CITEŞTE ŞI

Femei de succes

Doina Vîlceanu, ContentSpeed: Regula Pareto – 80% / 20% - se aplică aproape în orice. 80% din venituri vin de la 20% din clienți

Autor: Bianca Dobrescu | miercuri, 16 martie 2016 | -1 Comentarii

Doina Vîlceanu, femeia de afaceri care alături de soţul său, Radu, conduce un business de 650.000 de euro, este de părere că dacă înainte, managerii de businessuri nu s-ar fi gândit la importanţa prezenţei în online, în prezent, aceştia ”nu mai pot trăi” fără acest canal de vânzare.

Capital: Care este secretul unei cariere de succes pentru dumneavoastră? Ce garantează succesul profesional?

Doina Vîlceanu: Cred că totul porneste de la a face ceva ce iti place – “dacă transformi pasiunea în muncă, nu vei munci o zi în viaţa ta”. M-a pasionat acest domeniu - eCommerce de pe vremea când nu exista nici termenul. Am reuşit probabil, doar datorită perseverentei şi setei de a învăţa mereu ceva. Este un domeniu “viu” în continuă schimbare – dacă te opresti din a învăţa – va apărea cineva de 20 de ani care ştie mult mai multe decât tine.

Capital: Cum aţi descrie traseul dumneavoastră profesional?

Doina Vîlceanu: Parcursul meu a fost tipic pentru un copil căruia i s-a spus “ai carte, ai parte”. Am făcut facultate, apoi master şi, după modelul clasic, m-am angajat într-o corporaţie. Slovenii de la Studio Moderna, care deţin pe piaţa locală magazinele Top Shop şi Dormeo, aveau nevoie în 2006 să implementeze canalul de vanzări online şi în România.

Veniturile cumulate ale celor două magazine erau de 3.000 de euro la momentul angajării. Am negociat procent din vanzările ce se vor genera. Au acceptat şi în jumătate de an România ajunsese pe locul întâi din 20 de ţări, câte erau în grup, şi la comezi de peste 300.000 euro lunar şi şapte site-uri. Dar nu a fost deloc simplu, pentru că era momentul specialistului care se pricepe la toate. Cu alte cuvinte, cât timp am fost Country Internet Manager al companiei, am făcut strategia de marketing online, dar şi bannere, pe alocuri programare, copywriting, dar simultan verificam şi comenzile, făceam previziuni de stoc şi instruiam oamenii din call center. Viaţa în corporaţie m-a ajutat să vad ansamblul unui business, să înţeleg cum funcţionează mecanismul din spate şi cum să aleg cei mai buni parteneri de afaceri, indiferent că sunt furnizori, angajaţi sau

clienţi. Am acumulat know-how şi informaţii care mă ajută şi în prezent, atât în afacerea proprie, cât şi ca recomandări pentru clienţii ContentSpeed.

Capital: Care sunt calităţile pe care o femeie de succes trebuie să le posede şi care ar fi lucrurile pe care ar trebui să le ocolească pentru a face carieră?

Doina Vîlceanu: Refuz să cred că o femeie ar trebui să aibă alte calităţi decât un bărbat ca să reuşească în carieră. Perseverenţă, devotament, abilităţi specifice domeniului. Însă, într-adevar, o femeie se găseşte mai des în situaţia de a face unele compromisuri sau nu pentru a avansa în carieră – lucru pe care aş recomanda să-l evite toate domnişoarele la început de drum. Cred că mai devreme sau mai târziu astfel de alegeri vor avea consecinţe. Sunt de părere că tot ce am sau îmi doresc să primesc trebuie să fie pe merit şi muncă proprie. N-aş recomanda nici „iubirile de birou” – se complică totul inutil – viaţa personală nu ar trebui să fie combinată cu cea profesională. Într-adevăr, ContentSpeed este un business de familie – deci lucrez cu soţul meu... Însă mi-a fost soţ mulţi ani înainte să devenim şi parteneri de afaceri. În plus, lucrăm de la etaje diferite.

Capital: Care este cel mai mare risc pe care vi l-aţi asumat în ceea ce priveşte cariera aleasă?

Doina Vîlceanu: Am renunţat la siguranţa unui job foarte bine plătit la o multinaţională pentru a mă arunca cu capul în antreprenoriat. Diferenţa este enormă şi şocantă la inceput. Însă sunt ferm convinsă că pentru structura mea de personalitate a fost alegerea ideală. Am o apetenţă pentru risc calculat, care nu se potrivea cu structura formală impusă de o corporaţie.

Capital: Pe parcursul carierei, aţi întâmpinat vreodată probleme pe motiv că sunteţi femeie? Dacă da, cum aţi gestionat situaţia?

Doina Vîlceanu: Încă mai văd fete mirate când intru pe uşă, o blondă care să vorbească despre software încă este o raritate. Cel mai ciudat e că uneori chiar şi alte doamne reacţionează la fel. Un caz relativ haios, când o publicaţie de business mi-a luat un interviu, iar articolul a apărut cu poza mea prelucrată digital... Se pune mult accentul pe imaginea perfectă a femeilor, la noi fiind o presiune mai mare decât în cazul bărbaţilor de a arăta bine şi a avea o înfăţişare fără cusur. Parcă uneori nu e suficient să ai o afacere de succes şi să te ocupi cu brio de familie.

Capital: Cum vedeţi viitorul antreprenoriatului feminin în România?

Doina Vîlceanu: Se vede o creştere spectaculoasă în numărul femeilor în afaceri şi e un trend global la care România se aliniază în ultimii ani. În sfârşit sunt grupuri de femei în afaceri care chiar se ajută şi colaborează. “Matriarhatul” şi “amazoanele” cred că ar fi nişte excese şi sper să se atenueze această direcţie. Mi-aş dori, pur şi simplu, să nu mai conteze decât calificarea şi abilităţile.

Capital: Cinci lecţii pe care le-aţi învăţat prin prisma business-ului?

Doina Vîlceanu: Dacă eşti printre primii într-o nişă sau domeniu de activitate, vei avea de aşteptat până se popularizează şi ia avânt, însă cei care sunt acolo de la inceput rămân repere în domeniu. Trebuie doar să ai rabdare. În acelaşi timp, trebuie să ştii când să te retragi. Să perseverezi în greşeală în speranţa că se va rezolva cumva este calea către eşec sigur. Trebuie să ştii să faci calcule foarte laborioase pentru businessul tau. Dacă nu te pricepi, ia pe cineva care se pricepe. Doar cu fler şi intuiţie nu ajungi prea departe.

Regula Pareto – 80% / 20% - se aplică aproape în orice. 80% din venituri vin de la 20% din clienţi. Pana la capacitate 80% ajungi în 20% din timp. Ultimile 20% sunt cel mai greu de reuşit... Dacă nu înveţi să delegi, nu vei reuşi să scalezi businessul vreodată chiar dacă mai angajezi 100 de oameni, tu tot doar unul eşti. Ai nevoie de o structură foarte sănătoasă, de upper şi middle management ca să funcţioneze totul.

Capital: Cinci titluri de cărţi de business pe care le-aţi recomanda şi altora?

Doina Vîlceanu: Fiind de factură umanistă, am avut multă bibliografie. M-au marcat multe cărţi de-a lungul timpului, în special cele despre psihologia mulţimilor, autori ca Chialdini, Orwell, Huntington. Am trecut prin etape NLP, Carnegie apoi am devorat Kiyosaki... Nu cred că poţi să citeşti câteva cărti de business şi să devii automat atreprenor. Însă dacă ar fi să recomand câteva titluri, acestea ar fi: Blue Ocean Strategy de Chan Kim - este o carte despre strategie de afaceri şi cum să creezi şi să deserveşti noi pieţe, fără a fi preocupat de concurenţă. Noi avand un business “foarte” “Blue Ocean” a trebuit să explicăm clienţilor noştri din “Red Ocean” că, la noi se aplică aceleaşi strategii de negociere şi că nu funcţionăm pe aceleaşi principii.

Cum să livrezi fericire de Tony Hsieh – povestea succesului Zappos. O lectie despre ce înseamnă într-adevar “să pui clientul în centrul afacerii tale”.
Getting Things Done de David Allen – este cea mai populară carte de Time Management şi reprezintă una dintre cele mai utile strategii de productivitate care, pe mine m-a ajutat foarte mult.
Secretele succesuluicum să vă faceţi prieteni şi să deveniţi influent, de Dale Carnegie – este un ghid de relaţii interpersonale şi de bun simţ, care te poate ajuta să construieşti relaţii valoroase şi să te faci plăcut.
Ce te-a adus aici nu te va duce mai departe de Marshal Goldsmith – despre perioadele de schimbări majore şi detaşarea faţă de trecut.

Capital: Care sunt greşelile pe care le-aţi făcut la început şi cum aţi remediat situaţia?

Doina Vîlceanu: Am crezut că angajaţii vin la muncă pentru că suntem nişte lideri buni şi persoane drăguţe şi că împărtăşesc aceiaşi viziune cu noi. Și nu-i chiar aşa – motivaţia fiecărui angajat este proprie, personală şi subiectivă şi nicidecum corelată cu misiunea şi viziunea companiei. Când am devenit manageri (vs doar leaderi) – până şi angajaţii au fost mai fericiţi.

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Capital - Twitter
Capital - Google+
Transforma in PDF
Printeaza

EVZ

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Unica

Adevarul

Click

DZ

Animal Zoo

EVZ Monden

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

Nume: Prenume: Varsta: Email: Localitate: Judet: Telefon:


Sex: M / F




Ma abonez la newsletter
Sunt de acord cu termenii si conditiile concursului
* Toate campurile formularului sunt obligatorii