Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Actualitate Auto

EcoSport, noua vedetă Ford în segmentul SUV-urilor de clasă B

Autor: | | 0 Comentarii

Produs pentru piața europeană în România, la Craiova, noul Ford EcoSport se numără printre puținele vehicule din segmentul B al pieței SUV care oferă tracțiune integrală. Comportamentul rutier este mult îmbunătățit față de varianta anterioară.

Încă de la finalul anului trecut la uzina din Craiova a gigantului american Ford a demarat producţia unui vehicul care poate avea un cuvânt greu de spus în zona SUV-urilor de clasă mică. Cu un design solid şi dinamic şi un pachet tehnologic avansat, noul Ford EcoSport înlocuieşte versiunea anterioară care era produsă pentru europeni la uzina din India a grupului american. Aflat într-un segment care creşte rapid şi ale cărui perspective sunt cât se poate de faste micul SUV „made in Romania” ne-a surprins plăcut încă de la testul internaţional desfăşurat la începutul lunii decembrie la Lisabona. Supus unui nou test, pe şosele româneşti de această dată, EcoSport a confirmat primele impresii dând dovadă totodată şi de o capacitate lăudabilă de a îşi purta pasagerii în deplin confort pe drumurile denivelate şi pline de gropi din Oltenia.

 

Motorizări performante

Deja disponibil la dealerii Ford din România, EcoSport poate fi comandat, deocamdată, fie cu propulsorul de 1.0 litri alimentat cu benzină declinat în două variante de putere - 125 CP sau 140 CP, fie cu un diesel de 1.5 litri care dezvoltă 100 CP. Din aprilie vor fi disponibile şi variantele echipate cu motorul EcoBoost de 1 litru care dezvoltă 100 CP sau cu cel diesel EcoBlue de 1.5 litri care pune la dispoziţia utilizatorului 125 CP. Apoi, în iunie, va ajunge pe piaţă şi sigura motorizare – 1.5 EcoBlue, 125 CP – care poate fi combinată cu lăudatul sistem de tracţiune integrală Ford Intelligent All Wheel Drive.

 

În timpul testului desfăşurat pe traseul Bucureşti – Craiova – Baia de Fier – Piteşti – Bucureşti, noul EcoSport Titanium dotat cu motorul EcoBoost de 1.0 litri care dezvoltă 125 CP şi cutie de viteze manuală cu şase trepte a depăşit cu brio orice obstacol chiar şi atunci când asfaltul a fost lăsat în urmă făcând loc unui drum de ţară, în pantă, acoperit cu noroi şi pietre alunecoase. Chiar şi fără sistemul 4X4 şi cu anvelope rezervate asfaltului, micul SUV a reuşit să îşi ducă la bun sfârşit rolul de vehicul de teren.

Un interior dominat de tehnologie

Cu un habitaclu ale cărui dimensiuni se încadrează în limitele segmentului şi cu un confort mult îmbunătăţit faţă de cel oferit de vechiul model, Ford Ecosport se poate lăuda cu un sistem de comunicare şi multimedia SYNC 3 cu ecran tactil de 8 inci care poate fi manevrat cu ajutorul gesturilor „pinch” şi „swipe”, cunoscute din lumea telefoanelor mobile. Pe lângă acest echipament de ultimă generaţie în întreaga gamă Ford, modelul poate fi dotat cu un sistem Cruise Control cu limitator cu viteză ajustabil şi cu o cameră video pentru marşarier. Suita de sisteme de asistenţă include Blind Spot Information System, care notifică şoferul în cazul în care alte vehicule se află în unghiul „mort”, şi Roll Stability Control, care ajustează cuplul dezvoltat de motor şi forţele de frânare simplificând controlul maşinii.

Preţurile cu TVA ale noului Ford EcoSport încep de la 15.400 de euro, această sumă fiind necesară pentru achiziţionarea variantei Trend dotată cu motor 1.0 EcoBoost care dezvoltă 125 CP şi cutie de viteze manuală cu şase trepte. Doritorii pot însă apela la o ofertă specială care reduce acest preţ până la 13.500 de euro. În funcţie de nivelul de echipare dorit – Trend, Titanium sau ST-Line - şi de motorizarea aleasă preţurile pot urca până la 23.650 de euro (ST-Line, 1.5 EcoBlue, 125 CP, M6, AWD).

Caracteritici tehnice:

 

Motor                                   1.0 EcoBoost

Capacitate cilindrică         999 cmc

Putere                                 125 CP

Combustibil                        benzină

Viteza maximă                   180 km/h

Acceleraţie 0-100 km/h    12.7 sec.

Consum mediu                 5,2 l/100 km

Emisii CO2                         119 g/km

Preţ                                      18.900 euro

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.