Data de 16 noiembrie 1979 marchează începerea exploatării metroului din București. În acea zi, din Depoul Ciurel pleca spre stația Semănatoarea (azi Petrache Poenaru) primul tren de metrou care, de la peron, a primit primii călători ai metroului. De atunci și până în prezent rețeaua de metrou din București este într-o continuă expansiune, acum fluxul zilnic de călători depășind 600.000 de persoane.

Transportul cu metroul este unul dintre cele mai rapide moduri de deplasare în orașele mari din lume, însă investițiile în rețea sunt destul de ridicate, astfel că până în prezent niciun alt oraș din România nu a făcut nici macăr un pas pentru a implementa rețea de metrou.

În Timișoara, Nicolae Robu, primarul municipiului, vorbea despre posibilitatea realizării unei alte linii de metrou în oraş. Era vorba de îngroparea liniilor de tren din oraş şi înfiinţarea unui metrou. Ideea a fost însă abandonată după ce CFR a anunţat că liniile de cale ferată de pe teritoriul Timişoarei vor fi dublate, în cadrul unui proiect finanţat din fonduri europene, fiind întocmit şi un studiu de fezabilitate în acest sens.

Acum, Primăria Timişoara vrea să aloce, din bugetul local pe anul 2018, suma de 145.000 de lei pentru realizarea unui studiu de prefezabilitate privind “un sistem de transport în comun de tip metrou”, așa cum se poate observa din imaginea de mai jos.

Suma este prevăzută în proiectul de hotărâre privind aprobarea bugetului local al Municipiului Timişoara pe anul 2018, care va fi în dezbatere publică în data de 19 februarie. Potrivit reprezentanţilor Primăriei Timişoara, citați de Mediafax, prima linie de metrou din oraş va lega Aeroportul Internaţional “Traian Vuia” de Calea Şagului, pe unde se intră în oraş dinspre frontiera cu Serbia, şi va avea cel puţin cinci staţii.

Mai multe detalii despre bugetul Primăriei Timișoarei puteți afla de aici: