                      1.0 EcoBoost

 

Capacitate cilindrică            999 cmc

Putere                                    140 CP

Combustibil                           benzină

Viteza maximă                      188 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h       11,8 sec.

Consum mediu                    5,2 l/100 km

Emisii CO2                            119 g/km

Preţ (ST Line, 1.0 - 140 CP)      21.050 euro

Citeşte şi:

EXCLUSIVITATE Preşedinte Ford Europa: „Piaţa va decide numărul de maşini asamblate la Craiova”

Noul Ford produs la Craiova a fost dezvăluit astăzi potenţialilor clienţi FOTO-VIDEO

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.