Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

EXCLUSIV Cum arată autostrada pe care trebuia să circulăm de două luni

Autor: |

Primele săpături au început în toamna lui 2011, iar din luna aprilie trebuia să parcurgem cei 82 de kilometri de autostradă dintre Orăștie și Sibiu în doar 40-45 de minute. La cum arată acum lucrările mai avem de așteptat câteva luni bune.

Cel puţin o oră şi jumătate este necesară pentru a putea ajunge de la Orăştie la Sibiu, iar acest timp se poate scoate dacă depăşeşti în unele localităţi limita de viteză de 50 km/h, sau chiar de 30 km/h pe unele porţiuni, şi mai ales dacă ai norocul să nu fie blocat traficul în Sebeş, unde deseori aştepţi chiar şi o oră întreagă pentru a traversa oraşul.

În urmă cu doi ani, iunie 2011, autorităţile de atunci semnau contractele pe cele patru loturi ale tronsonului Orăştie-Sibiu şi promiteau că din aprilie 2013 vom putea circula pe cei 82 de kilometri de autostradă. Ce s-a întâmplat? Pe scurt: descărcarea siturilor arheologice, două ierni lungi cu precipitaţii abundente, blocarea Programului Operaţional Sectorial –Transporturi (POS-T) – 85% din valoarea totală eligibilă fiind asigurată de Comisia Europeană prin Fondul de Coeziune-, şi alunecări de teren.

Se circula deja pe 1,7 kilometri

Pe primul lot, contract atribuit companiei Strabag, stadiul fizic al lucrărilor,la începutul acestui an,era de 46,09%, conform raportărilor Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). La finele lunii mai 2013, stadiul a ajuns la 63,4%, iar pe o porţiune de 1,7 kilometri a fost deschisă deja circulaţia “pentru a prelua traficul de pe tronsonul Deva –Orăştie”, ne-a declarat directorul tehnic de proiect, Marius Mitrofan, la birourile Strabag, de la intrarea în comuna Romoş (judeţul Hunedoara), unde am ajuns tocmai în momentul când salariaţii şi-au terminat programul de lucru. “Uite că m-aţi făcut să vă dau datele, chiar dacă cei de la CNADNR mi-au spus că de la ei trebuie să le primiţi”, se apără Mitrofan. El ne-a adus la cunoştinţă faptul că a fost anunţat de vizita noastră, dar şi înştiinţat să nu ne ofere niciun fel de date. Directorul mai spune că nici el nu-şi poate explica raportările făcute de CNADNR referitoare la stadiul fizic al lucrărilor, promiţând însă că mulţi o să rămână surprinşi în lunile care urmează, creştere de două cifre. “O să vedeţi cum o să crească în fiecare lună stadiul lucrărilor”, ne spune Mitrofan, care estimează că lucrările vor fi gata în luna septembrie a acestui an. Situaţia în teren arată exact cum ne-a fost prezentată: primul strat de asfalt a fost turnat pe mai mult de 60% din lungimea tronsonului, pe anumite porţiuni fiind turnat chiar şi binderul (al doilea strat), şi stratul de uzură. Mai mult, pe câteva sute de metri Strabag a montat deja şi parapeţii.

“Aproape 9 milioane de metri cubi de pământ a trebuit să mişcăm”, face un calcul rapid reprezentantul Strabag, care spune că în unele zile salariaţii au muncit chiar şi până la ora 4 dimineaţa. “Nu ne permitem întârzieri. Știţi cât este o zi de penalizări: 122.000 de euro”, răspunde Mitrofan. Compania a avut de descărcat nu mai puţin de 11 situri arheologice, iar la sit-ul de la kilometrul 14, la Tărtăria (judeţul Alba), fiind descoperită o aşezare datând din perioada epocii fierului, de unde au fost scose la suprafaţă peste 200 de obiecte de bronz şi fier.

Straco lucrează la soluţia salvatoare

De la Sebeş până la Cunţa, pe cei 19,75 de kilometri lucrează cei de la Straco. Lucrările au avansat de la începutul anului şi până în prezent de la 53,16% la 66-67%, după cum susţine Mircea Meluţ, project manager al companiei. “Avem de realizat trei noduri rutiere, este şi o zonă puţin instabilă, dar sperăm să nu mai apară alte probleme şi ploile să ne lase să lucrăm”, povesteşte pe scurt Meluţ despre tronsonul pe care îl gestionează din martie 2012, tocmai când muncitorii de pe şantier au fost nevoiţi să se oprească din turnat asfaltul,iar noi ne aflam în birourile Strabag de la intrarea în Lancrăm. "Este deja turnat stratul de bază pe 12 kilometri, iar pe 2 km şi binderul... Avem utilaje noi, se lucrează în tandem de 13,5 metri (jumătate din lăţimea unei autostrăzi cu 2 benzi pe sens – n.r)“, mai spune Meluţ, adăugând că termenul de finalizare a lucrărilor este luna noiembrie a.c.

Pagina 1 din 4
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

26 mai 2017

Regele care pilotează avioane pe rutele europene

Transporturi si Infrastructura

25 mai 2017

Metrorex investește 40 mil. euro în sisteme de ventilații

Transporturi si Infrastructura

23 mai 2017

CFR anunță un profit de 400-500 mil. lei pentru 2016

Transporturi si Infrastructura

22 mai 2017

Cine pilotează „bijuteria” din flota TAROM

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro