"Magistrala 6 de metrou – cred că deja toată lumea ştie – este un proiect ambiţios al Metrorex. Noi am decis să mergem în continuare pe varianta completă cu 12 staţii şi 14,2 kilometri lungime. Ieri, în şedinţa Consiliului General al Municipiului Bucureşti, a fost aprobat Planul Urbanistic Zonal şi le mulţumesc tuturor celor care s-au implicat şi ne-au sprijinit în această acţiune… urmează să obţinem aprobarea pentru PUZ şi de la Consiliul Judeţean Ilfov. Avem la acest moment toate avizele pentru ca documentaţia să fie înaintată la Consiliul Judeţean Ilfov pentru obţinerea aprobării. Vom face demersuri la Agenţia pentru Protecţia Mediului pentru a obţine acordul de mediu. Sunt discuţii pe care le purtăm, la acest moment, cu consultantul (…) şi SC Metrou SA pentru revizuirea documentaţiei pentru licitaţie şi ne propunem ca până la finele acestui an să lansăm licitaţia pentru lucrările de structură", a spus Aldea. 

În ceea ce priveşte data începerii lucrărilor la Magistrala 6 de metrou, directorul general al Metrorex a estimat că acest lucru s-ar putea întâmpla în a doua parte a anului 2017. 

"O estimare optimistă a noastră – că trebuie să fim optimişti şi să ne propunem întotdeauna ţinte ambiţioase – ar fi ca lucrările să înceapă în a doua parte a anului 2017 şi să se termine cam în patru ani. Noi aşa am estimat: de la începerea lucrărilor, finalizarea va fi în circa 48 de luni", a precizat Marin Aldea. 

Potrivit acestuia, valoarea proiectului este de 1,3 miliarde de euro, cu TVA, suma incluzând şi achiziţionarea unui număr de 12 trenuri. 

"Finanţarea va fi asigurată din acordul de împrumut pe care România l-a făcut prin Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei – JICA – de 41,87 miliarde de yeni, respectiv circa 330 de milioane de euro – şi va acoperi partea de asistenţă tehnică, consultare şi proiectare, dar şi o treime din lucrările de structură. O mare parte din acest obiectiv de investiţii va fi finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare. Metrorex, cu sprijinul Ministerului Transporturilor şi Ministerul Fondurilor Europene, va întreprinde, în continuare, toate demersurile pentru obţinerea finanţării pentru acest proiect din fonduri europene nerambursabile, mai ales că este un proiect matur din punctul nostru de vedere. Documentaţiile pentru licitaţie sunt în curs de finalizare. Diferenţa de finanţare, şi mă refer la cheltuielile neeligibile, se va acoperi de la bugetul de stat", a explicat şeful Metrorex. 

Consiliul General al Municipiului Bucureşti (CGMB) a aprobat, joi, Planul Urbanistic Zonal (PUZ) pentru tronsonul 1 al Magistralei 6, Linia 1 Mai – Otopeni. 

"Se aprobă Planul Urbanistic Zonal – Linia Metrou Magistrala 6, 1 Mai – Otopeni, tronson 1, sector 1", prevede proiectul de hotărâre adoptat. 

Potrivit expunerii de motive, linia de metrou va avea ca menire principală deservirea Aeroportului Internaţional Otopeni, făcând legătura dintre acesta şi Gara de Nord. 

"Această lucrare urmează a fi pusă în operă prin cooperare internaţională între Guvernele României şi cel al Japoniei şi necesită o anumită urgenţă în realizare, ţinând cont de preconizata creştere a traficului aerian, de necesitatea reducerii circulaţiei auto cu automobile în favoarea transportului public", se arată în document. 

Magistrala 6 va urmări traseul: Calea Griviţei, calea ferată din zona Pajura, Bd. Poligrafiei, Piaţa Presei Libere şi şoseaua Bucureşti Ploieşti/DN1/E60, având următoarele staţii: Pajura, Expoziţiei, Piaţa Montreal, Gara Băneasa, Aeroportul Băneasa, Tokyo, Washington, Paris, Bruxelles, Otopeni, Ion I. C. Brătianu, Aeroportul Otopeni. Agerpres