Actualizat acum 29 minute

  • Curs valutar: EUR4.3529

Videanu îi trimite pe cei care vor pensii mari spre sistemul privat

Autor: CAPITAL Online Sâmbătă, 13 Martie 2010 1 vizualizare 12 comentarii

Ministrul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, Adriean Videanu, a transmis românilor care vor pensii mai mari, că trebuie să investească în sectorul privat de asigurări de pensii, întrucât cel public "nu mai poate susţine" actualul sistem. Adriean Videanu a declarat că "măsurile deloc populare" pe care trebuie să le ia Guvernul în această perioadă "trebuie să şi le asume cineva în România" şi că Executivul nu va merge mai departe cu "aceleaşi discrepanţe" care

Ministrul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, Adriean Videanu, a transmis românilor care vor pensii mai mari, că trebuie să investească în sectorul privat de asigurări de pensii, întrucât cel public "nu mai poate susţine" actualul sistem.

Adriean Videanu a declarat că "măsurile deloc populare" pe care trebuie să le ia Guvernul în această perioadă "trebuie să şi le asume cineva în România" şi că Executivul nu va merge mai departe cu "aceleaşi discrepanţe" care există atât în sistemul public de pensii, cât şi în salarizarea sectorului bugetar.

"Trebuie să recunoaştem că unele dintre măsurile pe care le ia Guvernul nu sunt deloc populare. Restructurarea cheltuielilor publice, cineva trebuie să şi le asume în această ţară. Nu putem merge cu aceleaşi discrepanţe, 27.000 de pesionari din 5,9 milioane deţin 18 la sută. Este inadmisibil aşa ceva", a declarat Adriean Videanu.

Pensie pe măra contribuţiei

Potrivit acestuia, principiul contributivităţii trebuie să stea la baza sistemului public de pensii, iar cei care vor pensii mari să se îndrepte spre sectorul privat de pensii.

"Principiul contributivităţii trebuie să guverneze sistemul public de pensii. Au posibilitatea pilonului III de pensii. Fiecare, dacă vrea o pensie cu mult mai mare, să-şi asume riscul de a investi în sectorul privat de asigurări de pensii pe viitor, dar sistemul public nu poate susţine", a afirmat Videanu.

SURSA: Mediafax

  • kaiafa la 23 martie, 20:20 a spus:

    atita vreme cit nu exista clar o situatie a banilor cotixzati in sistem este clar ca e de preferat sa contribuim si sa fim solidari- cu lenesii, panaramele, tiganii, etc.

    Aaa, si cu hotii

  • cineva la 13 martie, 22:53 a spus:

    sunt de acord cu"un oarecare";ce ma deranjeaza este clasa asta politica,niste ticalosi;prostime exista,credulii misuna peste tot;de ce sa nu ii mai prostim cat se mai poate;sunt disperati,poate musca si ii mai usuram de niste finante pe criza asta;bine ca isi pot sustine salariile si afacerile ce sfideaza orice farama de bun simt...;rusine sa va fie.....

    • chirias la 16 martie, 13:58 a spus:

      cumulul pensiei cu salariul ii afecteaza doar pe "idiotii" de profesori si de actori, cine trebuie sa cumuleze, o poate face nestingherit, ce conteaza ca este lege, la anul se abroga, si pe urma mai trebuie sa te si contoleze cineva, cine oare?, tot ei!!?, pensiile nesimtite, nu vor dispararea (si nici salariile) pentru ca exista categorii sociale care nu trebuie sa contribuie dar trebuie sa primesca, si acestea nu vor diparea, indiferent ce spune anticomunistul sef.
      de suportat, suporta tot "tampitii" care, daca se inbolnavesc sau imbatranesc, pot sa moara linistiti, nu mai sunt utili societatii. Caracterul statului este determinat de domeniile in care statul investeste...analizati bugetul si trageti concluziile..mai bine securitate decat educatie..sa fim multi, prosti si controlati..e obiectivul national nr 1. sa traiti daca puteti.....

  • un oarecare la 13 martie, 20:31 a spus:

    uite ca au incercat sa reduca pensiile de lux si au sarit cei care ii protejeaza in sus.
    insa sa revin. DUpa cum destui stiu arhitectul actualului sistem de pensii este otto von bismark, care mergea pe principiul cotizanti multi beneficiari putini. Atunci speranta de viata era mult mai mica si de aceea s-a pastrat pana acuma aceasta limita de varsta, nu din motive sociale sau alte motive. Pur si simplu plateau multi si putini beneficiau. Occidentul a imbunatatit oarecum functionarea sistemului cu pensiile private, in paralel cu cele de stat. Exista o pensie minima pentru care se fac retineri din salarul salariatului, iar salatiatul este liber sa isi investeasca banii sau sa economiseasca din timp prin cumpararea unor asigurari private de viata si de pensie. Totul bine si frumos pana la actuala criza cand activele fondurilor private de pensii s-au devalorizat in primele 5 luni ale crizei cu 30% si se estimau alte devalorizari.
    Ideea e buna dar implementarea e rea. TOti smecherii au riscat la maxim sa beneficieze de bonusuri si s-a ajuns pana la cazul madoff de care marea majoritate au auzit, care are la baza acelasi princpiu al lacomiei si a riscului exagerat pe banii altora, fara ca ei sa-si asume raspunderea.
    La noi in tara implementarea sistemului de pensii privat este o mare hotie, si are rolul sa-i imbogateasca pe unii, folosind in mod gratuit banii oamenilor.
    Din punct de vedere matematic ca sa exemplific Germania isi facea probleme in momentul in care existau 4 cotizanti la un beneficiar, aici vorbim de pensiile de stat. La noi in tara in momentul revolutiei parca erau 2.5 cotizanti la un beneficiar.
    Dupa revolutie apar politicile socialiste si una dintre masurile populiste cu impact pe termen lung a fost pensionarea a 900.000 de oameni aflati inainte de varsta pensionarii, pentru a se evita scoaterea lor in somaj, atunci existand rezerva lasata de raposatu. Ulterior au aparut pensii de refugiati, anticipate, de handicap, de boala, etc. Baza de cotizanti s-a tot redus din diverse motive si acum s-a ajuns ca aproximativ 2.5 mil cotizanti sa sustina 6 mil pensionari inclusiv pensionarii de lux. Acuma cuantumul sumelor si suma minima necesara pentru a trai in Romania este o alta problema. Statul nu este un fond de investitii, care sa produca profit. Tot noi platim si furturile guvernantilor si pensiile actualilor beneficiari, si salariile bugetarilor.
    Ce s-ar intampla daca numarul cotizantilor ar scadea la 1.5 mil si ar mai creste numarul pensionarilor cu inca un milion?
    Fie ca ne place sau nu asa stau lucrurile. Cetatenii trebuie sa constientizeze ca populatia activa trebuie sa suporte intretinerea sub diverse forme, pensii, indemniz de somaj, burse de studiu, asig de sanatate etc, populatia pasiva. Singura solutie este ca fiecare sa-si faca rezerve din timpul perioadei active pentru "pensie". CIne nu constientizeaza asta si ignora aceasta regula la batranete se poate considera mort. Rezervele pot fi de diverse feluri insa trebuie sa existe. Insa vechea generatie nu concepe aceste realitati si stie ca statul trebuie sa dea. Eu unul nu mai vreau sa mai dau si voi opta sa-mi acumulez sub alta forma pensia, investind putinul pe care il pot economisi. Cata vreme pensionarii de lux nu se lasa si se continua in ritmul asta, cu rezolvarea fie a unei pensii de boala, fie a unei pensii de handicap etc, prefer sa imi pun deoparte, fiindca nu mai tolerez hotiile actuale. Insa sunt cu totul de acord cu reducerea drastica a pensiilor de lux, si subscriu la ideea reglementarii pensiilor de cap care au fost o batjocura si cap-ul in sine si tratamentul primit de fostii membrii cap pe urma. Ba chiar le-as lua inapoi retroactiv banii de care au beneficiat fara sa-i merite, fara nici o mila parazitilor, fiindca marea majoritate sunt lingai comunisti si fosti securisti.

    • dan la 13 martie, 21:41 a spus:

      Nu trebuie decat sa tii situl deschis.
      http://www.surfjunky.com/?r=danutmg

      Nu mai asteptati de la Videanu

    • MMS la 14 martie, 03:52 a spus:

      A fost "comandat" de afara, pe linia masonica, politicienilor corupti si tradatori. Singurii beneficiari ai pensiilor private, sint firmele de asigurari si bancile, pentru ca au un influx continuu de bani, pentru ca omul este obligat sa-si asigure pensie privata. Nu conteaza ca sint n firme, si asta este calculat ca sa se imparta intre ele.

      DUpa cum s-a vazut, avind "grija" altcineva de banii tai, nuva fi decit sa ti-i imputineze, pentru ca interesul lui este sa cistige. Cite comisioane se iau, de administrare, etc, plus inflatia, banii care populatia ii da acum, nu va mai avea nici o valoare mai incolo. Asa s-a intimplat si in timpul republicii de la Weinmar (inainte de a veni Hitler), oamenii care au cotizat o viata, din cauza inflatiei cind au ajuns sa ia pensia, putea sa-si cumpere cu ea pe luna, doar o piine. Societatea a suferit un soc economic enorm, care a determinat un soc emotional si social. Atunci s-a format curentul, sa-ti traisti azi viata, ca miine poate nu mai esti.

      Singurul mod in care un om poate sa-si asigure siguranta, in mod real, fara sa depinda sa-i dea alticneva, banii care i-a economisit el, este sa-si faca investitii productive din timpul vietii.

  • un oarecare la 13 martie, 16:39 a spus:

    de obicei nu eram de acord cu masurile promovate de hotul de videanu dar cu asta sunt de aord. De ce niste trantori sa fie mai smecheri fiindca si-au votat propriile legi.

    • MMS la 13 martie, 17:11 a spus:

      Cum se poate astepta cineva, care pretinde ca are ceva minte in cap, sa creada ca poate veni ceva bun, de la un hot si un bandit, extind si zic, de la o clasa politica iremediabil vinduta si tradatoare a interesului public si national.

      Ar fi ca si cum Lupul si-ar schimba si naravul, odata cu blana...

    • MMS la 13 martie, 17:13 a spus:

      Vreau sa adaug, cite masuri, din care au fost trimbitate de acesti masoni-satanici, si pareau bune pentru popor, au fost pina la urma aplicate si cite dintre cele aplicate, s-au dovedit intradevar bune si juste?

    • un oarecare la 13 martie, 18:08 a spus:

      voi si explica punctul de vedere. parintii mei impreuna au pensii de 1400 ron. unchiul meu pensionat la 50 de ani are pensie 2600 ron, plus a primit solde compensatorii si drept de munca. Vecinii mei au fost pensionati deodata unul avea 44 de ani si altul cred ca 47, cu pensii mari, solde compensatorii si drept de munca. Unul a fost angajat direct la stat, pana cand a fost scos fortat, nemai vand dreptul sa cumuleze pensia cu salarul.
      Ca si parintii mei sunt multe milioane de pensionari, carora li s-au calculat pensiile in functie de contributie. Cativa, MAPN, MI, SRI, SIE, Justitia, Parlamentarii si-au votat pensii creand adevarate oaze d eliniste in jurul lor pe spatele nostru. Aducerea la normalitate a acestui aspect mi se pare un aspect de normalitate. Tot in jurul meu destule cunostinte isi rezolvau pensii de handicap, de boala etc, asta pana sa poata sa beneficieze de pensie anticipata, si dupa ce se vedeau la adapost continuau sa lucreze la negru, de parca ar fi ceva normal.
      NOi ceilalti nu ne vom putea pensiona decat la 65 de ani iar "specialii" la varste mai tinere si cu drept la munca.
      Inca din momentul acordarii acestor legi s-au creat discriminari intre mare masa a populatiei si ei cativa care au fost la putere si isi votau legi, asa cum isi votau parlamentarii marirea bugetelor si a salariilor, plus acea indemnizatie de somaj care sa acopere un procent mare din fostul lor salar. "pentru a atenua impactul lipsirii de venituri" parca spune unul dintre votantii legii.
      Repet VIdeanu este unul dintre marii hoti ai Romaniei si a demonstrat-o cu varf si indesat. Insa cu aceasta masura sunt de acord. Sa devenim toti egali. Daca nu o buan parte din populatie va refuza sa mai plateasca taxe si impozite si se va ajunge in situatia in care statul se va imprumuta si mai mult pentru a putea sa le plateasca gunoaielor astora pensiile si salariile trantorilor. In plus ii vor folosi ca si pretext pentru a fura mai departe tara prin "achizitiile publice". Insa ceva trebuei sa se schimbe. CUm ar fi daca si noi privatii am face greva fiscala si la fiecare manifestatie a sindicatelor si bugetarilor sa le aratam de fapt noi ii tinem in spate?

    • alt oarecare la 13 martie, 18:54 a spus:

      Masura pe care eu o asteptam, inainte sa se trezeasca astia ca "nu se mai poate" era sa reduca pensiile "de lux" si sa echilibreze pe cele de UN MILION DE LEI VECHI pentru CAP isti de exemplu. Faptul ca le micsoreaza lor pensiile si astialaltii mori saraci nu ma incanta cu nimic.
      In orice caz 2600 ron o pensie ar trebui sa ni se para la toti normala pentru un pensionar de oras care a avut un anume statut tehnic administrativ si o anumita pregatire mai ales. Consumul este mai mare, nivelul de viata este mai uman. Deci pe mai multe planuri ar fi mai bine. Chiar si pentru cei de la tara, putem pleca linistiti de la prezumtia ca nu mai pot sa creasca animale la 75 de ani si un 1500 n-ar fi mare lucru.
      Dar sa ne fereasca cel de sus sa traim si noi batraneti cu 3-4 mil de lei si la varsta aia intr-adevar sa nu mai ai ce face.
      Cert e ca nici Boc, nici Geoana si nici nimeni nu au facut vreo ceva "social" de cand sunt ei.
      Daca Boc e dintr-un partid de dreapta si isi declara constiente masurile si zice el ca vor avea succes, cancerul acestei situatii in care am ajuns sunt , zic eu, cei 12 ani de guverne socialiste (mai exact PSD iste), fara criza in care au facut acelasi rahat pe care acuma exagereaza ca il fac cei care se bucura la fel de infam oponentii la randul lor.

    • MMS la 14 martie, 04:05 a spus:

      Nu va mai framintati. Toate astea cu reducerea pensiilor de lux, au fost lansate ca un razboi psihologic, pentru mintile credule si naive, care au crezut ca uite "politicienii" vor incepe "safaca curatenie".

      De ce naivitate? Pentru ca daca ati citit Ferma Animalelor, de George Orwell, ati fi vazut acolo ca erau niste dulai care-i aparau pe porci care s-au cocotat la conducerea fermei(POLITICIENII ELITISTI)

      Tot asa, cei care-i apara acum pe P.OR.CII astia, adica armata, SRI, SPP, jandarmeria, Politia, Procuratura, Servicii SPeciale, cum credeti in cele mai absurde conditii, ca vor lovi in cei care-i protejeaza pe ei, de noi? Ce incentive va avea un tinar militar, politist, SRIst, etc, daca el vede ca la colegii veterani, care se pensioneaza, li se taie pensiile, bonusurile si peschesurile, atunci ei cu ce determinare ii vor mai sluji pina la moarte pe stapini (de exemplu, in cazul ca ne vom scula noi, poporul).

      AR SUBMINA SISTEMULUI LOR DE PROTECTIE, IAR POLITICIENII SINT CLAR CELE MAI LASE OTREPE SI ZDRENTE DE PE PAMINTUL ASTA!

      De altfel, liniile directoare de la stapinii planetei, prin FMI, BM, UN si alte organizatii de acest gen, este sa se mareasca si sa se sporeasca aparatul de represiune si protectie a elitelor. Daca ati fi urmarit cu atentie, primii bani dati Romaniei, imediat spre aderare, au fost pentru dotarea fortelor de represiune, cu echipamente ultrasofisticate si cu marirea efectivelor. Pe EU, nu a interesat-o sanatatea sau educatia romanilor. Si al doua "grija" a EU, au fos caile de comunicatii si transport, ca in caz de orice problema, o armata UE/NATO sa se poata deplasa rapid prin Romania.

      Fiti intelepti ca serpii, cum ne invata in Biblie, pentru ca am ajuns sa traim vremurile de pe urma, cum se spune acolo, si nu vreau sa o spun cu un aer mistic, ci cu unul realist! Biblia este folosita ca scenariu pentru ceea ce se va desfasura, in continuare, in lume.

Lasă un comentariu

 

NOTA:  Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


editoriale

Din 2008, întreaga lume s-a schimbat. Industrii întregi s-au reconfigurat, guvernele au fost...

N-am să scriu despre criza, chiar dacă mă gândesc la ea în fiecare zi. Pentru că, până la urmă, aş...

powered by Distinct New Media