Hulită de majoritatea posesorilor de mașini, dar cerută de industria auto și autorități ale statului, aceasta a avut efecte benefice asupra parcului auto național și chiar asupra producătorilor și comercianților de automobile. Fără a privi doar în alb și negru această intervenție a statului într-o piață concurențială, este demn de observat că efectelor pozitive le corespund și unele negative mai mult sau mai puțin evidente.

Coroborată cu programul „Rabla”, taxa (timbrul de mediu) a reușit să țină sub control îmbătrânirea parcului și a ajutat mii de români să achiziționeze automobilul visat. Din nefericire, de cele mai multe ori, din ecuație lipsește însă exact instituția care – fără măsuri fiscale nepopulare – ar putea ține departe de șoselele noastre vehiculele care nu îndeplinesc standardele necesare intrării în circulație : Registrul Auto Român.

Citiți un amplu articol despre implicațiile taxei pe poluare în ediția revistei Capital care a apărut astăzi. Publicația este disponibilă la centrele de difuzare a presei din întreaga țară.