Nou șef al uzinei, Alexandru Oprescu, îi va raporta direct lui Yves Caractzanis, director general Grup Renault România și Președinte Director General Automobile Dacia și, din punct de vedere funcțional, lui Cornel Olendraru, Vicepreședinte Fabricație și Logistică pentru regiunea Eurasia (din care face parte şi România).

Alexandru Oprescu s-a născut la Pitești în 1966 și a absolvit în 1992 Institutul Politehnic din București. Parcursul său profesional include poziţii de top management şi expertiză în mai multe domenii.

Înainte de a se alătura Grupului Renault, Alexandru Oprescu a activat în industria auto încă din 2005, la început, pe platforma de la Mioveni, la Johnson Controls (JCI), unde a fost, succesiv, managerul următoarelor departamente: CKD, Îmbunătățire continuă, Logistică și operațiuni uzină. Astfel a contribuit la povestea de succes a modelului Dacia Logan în România și în străinătate. În 2010 a fost numit director de uzină JCI Mioveni. Oprescu a fost numit apoi într-o poziție de executiv de top la uzina nou creată de Johnson Controls, la Craiova. În 2011, în această calitate, a primit și responsabilități internaționale, fiind în același timp directorul uzinei de la Craiova, dar și al uzinei JCI din Sunderland, Marea Britanie, iar apoi al uzinei JCI din Liverpool, Marea Britanie. În 2015 a devenit director general TRW, la Roman.

Alexandru Oprescu are o experiență importantă și în domeniul serviciilor telecom pentru industrie și business, dobândită la Worth -Triumph Adler, care a fost urmată de o perioadă de 8 ani ca director general într-o fabrică din industria alimentară.

În calitate de director al Uzinei Mecanica şi Şasiuri Dacia, Alexandru Oprescu este şi membru al Comitetului de Management Grup Renault România.

Philippe Nottez îi succede lui Pierre Gilbert, preluând responsabilităţile de director al Uzinei Renault STA Ruiz și îi va raporta lui Patrice Haettel, Vicepreședinte Grup Industrial Nord-Est. Grupul Renault România îi mulţumeşte lui Philippe Nottez pentru contribuţia sa importantă şi pentru succesul uzinei pe care a condus-o timp de aproape 4 ani, precum și pentru dezvoltarea unor echipe puternice și motivate.

 

Constructor de automobile din anul 1898, Grupul Renault este prezent în 127 de ţări şi a vândut aproximativ 3,2 milioane de vehicule în 2016. Pentru a răspunde marilor provocări tehnologice în viitor şi a continua strategia de creştere rentabilă, Grupul se sprijină pe dezvoltarea sa la nivel internaţional. În România, Grupul Renault reuneşte toate competenţele necesare conceperii, dezvoltării şi industrializării unui vehicul; studii client, design, inginerie, fabricaţie şi logistică, vânzare, servicii de business şi finanţare. Aflat în centrul gamei Global Access (gama din care fac parte modelele Dacia, produse pe platforma industrială de la Mioveni), Grupul e lider pe piaţa locală cu mărcile Dacia şi Renault. Având un înalt nivel de expertiză în design, inginerie şi fiind un pol industrial de referinţă prin nivelul său de calitate şi satisfacţie a clienţilor, cei 16.700 de angajaţi ai Grupului Renault România inovează în ceea ce priveşte produsele şi bunele practici, aceştia fiind recunoscuţi pentru profesionalismul lor.

Cea mai complexă uzină a Grupului Renault, la nivel mondial, în ceea ce priveşte procesele şi activităţile, înglobează o diversitate de tehnologii de fabricaţie. În cele patru departamente ale uzinei sunt produse piesele brute din aluminiu, se asamblează motoarele şi cutiile de viteze, se montează punţile faţă şi spate, osiile şi cadrele GMP (grup moto propulsor) pentru vehiculele din gama Dacia, Renault şi Nissan, asamblate la Mioveni şi în alte uzine din lume. Uzina folosește sistemul de producţie comun uzinelor din cadrul Alianţei Renault – Nissan, Alliance Production Way (APW). În 2016, uzina a produs în total 448.586 motoare (inclusiv K7),  530.493 de cutii de viteze şi 859.000 de şasiuri.

Pe lângă Uzina Mecanica și Șasiuri, platforma de la Mioveni include Uzina Vehicule și Direcția Logistică.