Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

EXCLUSIV Dacia se pregăteşte de lansarea în producţie a maşinilor pe gaz comprimat

Autor: |

Uzinele Dacia au obținut autorizarea de instalare a unor instalaţii de gaz natural comprimat la Mioveni, fapt ce va permite producția unui nou tip de motor în România. Este o direcţie inedită pe care o iau cei de la Dacia, parte a grupului Renault, dar în concordanţă cu unul dintre trend-urile din industria auto mondială.

Uzinele Dacia de la Mioveni au primit licenţă de la Autoritatea pentru Reglementare în Energie pentru montarea instalaţiilor de GNCV – gaz natural comprimat, pregătind astfel terenul pentru lansarea pe piaţă a autovehiculelor care funcţionează pe baza acestui tip de carburant. Această soluţie este deja aplicată de mari firme din industria auto, precum Mercedes-Benz, şi reprezintă o soluţie pentru a reduce consumul de carburant al maşinii.

„Decizie privind acordarea autorizaţiei de înfiinţare a instalaţiilor de gaze naturale comprimate pentru vehicule – GNCV societatii AUTOMOBILE DACIA SA, amplasate în localitatea Mioveni aparţinătoare oraşului Mioveni, pe strada Uzinei, nr. 1, judeţul Argeş”, se arată în prezentarea ANRE a deciziei.

Un autovehicul care funcţionează cu gaz natural comprimat este o alternativă „eco” la cel pe bază de benzină sau motorină. Acest tip de autovehicul nu trebuie confundat cu cel care funcţionează cu propan, care este un carburant cu o compoziţie total diferită. În lume, există circa 23 de milioane de autovehicule pe bază de GNCV, cele mai multe în China, Iran şi Pakistan. Această soluţie a acoperit, până în prezent, în general autovehicule de mari dimensiuni, cum ar fi cele pentru transportul în comun, turistic ori şcolar. Recent însă, chiar şi autovehicule personale au început să fie proiectate cu instalaţii GNCV.

Până la ora publicării acestui text, oficialii Automobile Dacia nu au oferit niciun fel de detaliu privind planurile pe care le au cu sistemul GNCV.

România trebuie să respecte prevederile europene care spun că, în reţeaua de transport rutier a fiecărei ţări trebuie să fie câte o staţie de alimentare GNCV la fiecare 150 de kilometri. Până acum doi ani, nu era niciuna. În 2015, firma Antares o deschis o primă staţie în Râmnicu Vâlcea, planurile fiind ca a doua să fie deschisă la Bucureşti.

Automobile Dacia este cea mai mare companie din România şi unul dintre cei mai mari angajatori. Este parte a concernului francez Renault.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro