SE INTAMPLA ACUM!

Transporturi si Infrastructura

EXCLUSIV "Regii asfaltului", datori la CNADNR cu 160 milioane de lei

Autor: Ştefan Etveş | miercuri, 24 februarie 2016 | 1 Comentarii

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România are de recuperat peste 160 milioane de lei de la firmele care au intrat în insolvenţă şi din penalităţi financiare după rezilierea contractelor. Informaţiile apar în raportul Corpului de Control al ministrului Transportului, Dan Costescu.

Revista Capital au intrat în posesia raportului Corpului de control al ministrului Transporturilor, Dan Costescu, privind modul în care şefii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România au gestionat modul de implementare a proiectelor şi contactelor, în perioada 2013-2015. În urma verificărilor, în perioada 2013-2014 şi primele şapte luni ale anului 2015, CNADNR ar avea de încasat aproape 160 de milioane de lei.

Documentul relevă că cea mai mare sumă de recuperat era înregistrată la sfârşitul lunii iunie 2015, când în bilanţul contabil al CNADNR s-au înregistrat 201 milioane lei, din care 42,22 milioane lei reprezenta o factură neachitată de mai bine de trei luni de compania Telekom România, tarif pentru utilizarea zonei aflată pe marginea drumului naţional. Conform datelor prezentate de inspectorii Corpului de control, Telekom a achitat cei aproximativ 42,22 milioane lei Companiei de Drumuri în iulie 2015.

Firmele cu datorii către CNADNR

Firmele Romstrade, Colas, Shapir International, Vegypszer International, Alpine şi Euroconstruct Trading 98 au fost acţionate în judecată de Compania Naţională de Drumuri pentru recuperarea prejudiciilor. Oficiali din Ministerul Transporturilor ne-au explicat că cei aproximativ 160 milioane de lei sunt bani de recuperat de la firme care au intrat în insolvenţă/faliment şi penalităţi aplicate după rezilirea unor constracte. „În prezent, nivelul creanţelor neîncasate este de aproximativ 150,2 milioane lei, aceşti bani vor ajunge la bugetul de stat. Sunt procese în derulare la Curtea de Arbitraj Comercial Internaţional de pe lângă Camera de Comerţ şi Industrie a României şi la Paris pentru recuperarea acestor creanţe“, ne-au precizat sursele citate.

Nelu Iordache, dator la CNADNR

Romstrade are de achitat 26,5 milioane de lei către CNADNR. „Cu această sumă ne înscriem la masa credală, Romstrade este în insolvenţă. Cei 26,5 milioane de lei sunt penalităţi după rezilierea contractului lotului 2 de autostradă între Nădlac şi Arad, dar şi a contractului pentru Transaplina. Această sumă înregistrată în bilanţul contabil în 2014, înseamnă penalităţi de întârziere, avans încasat şi nerecuperat plus anumite pretenţii financiare“, ne-au declarat angajaţi din cadrul Companiei de Drumuri.

Și Colas, fostul constructor al autostrăzii Cernavodă-Medgidia, are de plătit Companiei de Autostrăzi 25,6 milioane de lei. „Din suma totată, francezii de la Colas, au de plătit 4,8 milioane de lei, penalităţi, pentru avans nejustificat în cadrul proiectului de autostradă Cernavodă-Medgidia. Restul de 20,8 milioane de lei, pretenţiile financiare ale CNADNR, reprezintă formula de escaladare a preţurilor din contractul de execuţie a autostrăzii Cernavodă-Medgidia. În perioada derulării unui contract sunt anumite formule de ascaladare a preţurilor şi certificare a lucrărilor. Am cerut refacerea calculelor, formula nu era cea contractuală. Colas a avut contract de realbilitare a unei porţiuni din DN6 Caransebeş-Lugoj, lucrare finanţată instrument ISPA. Și din acest contract avem bani de recuperat. Pentru cei 25,6 milioane de lei de la Colas ne judecăm la Curtea de Apel“, ne-au spus angajaţii CNADNR.

Regii asflaltului, amenzi neachitate

Potrivit raportului Corpului de control, Shapir Structures au de plătit Companiei de Autostrăzi 22,3 milioane de lei, penalităţi pentru tărăgănarea lucrărilor de reabilitare a unui tronson din DN6 Alexandria-Craiova, centura Alexandriei şi DN18 Iacobeni-Moisei. În prezent, procesul de recuperare a celor 22,3 milioane de lei se află la Curtea de Arbitraj. Pe lista datornicilor la Compania de Autostrăzi se află şi firma Vegypszer International, care trebuie să plătească 15,7 milioane de lei, penalităţi după rezilierea contractului de reabilitare a DN66 şi construcţia sectorului III al şoselei de centură Cluj Est. De la Alpine, CNADNR are de încasat 10,8 milioane lei, constructorul austriac a avut constracte cu CNADNR pentru un tronson din centura Braşov şi lotul 1 de autostradă Nădlac-Arad. „Am cerut 10,8 milioane de lei, bani daţi în avans pentru materiale recepţionate şi depozitate pe şantier. După invenatriere materiele nu au mai fost găsite pe şantier, noi am dat banii. De la Alpine cerem garanţia de bună execuţie“, ne-au mai precizat angajaţii CNADNR.


Conducerea CNADNR se judecă şi cu Euroconstruct Trading 98, pentru penalităţi financiare în valoare de 9,9 milioane lei. Amenda a fost aplicată pentru întârzierea lucrărilor la autostrada Bucureşti-Ploieşti. Tot pentru întârzierea finalizării lucrărilor autostrăzii Buucreşti-Ploieşti, compania de autostrăzi a penalizat şi firma Paco Internaţional cu 2,8 milioane de lei. Ambele firme au refuzat plata penalităţilor, iar CNADNR i-a dat în judecată.

Acest articol a apărut în editia tipărită a revistei Capital, din perioada 22-28 februarie 2016

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

14 iulie 2016

Airbus a devansat Boeing

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.