Drumul judeţean 107 I, care va fi modernizat din bani europeni, are 78 de kilometri, străbate culmi de peste 1.000 de metri şi trece prin zone de o frumuseţe rară, cu păduri, chei şi poieniţe.

Consilierii judeţeni din Alba au aprobat, vineri, proiectul „Modernizare drum judeţean DJ 107 I: Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Rîmeţ – Brădeşti – Geogel – Măcăreşti – Bîrleşti Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bîrleşti – Mogoş – Valea Albă – Ciuculeşti – Bucium – Izbita – Coleşeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)” în vederea finanţării acestuia în cadrul Programului Operaţional Regional 2014 – 2020.

Preşedintele Consiliului Judeţean Alba, Ion Dumitrel, a declarat, vineri, corespondentului MEDIAFAX că nu există motive pentru care proiectul să nu primească finanţare, după ce ”verificările serioase au trecut”.

”Am avut o primă fază în care s-a analizat documentaţia, după care au venit în teren şi au făcut verificări, au mai verificat încă o dată documentaţiile pe care le-am depus noi la ADR Centru cu originalele, după care ne-au făcut punctajul şi am primit 74 de puncte din 100. Ca peisaj, ar fi unul dintre cele mai frumoase drumuri din România, nu doar din Alba”, a spus Ion Dumitrel.

Drumul este important atât pentru dezvoltarea socio-economică a zonei din Munţii Apuseni, deoarece va lega oraşul Abrud de municipiul Aiud, cât şi de Autostrada Sebeş-Turda, dar şi pentru că va permite accesul mai facil al turiştilor în această zonă.

Tronsonul străbate o zonă importantă a judeţului Alba, prin Munţii Metaliferi şi realizarea lui va scoate din relativa izolare care le-a frânat dezvoltarea economică şi le-a favorizat depopularea comunele Râmeţ, Ponor şi Mogoş.

De asemenea, va contribui la scurtarea drumului pe care îl au de parcurs locuitorii din zona Zlatna, Abrud spre Aiud, Cluj-Napoca şi spre localităţile din estul judeţului Alba, spre Blaj, Ocna Mureş.

În prezent, drumul prezintă numeroase degradări atât a îmbrăcămintei căii de rulare, cât şi cedări ale structurii rutiere. Elementele geometrice nu corespund cerinţelor de trafic actual şi de perspectivă, iar lucrările de colectare şi evacuare a apelor sunt nefuncţionale şi cu gabarite depăşite. O altă problemă a drumului este generată de scurgerea necontrolată a apelor pluviale. Proiectul de modernizare propune, pe lângă asfaltare, şi amenajarea de trotuare şi piste pentru biciclişti. Lungimea totală a drumului este de 78,42 km, iar valoarea proiectului se ridică la 44 de milioane de euro.

 (Sursa: Mediafax)