Evenimente Mica publicitate Abonamente
CITEŞTE ŞI

Clasament Top 300

Dezamăgit la Cluj, Valer Blidar caută călători pentru Imperio în alte ţări

Autor: | | 2 Comentarii

Cu o avere de 85-90 mil. euro, patronul Astra Vagoane Călători, unul dintre cei mai cunoscuți oameni de afaceri, prezent în TOP 300 Capital, mizează acum pe export mai mult ca oricând.

În fabrica de la Arad construieşte unul dintre cele mai moderne tramvaie din lume, dar şi vagoane pentru trenuri. Are planuri mari, chiar dacă până acum nu s-a concretizat nimic pe partea de tramvaie şi chiar dacă începutul de an nu a fost tocmai bun când vine vorba de proiecte noi. „Ministerul Transporturilor nu a repartizat nimic la capitolul investiţii pentru CFR Călători. Mai mult, operatorul feroviar are datorii de 30 milioane de lei, în contul unor vagoane pe care le-am livrat în ultimii ani“, spune Valer Blidar, bani pe care speră să-i recupereze într-un timp cât mai scurt. De altfel, în opinia lui Ștefan Roşeanu, senior partner Club Feroviar, ultimii cinci ani nu au adus schimbări majore pentru acest segment, nu s-au făcut investiţii în material rulant, dar nici în infrastructură, motivele invocate de oficialii din ministerul de resort fiind de fiecare dată aceleaşi: „Nu sunt bani“.

De cealaltă parte, nici cu licitaţia de la Cluj-Napoca pentru livrarea de tramvaie nu a fost aşa cum se aştepta Blidar. După ce, la finele anului trecut, câştigătoare a fost desemnată compania poloneză PESA, omul de afaceri a făcut contestaţie. „Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) ne-a dat dreptate şi a propus anularea procesului-verbal de câştigare a licita­ţiei, dispunând continuarea procedurilor“, explică omul de afaceri, fără a uita un amănunt: „tramvaiul nostru (n.red. - Imperio, construit în parteneriat cu germanii de la Siemens) are tracţiunea şi comanda fabricate în Germania; în acelaşi timp, consumul de energie este foarte redus“. Numai că povestea tramvaielor de la Cluj nu se opreşete aici. La rândul lor, reprezentanţii Primăriei locale au făcut, de curând, recurs la Curtea de Apel Cluj împotriva sentinţei date de CNSC şi, punctează acum Blidar, va mai dura ceva timp până se va ajunge la un rezultat final. 

„Secretul polonez“

Nu e de mirare că se tot vorbeşte de „secretul polonez“. „Banii lor nu prea ies din Polonia, se consumă acolo. Noi importăm orice şi ne omorâm producătorii. România face tot ce îi stă în putinţă să îi îmbogăţească pe alţii“. Aşa că, anul acesta, Valer Blidar îşi va canaliza energia către căutarea de noi pieţe de desfacere peste tot în lume. „Ne vom prezenta la toate licitaţiile. Capacitatea fabricii este de 200 de vagoane şi 100 de tramvaie într-un an. Însă acum nu avem de lucru.“ Cu o excepţie: în decembrie anul trecut, a câştigat licitaţia pentru livrarea a circa 100 de vagoane în Brazilia, oferind cel mai mic preţ. Contractul, semnat cu Vale, una dintre cele mai importante companii din Brazilia, are o valoare de circa 100 milioane de euro şi se întinde pe trei ani. „Este o gură de oxigen, un contract care ne dă de lucru, după ce ne-au căzut pieţele din nordul Africii. Primele vagoane le vom livra în toamna acestui an“, detaliază omul de afaceri.

Pagina 1 din 2
SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.
Capital - Comenteaza
Printeaza

EVZ

DCNews

Stirile Kanal D

Economica.net

Ziare.com

AutoBild

Adevarul

Stirile Tvr.ro

Click

Agrointeligenta

Doctorul Zilei

Animal Zoo

EVZ Monden

Infoactual

Capital - Articole similare

SPUNE-TI PAREREA Capital - Comenteaza Acum poti comenta si prin intermediul contului de facebook. DETALII >>
Postarea comentariilor se poate face in doua moduri:
  • Prin formularul de la finalul articolelor.
  • Prin intermediul contului de Facebook: în acest caz postarea comentariilor se face instant. Daca nu aveti deja cont de Facebook il puteti crea de aici https://ro-ro.facebook.com/
Echipa CAPITAL.

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

NOTA: Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.

FACEBOOK
evz.ro