Cifra de afaceri record a fost realizată în condiţiile în care în primele şase luni ale acestui an Ferrari a livrat clienţilor din întreaga lume un număr de 3.361 de automobile, cu 3,6% mai puţine decât în perioada similară a anului trecut.

Noul preşedinte de la Ferrari, Sergio Marchionne, care este şi directorul general al Fiat-Chrysler, a afirmat miercuri că este avut în vedere un mic avans al producţiei. 'Nu ne putem permite să avem în unele ţări liste de aşteptare care nu servesc decât concurenţei', a subliniat Sergio Marchionne.

Potrivit datelor furnizate de firma de la Maranello, în primele şase luni ale acestui an SUA au rămas cea mai mare piaţă din lume pentru Ferrari, vânzările crescând cu 13% până la 1.062 de automobile. De altfel, Ferrari va sărbători în luna octombrie 60 de ani de prezenţă pe piaţa din SUA şi cu această ocazie intenţionează să lanseze un model special care va fi construit doar în 10 exemplare.

Marea Britanie a fost cea mai mare piaţă europeană pentru Ferrari, 408 de automobile fiind înmatriculate în primul semestru, ceea ce reprezintă o creştere de 7%. De asemenea, constructorul italian a vândut 195 de vehicule în Japonia (creştere de 13%) şi 56 în Australia (creştere de 7,7%).

Preşedintele Ferrari, Luca Cordero di Montezemolo, a demisionat miercuri după 23 de ani din fruntea producătorului de automobile sport de lux, din cauza divergenţelor cu şeful companiei mamă Fiat SpA, Sergio Marchionne, privind viitoarea strategie a companiei.

Fiat deţine 90% din Ferrari, care este o componentă cheie a planului lui Sergio Marchionne de a extinde producerea automobilelor sport de lux, pentru a concura mai bine cu Volkswagen AG, care deţine brandurile Audi şi Lamborghini, şi cu BMW.

AGERPRES