Actualizat acum 49 minute

  • Curs valutar: EUR4.4662

Reţeta IKEA în România: ai succes, scumpeşti produsele!

Autor: Mihail Tănase Marţi, 19 Ianuarie 2010 7 vizualizări 103 comentarii

Pe lângă reducerile anunţate an de an, la magazinul IKEA din Bucureşti sunt şi produse al căror preţ a crescut simţitor de la deschiderea acestuia în martie 2007. Totodată, mobila este mai scumpă şi decât în magazinele IKEA din alte ţări. capital.ro a realizat o analiză în care sunt comparate preţurile la anumite articole din oferta IKEA din 2009/2010 cu tarifele practicate de retailer în anii precedenţi, dar şi cu cele ale unor magazine ale retailerului suedez de mobilă

Pe lângă reducerile anunţate an de an, la magazinul IKEA din Bucureşti sunt şi produse al căror preţ a crescut simţitor de la deschiderea acestuia în martie 2007. Totodată, mobila este mai scumpă şi decât în magazinele IKEA din alte ţări.

capital.ro a realizat o analiză în care sunt comparate preţurile la anumite articole din oferta IKEA din 2009/2010 cu tarifele practicate de retailer în anii precedenţi, dar şi cu cele ale unor magazine ale retailerului suedez de mobilă din alte ţări, respectiv Ungaria, Franţa, Germania şi SUA.

În plus, având în vedere că IKEA România ne-a trimis un tabel cu nouă produse care în unele ţări pot fi mai ieftine decât în România (şapte din Norvegia, unul din Olanda şi unul din Grecia), am adăugat în analiza comparativă şi Norvegia. Deşi este ţara cu unul dintre cele mai ridicate niveluri de trai din lume, există unele produse care până şi în Norvegia sunt mai ieftine decât în România!

Doar scăderile de preţ sunt anunţate

0-45898-dormitorikea.jpgSăptămâna trecută, IKEA România a început campania de lichidare de stoc din acest an, cu reduceri de preţ de până la 70%, la 800 de articole.

Nu este prima oară când IKEA anunţă scăderi de preţuri la o serie de articole. La fiecare sfârşit de august, odată cu lansarea noului catalog IKEA, conducerea spune cum, prin eforturi susţinute, compania a mai reuşit să reducă preţul la unele produse. Povestea, repetată an de an, lasă impresia că la IKEA produsele se ieftinesc neîncetat, contrar tendinţei generale de pe piaţa românească, de creştere a inflaţiei, deci a preţurilor.

„În 2009 am reuşit să scădem preţurile şi să le oferim clienţilor preţuri mai mici decât în catalog, ca urmare a eforturilor permanente de a scădea costurile şi de a eficientiza toate activităţile noastre”, a răspuns directorul de marketing IKEA România, Mihaela Mureşan, la întrebarea dacă IKEA a fost nevoită să crească preţurile anul trecut din cauza deprecierii leului faţă de euro.

În schimb, la întrebarea care este motivul pentru care există  o creştere a preţurilor la produsele IKEA faţă de anii anteriori, oficialul IKEA spune că, „în legătură cu comparaţiile preţurilor produselor din România, există unele creşteri la anumite produse, datorate devalorizării leului faţă de euro, întrucât majoritatea produselor sunt importate”.

Scumpiri de până la 75% la mobilă faţă de 2007

Potrivit analizei, anumite produse, în special cele de mobilier, s-au scumpit în ultimii ani, în unele cazuri, chiar foarte mult. De exemplu, în Catalogul 2007/2008 (valabil în perioada 1 septembrie – 30 august), patul Mandal costa 825 de lei, iar acum acelaşi pat costă 1.450 de lei, cu 75% mai mult. Nici raportat la preţurile practicate în magazinele IKEA din alte ţări acest produs nu este mai ieftin. Patul costă în cele patru ţări analizate între 1.012 lei şi 1.168 de lei, în România preţul fiind cu 24% până la 43% mai mare.

0-45942-ikeapatmandal.jpg

Şi canapeaua Lycksele Lovas de două locuri, cu husă Ransta albă, este acum cu 100 de lei mai scumpă decât în urmă cu 3 ani. În plus, preţul la care este vândută în România, de 915 lei, este mai mare decât în toate celelalte patru ţări. În Ungaria, de exemplu, canapeaua costă 850 de lei.

0-45945-ikeacanapealuckselelovas.jpg

Canapeua gri de două locuri Solsta, un best-seller al reţelei IKEA, a ajuns să coste 455 de lei, cu 16% mai mult decât în anul deschiderii magazinului. Şi în cazul acestui produs preţul din România este mai mare, în Ungaria o astfel de canapea putând fi cumpărată cu aproximativ 420 de lei. Doar în Norvegia produsul este mai scump, costând 606 lei.

0-45946-ikeacanapeasolsta.jpg

La IKEA România, culoarea stabileşte preţul

În cazul altor două produse incluse în analiză, biblioteca Billy/Benno cu două turnuri pentru CD-uri şi măsuţa Lack, preţurile afişate pe site-ul IKEA România diferă în funcţie de model (culoare).

Astfel, biblioteca Billy/Benno din furnir de mesteacăn costă 808 lei, în cazul variantei maro din furnir de fag preţul urcând la 988 de lei. În schimb, în celelalte cinci ţări analizate modelele au un singur preţ, indiferent de varianta aleasă.

0-45943-ikeabillybenno.jpg

Un alt exemplu este măsuţa de cafea Lack, care se vinde cu 39 de lei (albă), 49 de lei (negru-maro, negru, bleu, mesteacăn) sau 55 de lei (galben, roşu, nuc). În schimb, în Ungaria toate cele opt modele au acelaşi preţ, 39 de lei, modelele Lack costând, indiferent de culoare, 34 de lei în Germania, 24 de lei în SUA sau chiar 21 de lei în Franţa.

0-45944-ikealack.jpg

Potrivit Mihaelei Mureşan, IKEA România nu este singura subsidiară care practică preţuri diferite în funcţie de model, dând exemplul Greciei, unde preţul măsuţelor Lack variază în funcţie de model. În acelaşi timp, şi în Norvegia măsuţele au preţuri diferite în funcţie de model, de 20 de lei, respectiv 31 de lei.

Accesoriile sunt mai ieftine în România

Dacă mobila este mai scumpă în România decât în Franţa, Germania, Ungaria sau SUA, situaţia stă invers în cazul acesoriilor, în România preţurile fiind în general mai mici decât în alte ţări.

Astfel, castronul din inox Blanda Blank, cu diametru de 28 de cm, costă în România 25 de lei, în timp ce în Ungaria preţul acestuia ajunge la 39 de lei, iar în Franţa la 40 de lei. Şi lampa de birou Antifoni, chiar dacă mai scumpă cu peste 40% faţă de 2007, costă 100 de lei în România, dar preţul acesteia este de 104 lei în Franţa şi de 124 de lei în Ungaria sau de 178 de lei în Norvegia.

0-45949-ikeacastronblandablank.jpg

Pe de altă parte, sunt şi produse care şi-au păstrat preţurile pe care le aveau la deschiderea magazinului din Băneasa. Este cazul castronului Blanda Blank sau al dulapului de baie cu oglindă Grundtal.

0-45947-ikeabaiegrundtal.jpg

Magazinul IKEA din Bucureşti, situat în centrul comercial Băneasa, este operat în sistem de franciză de firma Moaro Trading, controlată indirect de omul de afaceri Gabriel Popoviciu. Anul trecut, magazinul a avut vânzări de 349 milioane de lei (82 de milioane de euro), în scădere cu 9% faţă de 2008.

 0-45950-ikealampaantifoni.jpg

0-45948-ikeaserviciudinera.jpg

  • andrei la 25 martie, 01:02 a spus:

    Din pacate se inscire in linia clasica romanesca. Orice brand extern e mai scump la noi, orice e mai scump la noi, mancarea... Asta pentru ca 1) suntem o tara de oi care cumpara orice la orice pret 2) nu avem oameni care sa aibe habar cum se face comert. Normal ca firma care vine iti vinde si de 3 ori pretu daca vede ca merge. Si la noi toti marii retaileri externi fac vanzari record, comparabile sau mai mari decat a unor tari din vest. Why? E un paradox :) tara lu voda papura da de cand i-am asteptat noi pe americani pe mc donalds si pe ikea :)

  • io la 28 ianuarie, 01:20 a spus:

    am vazut si eu tendinta de scumpire intre 2008 si 2009 la nioste scaune. m-am ofticat si am renuntat sa le mai cumpar pentru ca mi se parea nesimtire ca de la un an la altul sa platesc 30% in plus. am luat din alt magazin.

    desi sunt multe produse ikea "rezonabile", recomand sa faceti un mic studiu de piata inainte sa dati banii, ca sa nu va pacaliti.

  • clientul fraier la 24 ianuarie, 19:13 a spus:

    Asa fac toaate multinationalele,vin in Romania ca la niste prosti,storc banii de la fraieri dupa care pleaca si ne lasa cu buzele umflate.Asa ne trebuie daca ne vindem tara pe nimic.....dar felicitari celor care iau masuri si au curajul si forta sa le mediatizeze.

  • NICU la 22 ianuarie, 04:16 a spus:

    Canadianul stie ce vorbeste . Locuiesc in USA de 15 ani si toate comentariile sale sunt "on point".
    Imi face placere sa pot citi comentarii serioase, la obiect. Respectele mele!

  • Mihai la 21 ianuarie, 23:23 a spus:

    Articolul asta o sa le vina direct in dantura celor de la Ikea.
    Am destule lucruri simpatice de la ei dar cand vine vorba de mobila prefer Kika.

  • lupul la 20 ianuarie, 23:07 a spus:

    e mai scump decat in germania cu 30 la suta

  • Gabriel Preoteasa la 20 ianuarie, 16:13 a spus:

    Aveti dreptate, am vazut si eu scumpirile nejustificate din ultimul timp. Acest lucru inseamna ca nu au inca concurenta pentru mobilierul din lemn. Poate daca ajunge firma mama in Romania, lucrurile se vor schimba...
    Totusi, este vorba de niste produse pentru cei cu venituri medii, nu de mobilier de lux.

  • Gabi la 20 ianuarie, 12:02 a spus:

    "Multumim" pentru reclama produseor Ikea!

    • Iulian la 21 ianuarie, 22:19 a spus:

      Pai daca tu crezi ca asta e reclama la produse te inseli rau de tot , cu siguranta vor fi multi care-si vor aduce aminte de articol si nu v-a mai lua , sau vor incerca sa caute altceva.

  • lute la 20 ianuarie, 06:39 a spus:

    de ce nu se scrie ma des ,despre astfel de situatii

  • saltele-lucs.ro la 19 ianuarie, 23:56 a spus:

    Daca te uiti cu atentie la o mare parte din produse iti dai seama ca pretul e teapa. Gasesti acelasi produs la un pret semnificativ mai mic si cel putin aceiasi calitate, la multe alte firme care nu au un nume, dar romanul a ajuns sa cumpere un nume si nu un produs care sa-i satisfaca necesitatile. Pacat ca atunci cand isi da seama de lucrul asta e prea tarziu.

    • gabi la 23 ianuarie, 18:11 a spus:

      Poate chiar avem nevoie sa cumparam si articole cu nume. Nu toti suntem fani complexul Voluntari, pietelor si magazinelor de doi lei.

  • north of 60 la 19 ianuarie, 23:07 a spus:

    Ikea a fost creat cu scopul de a oferi mobilier casnic de scurta durata, la un pret accesibil pentru tineri si persoane care nu stau prea mult timp in acelasi loc. Pe la mijlocul anilor '85 in Suedia, Norvegia, Olanda, Germany, etc Ikea insemna eficienta, cost redus si "consumarea" produsului. Da, tot ce fabrica Ikea este "produs consumabil" . Firma a prins radacini bune in USA si Canada din aceleasi motive. Oamenii se muta in decursul vietii de cel putin 10 ori, in diverse zone ale tarii urmarind piata muncii. Daca locuiesti in Halifax si prinzi un job bun in Calgary arunci la recycle toata mobila (sau o donezi la Salvation Army) ti-ai burdusit masina cu valize si conduci 4000 km pana la noua casa/apartament si noul loc de munca. Ca sa muti toata mobila aia asemenea distanta te costa mai mult decat valoarea mobilei, calculul este foarte simplu. Produsele sunt calculate sa aibe o viata limitata (costa mult mai putin, sunt mult mai usoare, se depoziteaza totul modular si robotizat, logistica functioneaza perfect, evident ca firma Ikea reduce mult costurile de functionare). Ce nu inteleg este de ce oamenii in Bucuresti continua sa cumpere Ikea cand de fapt locuiesc in acelasi loc (apartament, casa, etc) majoritatea vietii lor si nu "migreaza" mii de km la fiecare doi trei ani. Evident ca dupa un an sau doi produsele nu mai sunt bune de nimic.
    De ce nu cumpara mobilier de lunga folosinta, indiferent de la ce firma? Nu denumirea firmei conteaza ci calitatea produsului si scopul pentu care a fost construit.
    Cat despre franciza din Bucuresti si de faptul ca multe produse sunt mai scumpe decat in alte tari ei bine asta se datoreste modului cum este condus magazinul. Atata vreme cat face bani si plateste franciza, evident ca va continua sa vanda la preturi maxime pentru ca piata permite asta. Cand publicul va deveni mai intelept in administrarea banilor si va cauta alternative viabile la Ikea, vor cobora si preturile.

    • Foreman la 20 ianuarie, 00:42 a spus:

      Ai ceva cunostinte din wikipedia , dar tu traiesti pe alta planeta . Spune-ne si noua unde, ca astia tot cauta viata pe Marte si nu gasesc!

    • north of 60 la 20 ianuarie, 01:01 a spus:

      lasand deoparte tonul de "guru la misto" pe care-l folosesti doresc sa mentionez ca am lucrat pentru Ikea Gratz/Austria din '92 pana in '95 ca producator si furnizor de subansamble de moblier. Am lucrat din Romania si nu din alta tara, lasand deoparte alta planeta. Executam blaturi de birouri, componente pentru computer racks, panouri de inchidere, etc, etc. A fost un contract de 4 ani cu Ikea pe care l-am rulat prin propria firma de productie mobilier. Imi livrau in atelier toate materialele, inclusiv feroneria si ridicau marfa exact cand trebuia. Aveau o logistica foarte bine pusa la punct, respectau ad literam clauzele contractului si nu au intarziat niciodata platile. Erau pretentiosi in QA dar daca respectai exact proiectul nu aveai nici un fel de probleme.
      Acum, poti sa-mi dai un exemplu de companie cu capital roman care functioneaza la parametrii de mai sus?

    • Andrei la 20 ianuarie, 01:17 a spus:

      Am rugat acum ceva timp sa mai arunci cateva rinduri si mi-ai spus ca te-ai saturat de ..... tampiti. Ai dreptate.....uite exemplu mai sus :)
      Este greu sa-i faci pe afro-romani sa inteleaga lucruri esentiale si normale din civilizatie.......bad luck i guess.
      Este foarte uzual in US si Canada sa-ti muti resedinta in functie de job.
      Acum sincer sa fiu, i-as acorda circumstante atenuante si Foreman caci in afro-romania, decit sa conduci 100 KM, mai bine mori de foame in satul tau.
      Am lucrat in US si am cunostinte care zburau in fiecare weeken din Miami la NY sa-si vada familia, iar altii conduceau 150 Km pina la munca si 150 KM inapoi acasa la sfirsitul programului, adica 300 km/zi.
      Bravo North of 60......Te rog continua civilizarea noastra.

    • north of 60 la 20 ianuarie, 08:25 a spus:

      Daca cateva sute de romani trimit cate un email la Ikea Headquarter si se plang de costul ridicat al produselor comparativ cu aceleasi produse in alte tari STIU ca Ikea va trimite o echipa la Bucuresti sa investigheze imediat si sa raporteze rezultatele. Este un concern mult prea mare si mult prea ramificat ca sa-si neglijeze brand name-ul. Am vazut un caz similar in Austria in '95, s-a ajuns la radierea contractului de franciza datorita problemelor de management. E multa vreme de atunci, nu mai retin detalii dar cei de la Ikea Gratz povesteau ca inchisesera magazinul si se negociaza o noua franciza.
      Un start bun ar fi pentru cei interesati sa trimiteti si link-ul articolului (publicatia) ca referinta.
      Le pasa de customer feedback (reactia consumatorilor) pentru ca daca isi fac reclama proasta pot fi eliminati de pe piata de firmele competitive care abia asteapta sa foloseasca comentarii negative. Consumatorii au puterea sa ridice sau sa distruga o firma prin Consumer Review. Atata timp cat clientii tac consumand produse scumpe si proaste firma nu va lua nici o masura de remediere a situatiei.

  • Romeo Dobrescu la 19 ianuarie, 23:03 a spus:

    Firma de duzina, materie reciclabila, bunuri mobiliare din rumegus. Este dreptul fiecaruia sa-si puna adaus comercial, cat vrea, atata timp cat nu incalca legile statului respectiv. Se numeste "om fudul"

  • Exploatatorul la 19 ianuarie, 22:10 a spus:

    de aia se si arunca asa, coruptii , politistii, judecatorii, toti fac bani usor....

  • alex la 19 ianuarie, 22:08 a spus:

    afara au concurenta in romania nu,de acea isi permit sa scumpeasca.un exemplu franta daca maresc preturile cei de la ikea inchid magazinul pentru-ca in frata exista concurenta conforama,but etc.

  • Alexandra la 19 ianuarie, 21:09 a spus:

    Stii ce voi sunte-ti de cacat scuzati-mi expresia dar nu mai stiti sa va aduceti aminte ca va uitati doar la cei sau cele care au firma pe ei /ele dati-va in cap sa va luati un pat de la Ikea unde in Olanda se pisa pe ele ca nus de calitate de asemeni si cu Nike -Romania .Voi ii incurajati voi sa va stergeti la *** cu ei. Va meritati soarta !!!

  • Tony la 19 ianuarie, 20:00 a spus:

    "Prost este cine da,nu cine cere!'
    Intradevar,toate prosusele,aproape,sint mai scumpe in Romania decit in Belgia aproximativ 30%.
    A,am uitat Salariile romanilor sint mult mai mari decit ale occidentalilor,de aceea si preturile.

  • Mihaiu la 19 ianuarie, 19:36 a spus:

    Lumea isi da cu parerea. Unii intreaba: Da is moi posmagii la IKEA, ca daca nu-s nu cumpar! Altii asteapta ca IKEA sa le faca marfa cadou, Altii, care au o gramada de idiotii chinezesti prin casa, se plang ca IKEA are paharele de platic multicolore mai proaste decat cele pe care le au ei in vitrina. Oameni buni, IKEA vinde totusi mobila convenabila la pretz. Este o firma care vrea sa castige si nu care face pomana la toti frustatzii de pe lume. Sigur ca vrea sa vanda un produs la un "pret mai bun". Bun ptr, cine? pentru amandoi. Aia sa castige si tu sa ai o mobila in casa. Daca vede ca canapeaua aia de care va tot impiedicati nu se vinde, o va reduce la pret. Daca vede ca unii dau buluc sa cumpere ace si carice le va scumpii. Asta face si la piata orice taran (e drept ca dupa ce a scumpit si bisnitarul cartofii), dar asta e piata. Ce vretzi, sa va dea Iliescu sau Basescu, sau Geoana pretul de vanzare la facaletzele de la IKEA? Cine nu e pregatit sa dea banii la IKEA pe mobila, este liber sa se duca si sa o caute prin alte magazine sau dughene, cum ii place lui. La IKEA isi cumpara cam tinerii mobila, este destul de buna pe banii pe care-i dai. Daca voi fi candva milionar si nu voi putea dormii decat in pat din lemn de nuc uscat la soare de luna ianuarie, imi voi lua acel dormitor. Pana atuncisunt bucuros ca exista IKEA si ca am posibilitatea de a cumpara de acolo. Unii se dau cu capul de peretzi ca ei nu au reusit sa deschida firma care sa concureze cu IKEA? Fratilor, IKEA nu va va impiedica ca faceti ceva, si eu voi avea din mai multe locuri ca sa aleg. Salutare.

  • Aura la 19 ianuarie, 19:36 a spus:

    Mari prosti sintem noi romani.Cumparam mobilele astea din carton presat de la straini care costa scump si nu valoreaza nimic.Oare au disparut compet fabricile noastre de mobila din lemn masiv, stejar, nuc, cires, castan?Mergeti fratilor direct la fabrica si cumparati produse de buna calitate ,nu da-ti bani la comercianti,dar mai ales la straini pe cartoane presate si lacuite.

    • daniel la 19 ianuarie, 22:15 a spus:

      dar la ce fabrica femeie proasta???

    • Ioana la 20 ianuarie, 00:33 a spus:

      ... mobila aia din lemn nobil ar fi numai buna daca fabricile alea despre care vorbiti ar da trei lei pe inovatie in ce priveste design-ul. Or acestea produc in serie aceleasi modele de zeci de ani. Mai bine consumabile de la IKEA decat canapelele alea de piele transpirata care sunt acum la moda sau decat "comodele" numai bune de ornat cu macrame.

  • Radu la 19 ianuarie, 19:28 a spus:

    Problema nu este politica romaneasca pe care o adopta Ikea ci faptul ca nu se stie profita de acest lucru. Economia de piata si civilizatia inca sunt in vis pentru romani

  • alex la 19 ianuarie, 19:17 a spus:

    Cautam urgent persoane interesate sa lucreze la domiciliu pe internet. Salariu 1000Euro Garantam prin contract plata salariului. Rugam seriozitate maxima !
    Detalii cu privire la oferta numai la
    Mail:antoniu.ionel@yahoo.com
    NU trebuie sa vinzi si nu trebuie sa investesti bani ! Aplici doar un sistem gratuit si foarte elegant de lucru numai pe Internet (marketing,publicitate)si castigi bani !

  • Cristian la 19 ianuarie, 19:17 a spus:

    Si nu au mari vinzari, lumea aici se uita la preturi si calitatea. Sunt produse care le-am cumparat de la IKEA ca au fost mai ieftine si de calitate, dar sunt produse care sunt exagerat de scumpe si le-am cumparat de la alte magazine. Daca iei cer pe un produs exagerat de mult si gasesc fraierii sa plateasca, bravo lor! E business si e normal sa faca asa ceva. Partea proasta in Ro ca concurenta nu stie sa se comporte si sa fure clientela... (dar poate in 50 de ani or sa invete, au tot timpul)

  • Hm la 19 ianuarie, 17:04 a spus:

    Aveam nevoie de o canapea si ni sa pus pata sa nu luam de la IKEA. Asa ca am cautat la"concurenta", de la imitatorii IKEA numiti mobexpert pana la gunoaiele din pipera. Am pierdut o gramada de timp, ne-am enervat pe "politetea" celor de la Elvila & co. care ne faceau un serviciu ca ne-ar fi acceptat banii...
    A doua zi am mers la IKEA si am pus canapeaua in/pe portbagaj si seara o aveam in sufragerie, cred ca e chiar aia din articol, Lycksele Lovas

  • Auras la 19 ianuarie, 16:28 a spus:

    afacere norvegiana cu romani la carma - omul sfinteste locul!

  • croc la 19 ianuarie, 15:30 a spus:

    in economie de piata PROST ESTE ALA CARE DA NU ALA CARE CERE.
    i s-a umplut fundul de lacrimi lui popoviciu de articolul asta....o sa bagati IKEA IN FALIMENT !!!

  • tudor la 19 ianuarie, 15:00 a spus:

    cred ca ar trebui injurat popoviciu, nu ikea, el are fransiza si baga preturile la care muschii lui considera ca se pot face afaceri in ro,

  • ikeul la 19 ianuarie, 14:54 a spus:

    Romanul e rupt in cur , nu e in stare de nimic decat sa fure si sa insele, asculta manele in masini nemtesti la mana a doua luate cu credite de nevoi personale pentru care plateste rate de nu-i mai raman bani decat de iaurt dar se pricepe cel mai bine si cel mai bine sa se vaite ce acri sunt strugurii la care nu ajunge.

  • Florin la 19 ianuarie, 13:24 a spus:

    Eu nu inteleg de ce romanii nu cumpara produse in Romania. Si se mai mira ca noi nu mai avem productie!!! Pai daca voi cumparati doar produse aduse din China, cum ati vrea ca noi ca tara sa avem productie? In 90% din cazuri produsele facute in Romania sunt mult mai bune calitativ decat cele facute de exemplu in China. Si ca sa nu mai amintim de faptul ca, cumparand produse facute in Romania, ajutam si economia sa isi revina! Dar deh, mentalitatea romanului, ce e facut in afara e mult mai bun! De asta se duce tara asta de rapa, si fac toti ceea ce vor cu ea!!!

    • Alin la 19 ianuarie, 14:36 a spus:

      Eu zic sa cumpere toata lumea produse romanesti. Nu numai la mobila ma refer, cartofi ceapa, etc.
      Unii romani arunca laptele produs de ei si alti romani cumpara lapte importat....eu zic sa va uitati si la producator cand cumparati ceva din supermarket(unde gasesti cartofi execrabili din germania, olanda, ceapa de import, conopida de import etc...). Nu mai cumparati fratilor sa traiasca aia bine si noi sa avem atorii la ei.

    • Mihai Alin la 19 ianuarie, 15:23 a spus:

      E o prostie nationalismul asta de consum? De ce sa cumpar produse scumpe si proaste doar ca sunt facute de un iobag din Romania si vandute de un smecher de Dorobanti sau un bisnitar din ferentari? Eu prefer sa cumpar prin internet, online, din strainatate. Primesc produsele la usa, in 24 de ore, la un pret mai mic decat pe la noi.
      E timpul sa ne desteptam si sa nu ne mai uitam doar la 5 cm in fata nasului. Lumea este mai mare si cuprinde mult mai multe.

    • Ioana la 20 ianuarie, 00:37 a spus:

      Adevarat graiti, eu una mi-am cumparat un scaun made in RO. Va zic si de unde. De la IKEA. Asa ca nu confundati originea francizei cu originea produsului.

  • Raluca la 19 ianuarie, 13:18 a spus:

    Articolul asta vrea sa para o analiza exhaustiva, dar de fapt nu aduce nimic nou si e scris amator si populist... Stiam ca au marit preturile, stiam ca sunt mai scumpi decat afara. Trebuie intrebati si ei de ce, inainte de a arunca asa cu articolul... Daca in Germania, de exemplu, isi transporta marfa pe autobahn la super costuri si la noi fac tirurile 3 zile pe drumuri la un cost de 5 ori mai mare - atunci ar putea sa fie una din explicatii.
    Si ar mai fi ceva.... Daca la noi media pe cos e 15 euro, iar la nemti 150 - ghici unde isi permite ikea sa vanda cu marje mai mici?




    Dar e la moda haiducia asta comunista - de dat in corporatiile mari - de parca nu sunt chiar astea alea din care mananca statul si romanul...

    • Florin la 19 ianuarie, 13:28 a spus:

      Statul mananca foarte putin de pe urma corporatiilor mari. Crede-ma, cunosc foarte bine situatia! Hai sa iti explic: in Ikea Romania de exemplu, se vinde un pat cu 1000 lei. Exista IKEA Cipru, care vinde la IKEA Romania acel pat cu fix 1000 lei. Deci il iei cu 1000, il vinzi cu 1000, profit zero, taxe zero! Foarte multe companii internationale adopta tactica asta!

    • Ioana la 20 ianuarie, 00:40 a spus:

      Lasand impozitul pe profit la o parte, cum ramane cu TVA-ul. Ala se plateste la orice tranzactie din cate stiu eu. 19% TVA in RO, 6% taxa comerciala in US de exemplu, iata inca o posibila sursa a diferentei de preturi.

    • :)) la 19 martie, 20:58 a spus:

      Moaro Trading nu e corporatie, e ceva comnisto-fantoma care a incercat sa profite de taticii capitalismului... uiti ca tirurile stau in parcarea ikea baneasa cate 3 zile pana sunt descarcate raluca??? si asta datorita managerilor ??? :))) ??? bine ca au luat-o suedezii ... o sa fie traba dracului daca nu se pun pe carte apoi pe treaba domnii de la ikea baneasa ;))

  • ion la 19 ianuarie, 13:13 a spus:

    IKEA inseamna low-cost si multi nervi pentru ca trebuie sa-ti montezi singur mobila. In toata Europa IKEA este de cele mai multe ori cea mai ieftina solutie, si s-au gasit sa scumpeasca in Romania. Fraieri sunt cei care cumpara la preturi umflate.

    • costin la 19 ianuarie, 15:25 a spus:

      Hai, omulte, de unde ai scos-o pe-asta cu multi nervi pentru ca trebuie sa iti montezi singur mobila? pentru mine care am luat 3 sferturi din mobila din casa de la ikea, a fost chiar super haios sa o montez eu. iti dau mura in gura si piesele cu desene, si pasii pe care trebuie sa ii urmezi. eu chiar m-am distrat montand patul, 2 fotolii, biblioteca de 3 corpuri, masuta de cafea, etc.

    • ion la 20 ianuarie, 15:59 a spus:

      Ma Costine nu toti sunt indemanatici ca tine, unii fac munca intelectuala poate.
      Ca sa nu mai zic de gunoaiele chei cu care trebuie sa montezi, iti rupi degetele in ele, sunt de unica folosinta.

  • ancab la 19 ianuarie, 13:13 a spus:

    sunt produse al caror pret este calculat la 6- 7-8 lei/1 euro.
    am urmarit acest lucru la niste scaune pliante pe care le-am cumparat: romania 79 lei, franta 12 euro .

Lasă un comentariu

 

NOTA:  Va rugam sa comentati la obiect, legat de continutul prezentat in material. Orice deviere in afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene, atacuri la persoana autorului (autorilor) materialului, afisarea de anunturi publicitare, precum si jigniri, trivialitati, injurii aduse celorlalti cititori care au scris un comentariu se va sanctiona prin cenzurarea partiala a comentariului, stergerea integrala sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului folosit. Site-ul Capital.ro nu raspunde pentru opiniile postate in rubrica de comentarii, responsabilitatea formularii acestora revine integral autorului comentariului.


editoriale

Deşi lipsa de predictibilitate a legislaţiei fiscale a fost „regula de bază“ a ultimilor ani în...

Liderii politici nu inventează noi strategii naţionale atunci când preiau puterea. Ei adaptează...

powered by Distinct New Media