Ocazional îşi întrerupe discursul, ca și cum mi-ar testa abilitățile de povestitor, ca de altfel și discursul meu profesional, pentru a clarifica lucurile, pentru a mă salva. Un material despre cel mai important recrutor din Silicon Valley, pe site-ul ozy.com

Jana Rich este unul dintre recrutorii de top din Silicon Valley, cu o listă de clienti impresionantă. Pe lista ei în trecut și prezent? Jack Dorsey și Dick Costolo de la Twitter, Larry Page și Sergey Brin de la Google, Dropbox, Uber, Square, Eventbrite.

"Toata lumea vrea să găsească un vârf de lance – și Jana este un vârf de lance ideal", spune Neil Blumenthal, co-fondator si co-CEO al Warby Parker, care a păstrat-o pe Rich pentru a-i angaja un VP pe resurse umane. Neil adaugă: "Și mai e un lucru: Rich cunoaşte fiecare om."

Acesta este un lucru foarte important în vremurile noastre, în țara banilor și a oportunităţilor. Poate nici un oraş sau yonă industrială nu este la fel de fierbinte – din punct de vedere economic vorbind – ca Silicon Valley, de la San Francisco la Oakland la San Jose. Vă amintiţi de pornirea nebunească a tuturor activităţilor în zonă, când a fost lansat cel mai mare boom tehnologic din istorie?

Conform cifrelor de creștere pe piaţa locurilor de muncă din comitatele Santa Clara și San Francisco, Silicon Valley se află exact unde era atunci și chiar peste acele vremuri. În plus, vorbim despre aproximativ 17 miliarde de dolari în fonduri de capital de risc – în comparație cu 3.9 miliarde dolari în New York, potrivit datelor existente.

Şi chiar în mijlocul acestei frenezii se află prietenoasă, dar aparent discreta Jana Rich, un Headhunter în vârstă de 47 de ani, cu o abilitate stranie în privinţa conexiunilor. Munca ei este liberă, după cum spune chiar ea – Jana Rich nu recomandă un anume cod, ci urmăreşte mai degrabă lideri carismatici, cu o mare abilitate publică: șefi de executiv, marketing, relatii publice, operațiunile cu oameni. Meseria în care activează Rich este o industrie de 11 miliarde dolari la nivel mondial.

În fiecare zi, Jana Rich, unic asociat în Rich Talent Group, cu sediul in San Francisco, foloseste aceste întrebări în stil psihanalitic nu doar asupra persoanelor fizice ambițioase, dar şi pentru identificarea companiilor cu un mare potenţial de creştere.