Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Companii

Dozatorul de apă de la birou, acasă

Autor: | | 2 Comentarii

Obişnuiţi cu apa de la birou, din ce în ce mai mulţi oameni îşi doresc să aibă un cooler şi în propriul apartament. Marii jucători din piaţă se încruntă însă la auzul acestor cereri, invocând veniturile mici şi costurile mari de distribuţie. Pe o piaţă al cărei lider are o cotă de 80%, îmbuteliatorii furnizori de apă în sistem water-cooler încearcă să-şi revigoreze businessul prin atragerea consumatorilor persoane fizice: un segment mai dificil din cauza consu

Obişnuiţi cu apa de la birou, din ce în ce mai mulţi oameni îşi doresc să aibă un cooler şi în propriul apartament. Marii jucători din piaţă se încruntă însă la auzul acestor cereri, invocând veniturile mici şi costurile mari de distribuţie.

Pe o piaţă al cărei lider are o cotă de 80%, îmbuteliatorii furnizori de apă în sistem water-cooler încearcă să-şi revigoreze businessul prin atragerea consumatorilor persoane fizice: un segment mai dificil din cauza consumului mic şi al costurilor mari de distribuţie. Ilie Tănase, directorul Aqua Regis din Bucureşti, spune că are aproximativ 300 de clienţi din această categorie, iar Mihai Gheorghiu, directorul Aquador Sibiu, a declarat pentru Capital că, momentan, consumatorii privaţi sunt de ordinul zecilor, dar poate şi din cauza faptului că aria de distribuţie se rezumă la doar patru judeţe din jurul Sibiului. Din acest punct de vedere, şansa le-ar putea surâde jucătorilor cu cote mici de piaţă, deoarece directorul La Fântâna nu doreşte, deocamdată, să intre pe acest segment.

„Sunt nişte bariere greu de depăşit în industria asta“, a declarat pentru Capital Cristian Amza, managing director La Fântâna. „Este un business de logistică, produsul fiind foarte ieftin per unitate, dar foarte greu. De aceea, costurile logistice sunt cele mai importante costuri pe care le avem. Piaţa «pentru acasă» se caracterizează prin două probleme majore: consumul este mic, ceea ce înseamnă că voi avea un venit per unitate relativ scăzut. În schimb, costurile de distribuţie sunt relativ mari, pentru că oamenii nu prea stau pe acasă“. Probleme care, în opinia managerului, derivă de aici sunt orele suplimentare efectuate de angajaţi pentru a asigura livrările după ora 18, timpul mare petrecut în traficul bucureştean, foarte aglomerat la acea oră, şi timpul efectiv de livrare, redus de la opt ore la maximum trei. Şi nu se lasă influenţat nici de cererile pe care le are din partea clienţilor: „Foarte multă lume ne solicită produsele acasă, dar nu le onorăm. Pentru clienţii fideli, facem excepţii, dar nu avem un produs dedicat. Dar este în plan, ne gândim la el, căutăm soluţii“.

Nici Cumpăna nu a stat departe de acest segment. Ana Maria Cozma, manager produs în cadrul companiei, spune că firma a încercat dezvoltarea diviziei „Acasă“ - livrare la domiciliu, dar s-a renunţat la acest segment. Clienţii „Acasă“ reprezintă aproximativ 2% din numărul total de clienţi deserviţi de serviciile noastre“, adaugă ea, spunând că două dintre cele mai importante dezavantaje ale segmentului sunt cantitatea mică de apă consumată şi costurile nejustificate.

 Cu toate acestea, Ilie Tănase preferă să vadă jumătatea plină a paharului. „Avem în momentul acesta peste 300 de clienţi persoane fizice, dar ei reprezintă mai puţin de 5% din afaceri. Sunt însă alte avantaje: plătesc la livrare, la preţul de listă, care pentru ei nu este negociabil. E adevărat că sunt şi cheltuieli mai mari de transport, pentru că majoritatea familiilor consumă circa patru bidoane de apă pe lună“, adaugă el. „Ajungând un gigant, La Fântâna îşi permite să nu acorde o atenţie prea mare acestor clienţi. Noi suntem mai flexibili în ceea ce priveşte oferta“.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro