Prezența în segmentul B al pieței SUV a devenit obligatorie pentru orice constructor auto. Cu vânzări anuale de 1,4 milioane de untăți în Europa, prognozate să crească până la circa 2,2 milioane în 2021, acest segement al SUV-urilor mici, cu sau fără tracțiune integrală, pare să atragă clienții ca un magnet. Ei bine, în acest context, Ford a decis să modifice radical vehiculul său încadrat în acest segment și să îl aducă mai aproape de piața-țintă. Așa se face că modelul EcoSport, produs anterior în India pentru piața europeană, este fabricat din toamna lui 2017 în România, la Craiova, și a beneficiat de un amplu face-lift care îi schimbă radical atât ținuta de drum cât și confortul sau sistemele electronice.

Altă mașină

Testat de Capital în Portugalia, pe șoselele de coastă de lângă Estoril, noul EcoSport s-a dovedit un vehicul mult mai bine închegat decât predecesorul său și, trebuie să recunoaștem, cu un comportament rutier peste așteptările noastre. Spre deosebire de modelul anterior, comercializat și în România, dar produs în India, pe care am avut posibilitatea de a îl testa în 2015, vehiculul ale cărui livrări încep la noi în această săptămână are nu mai puțin de 2.300 de componente noi. Cel puțin asta susțin oficialii Ford. Grație acestora, dar și unei redesenări a interiorului și schimbărilor de setare a suspensiei, modelul EcoSport este mult mai stabil, confortabil și plăcut având un comportament rutier apropiat de cel al fratelui Fiesta. Tot de la Fiesta sunt împrumutate echipamentele de comandă și control puse la dispoziția șoferului.

 

Pe piețele din Europa modelul va fi oferit din această lună doar cu motorul diesel 1.5 TDCi care dezvoltă 100 CP sau cu propulsorul 1.0 EcoBoost în două variante de putere – 125 CP și 140 CP – alimentat cu benzină. Din vara lui 2018 însă gama va fi extinsă cu un diesel nou, 1.5 EcoBlue de 125 CP, și o nouă versiune cu doar 100 CP a motorului 1.0 EcoBoost. În timpul testului din Portugalia am putut vedea la lucru mai întâi modelul EcoSport dotat cu motorul 1.5 EcoBlue de 125 CP și tracțiune integrală. Surprinzător de silențios, dar destul de gurmand (circa 7 l/100km în loc de 4,5 l / 100 km raportați de producător) și cu o cutie de viteze cu șase trepte cu reacții puțin întârziate, acesta și-a arătat atuurile în special în teren accidentat unde, în combinație cu tracțiunea integrală, a părut în mediul său. Dar aici apare una dintre ciudățeniile care ne-au atras atenția și despre care vom vorbi mai târziu. Celalălalt model testat, 1.0 EcoBoost – 140 CP, 4×2, este mai vivace și „ascultător” pe asfalt. Iar consumul a depășit cu mai puțin de un litru cifrele anunțate de producător (5,2 l / 100 km). În ambele cazuri ar mai trebui menționat că metehnele variantei produsă în India au dispărut, iar confortul a crescut substanțial. Unde mai pui că sistemul SYNC 3 cu care este dotat modelul răspunde prompt și exact la comenzi, iar linia audio B&O PLAY face toți banii.

Mici ciudățenii

În ciuda unui pachet tehnic extrem de competitiv, noul Ford EcoSport ascunde și câteva detalii mai greu de înțeles. În primul rând trebuie menționat faptul că, în materie de consum, motorul alimentat cu benzină a părut chiar mai eficient decât cel diesel. Apoi, este important de subliniat faptul că variantele alimentate cu benzină oferă o gardă la sol mai mare (190 mm) decât cele diesel (160 mm). În ciuda acestui fapt, doar dieselul 1.5 EcoBlue poate fi combinat cu sistemul de tracțiune integrală.

Caracteristici tehnice Ford EcoSport:

Motor                                      1.0 EcoBoost

 

Capacitate cilindrică            999 cmc

Putere                                    140 CP

Combustibil                           benzină

Viteza maximă                      188 km/h

Accelerație 0-100 km/h       11,8 sec.

Consum mediu                    5,2 l/100 km

Emisii CO2                            119 g/km

Preț (ST Line, 1.0 – 140 CP)      21.050 euro

Citește și:

EXCLUSIVITATE Președinte Ford Europa: „Piața va decide numărul de mașini asamblate la Craiova”

Noul Ford produs la Craiova a fost dezvăluit astăzi potențialilor clienți FOTO-VIDEO