Capital: Cum a evoluat piața de logistică din România în acest an?

Florin Cârmaciu: Piața de logistică a fost marcată de efervescență, în sensul că am fost invitați la mult mai multe licitații privind achiziția de servicii de logistică. Un lucru îmbucurător a constat în faptul că proiectele au vizat și alte zone geografice decât București, situație în care rețeaua Gebruder Weiss de hub-uri a reprezentat un uriaș avantaj competitiv.

Un alt element de noutate a constat în diversitatea industriilor din care fac parte companiile ce au solicitat oferte pentru servicii de logistică: FMGC, automotive, tehnică medicală etc.

 

Capital: Care este cifra de afaceri a companiei pe primele trei trimestre și cum a evoluat față de aceeași perioadă a anului trecut?

F.C.: Rezultatele preliminarii indică o creștere a cifrei de afaceri în 2015 față de aceeași perioada a anului 2014. Creșterea se datorează atât menținerii și dezvoltarii colaborării cu clienții existenți, dar și achiziționării de noi conturi cu volume semnificative, impactul asupra indicatorilor financiari ai companiei Gebruder Weiss fiind unul major.

 

 

Capital: Cum s-a dezvoltat compania Gebruder Weiss: noi spații de depozitare, flotă, angajați?

F.C.: Expansiunea s-a concretizat prin deschiderea de noi puncte de lucru în centrul și sud-estul țării, prin achiziția de noi spații de depozitare datorită numărului de clienți noi din portofoliu, precum și prin mărirea flotei atât din punct de vedere numeric, cât și din prisma capacității de transport (tonaj) astfel încât să putem deservi orice posibilă destinație solicitată de clienții noștri. Ca efect al dezvoltării cifrei de afaceri, echipa Gebruder Weiss a crescut numeric, în toate palierele ierarhice: de la responsabili depozit până la middle management.  

 

Capital: Câți angajați aveți în prezent și cum a evoluat numărul de personal în ultimii ani?

F.C.: Dacă în 2009 aveam alături aproximativ 160 de angajați, astăzi ne bazăm pe mai mult de 500. Numărul angajaților, precum și cifra de afaceri, sunt în continuă creștere încă de la pătrunderea companiei pe piața din România. 

 

Capital: Găsiți cu ușurință noi angajați sau vă confruntați cu lipsa forței de muncă bine calificată?

F.C.: Recrutarea de personal bine calificat devine din ce în ce mai dificilă în perioada actuală, cu precădere în rândul generației tinere. Astfel, provocarea cea mai mare constă în identificarea unui mix de expertiză, motivație și așteptări realiste de la compania angajatoare. În aceste condiții, și noi la rândul nostru, am decis să mergem în direcția trendului curent de a angaja tineri pe care să îi formăm și să îi ajutăm în a deveni buni specialiști în cadrul Gebruder Weiss.

 

Capital: Aveți în derulare programe de instruire și perfecționare a personalului?

F.C.: Am identificat nevoia personalului de a dobândi cât mai multe cunoștințe și experiență, astfel că, ținând cont și de nevoia companiei de specialiști, am creat programe interne de dezvoltare personală și profesională, de încurajare a îmbunătățirii proceselor, precum și o serie de cursuri și seminarii cu rolul de a conduce angajații și compania spre performanță: program de dezvoltare personală și profesională, program de management al ideilor, program de recunoaștere a meritelor și a contribuțiilor, diverse cursuri și seminarii pe teme variate, prin care sprijinim dezvoltarea și perfecționarea abilităților angajaților (de la cursuri de supply-chain, managementul stresului și al timpului și până la cursuri de perfecționare a limbilor străine).

 

Capital: Care este media vârstei personalului companiei?
F.C.:
Cele mai recente statistici realizate intern arată că media vârstei personalului este de 38 de ani.

 

Capital: Cum influențeaza infrastructura rutieră sau mai bine spus lipsa autostrăzilor dezvoltarea pieței și a economiei?

F.C.: Calitatea infrastructurii rutiere are un impact mare asupra costurilor firmelor de transport, lipsa de autostrăzi, parcări, precum și calitatea precară a covorului asfaltic generând creșterea costurilor, dar și a timpilor de tranzit.

Lipsa autostrăzilor reprezintă de fapt o mobilitate îngreunată, ceea ce afectează negativ dezvoltarea economică a regiunilor care nu sunt legate la segmente importante de drum.

Pentru a reduce impactul infrastructurii rutiere asupra costurilor, companiile de transport au construit hub-uri regionale, pentru a fi cat mai aproape atat de locatiile de colectare, cat si de cele de livrare.