Evenimente Mica publicitate Abonamente Comunicate
CITEŞTE ŞI

Transporturi si Infrastructura

DRUMARII, buni de plată

Autor: | | 0 Comentarii

Semnalizarea rutieră incompletă sau insuficientă, nesemnalizarea obstacolelor din carosabil, existența unor drumuri cu o stare tehnică necorespunzătoare înseamnă sute de accidente în fiecare an. Legea obligă Ministerul Trasporturilor și autoritățile să ia toate măsurile pentru asigurarea stării de viabilitate a drumurilor şi autostrăzilor.

În fiecare an, Ministerul Tran­sporturilor şi auto­ri­tăţile locale cheltuiesc pentru marcaje şi indicatoare, dispozitive care se „evaporă“ în câteva luni. În prezent, aproape 75% din drumuri şi autostrăzi nu sunt semnalizate corespunzător, iar din cauza lipsei acestora se produc aproximativ 15% din accidentele rutiere, conform Asociaţiei Victimelor Accidentelor de Circulaţie (AVAC). 

Autorităţile locale şi Compania Naţională de Adminstrare a Infrastructurii Rutiere nu au niciun interes ca marcajele şi indicatoarele rutiere să corespundă sau să existe pentru creşterea nivelului de siguranţă al participanţilor la trafic, respectiv reducerea numărului accidentelor rutiere, susţin reprezentanţii AVAC, astfel că în ultimii ani, marcajele şi indicatoarele au devenit o afacere de sute de milioane de euro. 

Mai mult, nici măcar în faza de recepţie la terminarea lucrărilor de construcţie a unui tronson de autostradă, starea semnalizării rutiere nu este corespunzătoare. Grav este faptul că reprezentanţii statului contestă în mod nelegal măsurile dispuse prin raportul de audit, deşi cel puţin cele privind semnalizarea rutieră erau uşor de remediat. De asemenea, din punct de vedere al semnalizării verticale, în special indicatoare rutiere, CNAIR nu deţine o evidenţă sumară a acestora, pentru a nu mai vorbi despre starea lor de viabilitate. Mai exact, pe reţeaua de drumuri a CNAIR sunt mii de indicatoare lipsă, deteriorate, decolorate sau vandalizate.

Marcaje la preţ de dumping

Chiar dacă marcajele şi indicatoarele nu corespund sau nu există, conducerea Ministerului Transporturilor, prin CNAIR, an de an, alocă milioane de euro, bani de la buget, pentru semnalizare rutieră. 

În prezent, oficialii CNAIR derulează o mega licitaţie pentru marcaje rutiere, procedură demarată încă din 2016, conform unui anunţ pe site-ul e-licitatii.ro. Contractele acord-cadru, valabile pe o perioadă de patru ani, sunt estimate la circa 100 milioane euro. Surprinzător, aceeşi firmă care a trasat marcajele drumurilor şi autostrăzilor, în ultimii ani, a câştigat aproape toate contractele. Chiar dacă marcajele şi indicatoarele nu există sau nu corespund, firma respectivă nu a primit nicio observaţie din partea Companiei Naţionale de Administare a Infrastructurii Rutiere.

Mai mult, contractele de marcaje rutiere au fost câştigate la „preţ de dumping“. Firma Metalbac & Farbe, declarată câştigătoare pentru 21 din cele 22 loturi de marcaje rutiere, a oferit în mod nesustenabil aproximativ 60% din preţul estimat. Cel mai probabil, Metalbac & Farbe se bazează că CNAIR nu va controla calitatea marcajelor conform standardului în vigoare, standard în vigoare conform OUG 195/2002. În prezent, licitaţiile pentru marcaje sunt contestate, doar două Direcţii Regionale de Drumuri şi Poduri având semnate contractele. Conform legii, administratorii drumurilor publice, Compania Naţională de Adminstrare a Infrastructurii Rutiere şi Consiliile Judeţene sunt obligate să ia toate măsurile pentru asigurarea stării de viabilitate a drumurilor, astfel încât să asigure desfăşurarea în condiţii de siguranţă a traficului rutier. În cazul producerii unui eveniment rutier ca urmare a stării tehnice necorespunzătoare a drumului public, a nesemnalizării sau a semnalizării necorespunzătoare a acestuia, precum şi a obstacolelor ori lucrărilor care se execută pe acesta, administratorul drumului public, antreprenorul sau executantul lucrărilor răspunde, după caz, administrativ, contravenţional, civil sau penal, în condiţiile legii.

 

Odată la doi ani statul are obligaţia să verifice starea drumurilor şi autostrăzilor

Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Printeaza

Alte articole

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

EVZ

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Ziare.com

DCNews

Stirile Kanal D

AutoBild

Click

Economica.net

Agrointeligenta

StiriDiaspora.ro

Stirile Tvr.ro

Capital - Articole similare

Transporturi si Infrastructura

17 iunie 2018

Genialitatea hărții metroului din Londra

Transporturi si Infrastructura

13 iunie 2018

DOCUMENT Lista autostrăzilor din 2018 EXCLUSIV

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.