Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

Firmele de transport din Europa de Vest fac profit pe spatele şoferilor est-europeni,afirmă un reprezentant al transportatorilor belgieni

Autor: | | 0 Comentarii

Firmele de transport din Europa de Vest fac profit pe spatele şoferilor est-europeni şi trebuie să trimitem un semnal clar către Uniunea Europeană asupra faptului că dumpingul social trebuie să înceteze astfel încât toţi şoferii de TIR să fie plătiţi egal, susţine John Reynaert, reprezentantul sindicatului transportatorilor ABVV-BTB din Belgia.

"În ultimii ani am avut numeroase contacte cu sindicatele din România. Dumpingul social nu este ceva nou, dar în sectorul de transporturi este cel mai rău ce se poate întâmpla unui şofer de TIR, unui om. Ei sunt trataţi ca sclavi moderni, trăiesc în condiţii inumane, luni la rând. În toate ţările occidentale europene acele companii de transport fac profit pe spatele şoferilor est-europeni. Sunt mulţi şoferi de TIR români în Europa de Vest, îi vedem zilnic, conduc camioane cu numere de înmatriculare româneşti, dar lucrează pentru companii belgiene de transport. Aceste companii de transport fac ceea ce li se permite în Europa, au filiale deschise în România, Bulgaria, Slovacia", a declarat, marţi, John Reynaert, în cadrul unei conferinţe pe tema transportatorilor şi a dumpingului social, organizată de Unitatea Sindicatul Liber din Metrou (USLM), potrivit Agerpres.

În context, acesta a arătat că Uniunea Europeană trebuie atenţionată în ceea ce priveşte dumpingul social. 

"Trebuie să lucrăm împreună şi să trimitem un semnal clar către Uniunea Europeană asupra faptului că dumpingul social trebuie să înceteze. Dorim drepturi egale şi plata egală pentru toţi şoferii de TIR, indiferent din ce ţară provin. Aceştia trebuie plătiţi la standardele ţării în care conduc", susţine Reynart. 

În context, preşedintele Sindicatului Lucrătorilor din Transportul Rutier din România, Nina Frandeş, a afirmat că şoferii români au devenit sclavii Europei, iar legislaţia din România este nefavorabilă. 

"Am devenit sclavii Europei, legislaţia din România ne este nefavorabilă, contractul colectiv de muncă, la nivel naţional, a fost scos. Contractul colectiv de muncă la nivel de ramură a fost scos, iar din şoferi profesionişti am devenit muncitori necalificaţi, cu salariul minim pe economie. Aş dori să îi întreb pe cei care au scos aceste contracte colective de muncă dacă din şoferi profesionişti am devenit muncitori necalificaţi? Ni se cer atestate speciale pentru transport persoane, marfă, aceste atestate fiind suportate de şofer, iar la angajare şoferii români sunt angajaţi ca şi muncitori necalificaţi. Când au făcut lucrul ăsta s-au gândit oare că ne aruncă în braţele angajatorilor ca sclavi, să lucrăm în comunitatea europeană, unde ştiţi foarte bine ce costuri sunt. Marile companii de transport din Europa Centrală şi de Vest vin în România, înmatriculează camioane în acte, parcul auto nefiind în România, ci în Belgia, Danemarca, Olanda, Suedia, şi contractul individual de muncă este de România. Activitatea propriu-zisă a şoferilor este în Europa Centrală şi de Vest, unde salariile le cunoaşteţi, nu sunt de 300 de euro, iar din această cauză am devenit sclavii Europei", a spus Nina Frandeş. 

La rândul său, preşedintele Unitatea Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Rădoi, a anunţat înfiinţarea a două centre ale transportatorilor, unul la Bucureşti şi celălalt la Târgu Mureş, care să încerce să controleze dumpingul social. 

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

15 decembrie 2017

Centura Bacău, relicitată ca autostradă

Transporturi si Infrastructura

14 decembrie 2017

Stroe: Vom începe să montăm sisteme de siguranţă la metrou

Transporturi si Infrastructura

14 decembrie 2017

Lovitură dură pentru Boeing: Delta a comandat 100 de avioane Airbus

Transporturi si Infrastructura

13 decembrie 2017

SUA: Pentagonul cumpără două aeronave prezidenţiale Boeing 747-8

Transporturi si Infrastructura

12 decembrie 2017

Cum vrea TAROM să scape de pierderi

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro