CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

Efectul Volkswagen: CE vrea să aibă puterea de a supraveghea şi sancţiona sectorul auto

Autor: |

Comisia Europeană a propus miercuri o revizuire majoră a procedurilor de omologare a autovehiculelor în Uniunea Europeană, urmând a da Bruxelles-ului puterea de supraveghere şi sancţionare, în ideea de a acoperi o parte din deficienţele scoase la lumină de scandalul motoarelor trucate de la Volkswagen, informează AFP.

În cadrul normelor curente, doar autorităţile naţionale sunt responsabile pentru atestarea faptului că un vehicul îndeplineşte toate cerinţele pentru a putea fi plasat pe piaţă şi pentru supravegherea conformităţii producătorilor cu legislaţia UE. Propunerile de astăzi vor conferi un caracter mai independent procedurilor de încercare a vehiculelor şi vor întări supravegherea vehiculelor aflate deja în circulaţie. O mai amplă supraveghere la nivel european va consolida sistemul în ansamblu. 

'Dezvăluirile făcute de grupul Volkswagen au evidenţiat faptul că sistemul care permite vehiculelor să fie introduse pe piaţă trebuie îmbunătăţit în continuare. Pentru a recâştiga încrederea consumatorilor în acest sector important, trebuie să înăsprim regulile, dar şi să ne asigurăm că acestea sunt efectiv respectate', a declarat vicepreşedintele CE pentru locuri de muncă, creştere, investiţii şi competitivitate, Jyrki Katainen. 

'Piaţa unică necesită o punere în aplicare riguroasă a normelor în toate sectoarele, inclusiv în industria autovehiculelor. În cadrul propunerilor noastre de astăzi, urmărim să îmbunătăţim calitatea şi caracterul independent al procedurilor de încercare a vehiculelor şi consolidarea supravegherii vehiculelor aflate deja în circulaţie', a declarat, la rândul său, comisarul pentru piaţa internă, industrie, antreprenoriat şi IMM-uri, Elzbieta Bienkowska. 

Executivul comunitar subliniază că propunerea de regulament va contribui la atingerea a trei obiective: consolidarea caracterului independent şi a calităţii procedurilor de încercare care permit introducerea unui autovehicul pe piaţă; introducerea unui sistem eficient de supraveghere a pieţei pentru a controla conformitatea vehiculelor aflate deja în circulaţie; consolidarea sistemului de omologare standard cu o mai amplă supraveghere la nivel european. Referitor la acest ultim aspect, Comisia va fi abilitată să suspende, să restricţioneze sau să retragă desemnarea serviciilor tehnice ale căror performanţe sunt insuficiente şi care se dovedesc prea laxe în ceea ce priveşte aplicarea normelor. În viitor, Comisia va fi în măsură să efectueze încercări de verificare ex-post (prin intermediul Centrului său comun de cercetare) şi, dacă este necesar, va iniţia retrageri de pe piaţă. 

Urmează ca proiectul de regulament să fie transmis Parlamentului European şi Consiliului pentru adoptare. Odată adoptat, acesta va fi direct aplicabil. Regulamentul va abroga şi va înlocui Directiva 2007/46/CE .

AGERPRES

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii