Aproape un sfert din banii europeni alocați României în perioada 2007-2013 au fost destinați dezvoltării infrastructurii de transport. La sfârșitul calendarului financiar gradul de absorbție a ajuns abia la 31%. Chiar și cu cei doi ani bonus acordați de Bruxelles, autoritățile de la București nu au reușit să ajungă măcar la 60% absorbție la jumătatea acestui an. Mai avem la dispoziție doar patru luni pentru a atrage cele 1,77 miliarde rămase, dar semnalele sunt dezamăgitoare. Pe calea ferată sunt contracte semnate în urmă cu trei ani la care stadiul lucrărilor abia a trecut de jumătate. La altele, acordate abia anul trecut, stadiul de execuție este de 0%.

Citiți și: Bombă cu ceas la CFR: Întârzierile la lucrările de reabilitare a căii ferate cumulează 12 ani

Pe rutier, Narcis Neaga, șeful Companiei de Drumuri, susține că până la finele anului vom ajunge cu absorbția la 90%, dar șansele sunt reduse. O altă provocare este atragerea partenerilor privați în construcția de autostrăzi. Pentru Comarnic-Brașov s-a bifat o nouă ratare, iar acum CNADNR scoate de la naftalină Centura de Sud a Capitalei, un proiect ținut în sertare aproape doi ani. 

Citiți și: Autostrăzile cu taxă, la o nouă încercare după eșecul de la Comarnic-Brașov

Pe ambele moduri de transport, coor­do­natorii ne amăgesc cu fazarea proiectelor, dar acest lucru arată doar incompetența de a atrage banii europeni.