Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Macro

Diesel vs benzină: costurile ajung cap la cap în mai mult de zece ani

Autor: | | 115 Comentarii

Modificările de preț ale combustibililor față de anii 2007-2008 au schimbat radical perioada de amortizare. Pe atunci, dieselul devenea rentabil după doar patru ani, acum, după 11.

Mai este rentabil să cumperi un autoturism diesel în 2011, având în vedere evoluţia preţului combustibililor? Această întrebare îi frământă pe mulţi dintre cei care mai au posibilitatea să achiziţioneze un vehicul. Dacă ne luăm după statisticile Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), românii par, culmea, să caute din nou maşini alimentate cu motorină. În 2008, procentajul motorizărilor diesel din totalul vânzărilor era de 38,1% şi, după o uşoară scădere în 2009 şi 2010, în acest an a revenit la 39,8%. În condiţiile în care preţul motorinei este mai mare decât cel al benzinei.

„Clienţii se uită doar la consum. Văd că dieselul «înghite» mai puţin şi consideră că fac o afacere“, ne-a declarat un dealer, explicând şi că actuala evoluţie este un rezultat al ponderii tot mai mari de maşini premium în totalul vânzărilor. Calcule necesare Trecând peste argumentele strict emoţionale care sunt pomenite în orice discuţie clasică diesel vs. benzină, o analiză „pe cifre” poate da multor cumpărători de gândit. Pentru a exemplifica, am decis să analizăm cele două opţiuni, în amănunt, din punct de vedere financiar, luând ca bază de calcul unul dintre cele mai apreciate modele de pe piaţă: Volkswagen Golf. Pentru o comparaţie cât mai corectă, am ales aceeaşi linie de echipare, Trendline, şi motorizări cu puteri similare: 1.2 TSI (benzină) - 105 CP şi 1.6 TDI DPF (motorină) - 105 CP. Costul de achiziţie al primului vehicul este de 17.818 euro (77.437 lei), la care se adaugă taxa pe poluare, ajungându-se la un cost de 77.763 lei. Dieselul costă, cu tot cu taxa pe poluare, 87.833 lei. De aici rezultă o primă diferenţă de 10.070 lei în avantajul cumpărătorului de TSI. Adăugând în algoritmul de calcul şi consumul mixt (5,7 l/100km - 1.2 TSI, 4,5l/100km - 1.6 TDI), precum şi preţul carburantului, adică 5,49 lei pentru benzina Premium 95 şi 5,57 lei pentru motorina EuroDiesel 5, ambele de la Petrom, ajungem la un rezultat care nu ar trebui să surprindă pe nimeni: diferenţa dintre preţurile de achiziţie (10.070 lei) se poate amortiza după minimum 160.000 de kilometri. În condiţiile parcurgerii anuale a 15.000 km, media parcului auto românesc, asta înseamnă că banii daţi în plus pe modelul diesel la achiziţie vor fi recuperaţi în mai bine de zece ani.

Calculul poate fi considerat simplist dacă nu introducem în algoritm şi costurile de întreţinere. Conform importatorului mărcii Volkswagen în România, un utilizator de Golf 1.2 TSI trebuie să plătească 2.644 de lei, fără TVA, pentru reviziile obligatorii pentru un parcurs de 60.000 km, în timp ce un posesor de Golf 1.6 TDI DPF, pentru acelaşi parcurs, va plăti 2.929 lei. Această diferenţă în defavoarea motorizării diesel majorează perioada de amortizare până la 170.000 km. Prin urmare, cumpărătorul unui Volkswagen Golf care alege varianta alimentată cu motorină va ajunge la costuri totale similare cu un posesor al aceleiaşi maşini, dar cu motor alimentat cu benzină, abia după 11 ani şi jumătate. Și asta fără a lua în calcul impozitele şi taxele locale care dezavantajează, şi ele, maşinile cu capacităţi cilindrice mari.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro