Documentul intern cu privire la negocierile Contractului Colectiv de Muncă (CCM) de la Ford Craiova ajuns în posesia Capital dezvăluie, dincolo de situația tensionată din fabrică, apropiata intrare în portofoliul uzinei a unui nou vehicul extrem de necesar pentru a acoperi capacitatea de producție excedentară și pentru a securiza viitorul fabricii. Într-unul dintre paragrafele documentului menționat se arată că toate măsurile solicitate de Angajator au ca scop menținerea competitivități, dar și, „cazul în care un nou produs (BX 726) va fi fabricat la uzina din Craiova”. Același nou produs BX 726 este menționat, cu un scop mai clar, și într-un alt paragraf: „Fabrica din Craiova nu trebuie să piardă șansa de a arăta că continuă să depună eforturi pentru a-și îmbunătăți poziția de a atrage muncă, în special în contextul discuțiilor despre alocarea potențialului nou model (BX 726) la Craiova”.

Deși nu este detaliat clar, noul produs ar putea fi un to un SUV. Doar ca speculație, care trebuie tratată ca atare, indicativul BX 726 ar putea ascunde un nou SUV de segment B, ca și EcoSport, dar cu șapte locuri. Asta pentru că, în general, majoritatea producătorilor își codifică viitoarele SUV-uri cu indicativul X, iar la uzina din Craiova pot fi produse doar vehicule pe platforma B. Iar cifra 7, din fața codului numeric poate însemna șapte locuri. Rămâne însă de văzut dacă oficialii Ford Europa vor aloca acest nou vehicul pentru asamblare uzinei din România și, desigur, dacă vom avea de-a face cu un nou SUV ceva mai lung și mai mare decât EcoSport, model pe care Capital tocmai l-a testat în cadrul sesiunii internaționale din Portugalia. Detalii despre performanțele dinamice și ținuta de drum a noului Ford EcoSport veți putea citi, în curând, în revista Capital.

Citește și:

Patronatul Ford Craiova către angajați: „Dacă nu putem încheia CCM-ul, transferul impozitelor de la angajator la angajat nu va fi pus în aplicare”