Cercetarea a fost realizată de Biroul Român de Audit al Tirajelor (BRAT) în perioada octombrie 2009 – octombrie 2010 și măsoară audiența presei scrise, consumul media și alte obiceiuri de consum ale populației din mediul urban cu vârsta între 14-64 ani din România.
Ultimele date furnizate de SNA FOCUS arată că ziarele și revistele continuă să atragă consumatori cu studii superioare care sunt dispuși să își cheltuie banii pe diverse produse sau servicii, fie ele de bază, sau de lux. Procente foarte mari din diverse categorii de consumatori, citesc ziare sau reviste săptămânal, în varianta tiparită sau online:
• peste 90% dintre femeile active care au făcut cumpărături în ultima lună într-un centru comercial sau hypermarket,
• 89% dintre persoanele adulte care au cumparat bijuterii sau haine ale unor mărci recunoscute, în ultimul an,
• 85% dintre cei care au fost într-o vacanță în ultimul an.
• 82% dintre cei ce intenționează să-și achiziționeze un imobil și 86% dintre cei ce intenționează să achiziționeze un automobil în următorul an,
• 86% dintre cei care intenționează să facă o asigurare de viață, sănătate, bunuri mobile sau imobile în următorul an.