Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

EXCLUSIV: O nouă amânare pentru AUTOSTRADA Comarnic-Brașov

Autor: |

Trei ofertanți au rămas în cursa pentru desemnarea constructorului tronsonului de autostradă Comarnic-Brașov, primul proiect care urmează să fie realizat în regim de concesiune, adică pe banii constructorului. Desemnarea urmează să fie făcută până la finele anului, întrucât a fost modificat termenul de depunere a ofertelor finale.

Pentru construcţia, operarea şi întreţinerea celor 58 de kilometri ai tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov şi-au manifestat interesul trei consorţii şi compania China Communications Construction Company Ltd, care s-a retras în timpul dialogului competitiv.

Termenul pentru depunerea ofertelor era stabilit pentru 15 octombrie 2013, iar desemnarea constructorului, pentru finele lunii în curs.

Toate cele trei consorţii:  Vinci (Franţa) – Strabag (Austria) – Aktor (Grecia), Impregilo – Salini (ambele din Italia) şi UMB – Tehnostrade (România) -, au solicitat prelungirea termenului, ne-a declarat Narcis Neaga, directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România.  Într-un interviu acordat la începutul acestei săptămâni, pe care îl puteţi citi în viitorul număr al revistei CAPITAL, directorul general al CNADNR ne-a spus că toate cele trei consorţii au solicitat prelungirea termenului cu două luni.

Vă prezentăm mai jos o parte din interviul acordat revistei CAPITAL de noul director al CNADNR, Narcis Neaga:

 Capital: Dacă veţi semna contractul la sfârşitul lunii octombrie, în acest an mai există şanse să înceapă lucrările la Comarnic-Braşov?

Narcis Neaga: Nu mai semnăm la sfârşitul lunii octombrie.

Capital: De ce?

NN: Cele trei consorţii au cerut prelungiri de două luni. Și am să vă spun de ce: modul în care s-a purtat dialogul şi pretenţiile noastre au fost destul de dure, adică le-am cerut nişte lucruri, pe care recunoaştem că am forţat un pic nota, am impus un anumit ritm. De exemplu, un proces de achiziţie publică în materie de concesiuni durează 16 - 18 luni, chiar mai mult. La noi anunţul de participare a apărut în decembrie 2012, iar acum suntem în octombrie 2013, adică mai puţin de un an. Astăzi (luni, 7 octombrie n.r.) le-am transmis o extensie de timp, de o lună de zile până la depunerea ofertelor. Astfel, termenul de depunere va fi 15 noiembrie a.c.

Capital: Adică o nouă amânare?

NN: Nu putem fi absurzi, pentru că riscăm să nu avem nicio ofertă. Solicitările nu au venit doar din partea lor – toate trei consorţiile ne-au trimis – ci, în special, din partea finanţatorilor.

Capital: Mai sunt şi alte motive?

NN: Pe de-o parte a fost schimbarea de soluţie, care a rezultatul foarte frumos în timpul dialogului. Etapele de dialog au fost ca nişte seminarii. Totul a fost pus pe masă franc de către toată lumea. Când a fost conceput proiectul, în 2002, nu era dezvoltarea care există acuma. Nu poţi distruge o staţiune turistică. Nu poţi să-ţi baţi joc de oameni şi de economia unei ţări. Pe de altă parte, finanţatorii consorţiilor au spus “ne este imposibil, avem şi noi regulile noastre, acţionarii noştri, nu ne puteţi obliga să vă luăm pe voi ca prioritari”.

În fond, nu vin finanţatori din România, vin bănci mari din străinătate.

În Ungaria, o procedură ca aceasta, care a fost experiment şi care probabil nu se va mai repeta, a durat 7 luni. Însă au avut proiect tehnic, au avut tot-tot. Ei practic nu au trebuit decât să semneze şi le-a luat 7 luni să verifice documentele. Noi n-am avut decât un studiu de fezabilitate. Și acela vechi. Ei au avut 7 luni în care au verificat documentaţia, de la începutul procedurii şi până la închiderea financiară – este un caz unic, dar au avut 7 luni de verificări. Noi le-am dat 45 de zile.

Nu putem risca să primim oferte neconforme, nu putem risca să nu avem această autostradă în concesiune, nu putem risca să nu avem proiect-pilot de concesiune.   Date tehnice despre Comarnic-Braşov

Pe scurt, prin contractul de concesiune, cel care va prelua acest proiect va trebui să parcurgă mai mulţi paşi:

•    să obţină finanţarea pentru realizarea construcţiei

•    să proiecteze şi să elaboreze documentaţia necesară obţinerii autorizaţiilor şi avizelor pentru execuţia lucrărilor

•    să realizeze lucrările de construcţie a tronsonului

•    să opereze şi să întreţină cei 58 de kilometri de autostradă.

Tronsonul va fi împărţit în două secţiuni: Comarnic-Predeal şi Predeal – Cristian (Braşov). Iniţial, în anunţul lansat la finele anului trecut, reprezentanţii CNADNR menţionau că pe cei 58 de kilometri vor exista 53 de poduri şi viaducte şi nu mai puţin de 18 tuneluri cu o lungime totală de 2,89 de kilometri.  Reprezentanţii CNADNR au purtat, în perioada martie-iulie, mai multe discuţii cu cei patru ofertanţi, iar concluzia a fost că trebuie efectuate unele modificări.

Pagina 1 din 1
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

25 iunie 2017

Preţul energiei electrice ar putea creşte în continuare

Transporturi si Infrastructura

20 iunie 2017

Blue Air va achiziţiona şase aeronave Boeing 737 Max

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro